Warner Bros start kookshow met Dumpert
- Food-en-retail
- 13 jul 2017 @ 11:18
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - ContentFoodCommunicatie
- 13 jul 2017 @ 11:18
- Redactie Food en Retail
Televisieproducent Warner Bros en videoplatform Dumpert hebben in juni 2017 een overeenkomst gesloten om gezamenlijk video-formats te ontwikkelen. Het eerste resultaat van deze samenwerking is de nieuwe serie DumpertEten. In deze kookshow neemt cameraman Nick Toet op geheel eigen wijze de kijkers mee op een culinaire reis. De serie ging vorige week in première en werd op Dumpert en YouTube al ruim 600.000 keer bekeken.
'Onder onze doelgroep blijft de vraag naar Dumpert producties onverminderd groot en we willen daarbij graag zowel kwaliteit als kwantiteit leveren, maar wel met behoud van het authentieke Dumpert gevoel', aldus presentator René van Leeuwen. Het toegankelijke karakter van de Dumpert presentatoren en hun binding met de doelgroep vormen daarbij belangrijke succesfactoren. Dumpert biedt al ruim tien jaar nieuwswaardige, opmerkelijke en memorabele video’s en kent een grote populariteit onder voornamelijk mannen. De meeste video’s en visuals op het platform worden door bezoekers zelf geüpload. De video's op Dumpert worden maandelijks 160 miljoen keer bekeken waarvan 70% via mobiel.
DumpertEten wordt geproduceerd door Little Bros, het digital label van Warner Bros ITVP Nederland. 'Plots maken we, op Heel Holland Bakt na, het meest bekeken kookprogramma van Nederland. Dat is de nieuwe realiteit', aldus head of Online Paul van der Maesen. Little Bros werkt aan diverse projecten voor online zenders en in samenwerking met adverteerders en grote videoplatforms als Dumpert. Ceo Sander Emmering: 'De première van onze film Ron Goossens, Low Budget Stuntman was live op Dumpert te volgen, zo zijn we met elkaar in gesprek gekomen. We zijn blij dat we die samenwerking doorzetten.'
De eerste twee afleveringen staan sinds woensdag 12 juli online op Dumpert.nl. Na de zomer volgt de volledige serie. Hierover zijn beide partijen in gesprek met adverteerders. (PvWK)
Klik hier voor het recente interview met Dumpert
En hier voor 'RTL verkoopt video-reclame voor Telegraaf en Dumpert'
Over Warner Bros ITVP Nederland
'WBITVP Nederland ontwikkelt, produceert en distribueert content in alle grote genres; entertainment, factual en kwalitatief hoogwaardig drama. Enkele recente programma’s zijn Helden van de Wildernis, Flikken, Gezond Verstand, Het Zijn Net Mensen, Temptation Island, Adam zoekt Eva VIPS, Dokter Deen en De Gevaarlijkste Wegen van de Wereld. Onder de vlag Kaap Holland worden films als Bon Bini Holland, Hart Beat en De Marathon geproduceerd.' (bron: Warner Bros ITVP Nederland)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- video-formats
- producties
- TMG
- recept
- Dumpert.nl
- overeenkomst
- staaf
- videoplatform
- kwantiteit
- seks
- doelgroep
- samenwerking
- groot
- reaguurder
- gezamenlijk
- Dumpert
- Warner Bros.
- leveren
- kwaliteit
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
- [RMD24] Retailmedia vragen om... 15-04-2024
- Plus komt met opvolger van... 13-04-2024
- [marketeer 199] Thijs Ekelschot -... 12-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing