Blokker blijft jarige Big Bazar trouw

Blokker blijft jarige Big Bazar trouw
  • Food-en-retail
  • 31 aug 2017 @ 13:05
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
    Redactie MarketingTribune


  • Winkelen

Discounter Big Bazar telt vanaf vandaag 10 weken lang af naar zijn 10e verjaardag met een Bizar Prijzenfestival en een verjaardagcampagne. Big Bazar telt eind van dit jaar 140 winkels waarmee Blokker Holding – ondanks de intentie tot verkoop van de formule – de investeringen in Big Bazar voortzet. Big Bazar verwacht dit jaar 10% omzetgroei te realiseren. (fotocredits: winkelcentrum 40-45)

Vanaf de opening van de eerste Big Bazar-winkel op 8 november 2007 in Apeldoorn is de discounter gestaag gegroeid in Nederland en Vlaanderen. In 2015 werd de Big Bazar-formule herijkt met een nieuw en continu wisselend assortiment, een nieuw logo en visuele identiteit en een ‘supermarkt-achtige’ schappen indeling. Ook werd er gekozen voor een overwegend groot en extra groot formaat winkels en werden kleinere winkels gesloten. Sinds die tijd laat het  bedrijf een jaarlijkse groei zien van zo’n 4 à 5%. In november 2016 werd Big Bazar door de Consumentenbond uitgeroepen tot goedkoopste retailer van A-merk drogisterijartikelen.

XL-locaties

Inmiddels heeft Big Bazar 11 van de eerder aangekondigde 30 nieuwe winkellocaties voor 2017 geopend en zijn 3 bestaande winkels verhuisd naar grotere panden. Later dit jaar gaan nog vijf Big Bazar-winkels over naar XL-locaties en worden nog 17 nieuwe winkels geopend. 

De verjaardagcampagne bestaat uit een groots prijzenfestival, gratis boodschappen, extra koopavonden en een verjaardagscadeautje voor de gelukkigen die net als Big Bazar op 8 november jarig zijn. Vanaf deze week trapt Big Bazar de verjaardagcampagne af met radiocommercials, speciale folders en diverse aanbiedingen.


Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken