FrieslandCampina verkoopt Riedel
- Food-en-retail
- 17 aug 2017 @ 15:42
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Merken
- 17 aug 2017 @ 15:42
- Sjaak Hoogkamer
De Nederlandse investeringsmaatschappij Standard Investment neemt Riedel B.V, producent van onder meer Appelsientje, CoolBest, DubbelFrisss, DubbelDrank, Taksi en Extran over van FrieslandCampina. De verwachting is dat de transactie voor het einde van het jaar zal zijn afgerond en is mede afhankelijk van de goedkeuring van de Autoriteit Consument & Markt en het afronden van het medezeggenschapstraject.
FrieslandCampina kondigde eerder dit jaar aan Riedel af te stoten omdat het bedrijf zich volledig wil richten op haar zuivelportfolio. Roel van Neerbos, lid van de executive board van Koninklijke FrieslandCampina: ‘We zochten een koper die Riedel naar een volgende fase zou kunnen brengen. Standard Investment, met haar uitgebreide kennis en ervaring, is daarbij als beste partij uit de bus gekomen. Ik ben ervan overtuigd dat de nieuwe eigenaren de marktkansen van Riedel als zelfstandig bedrijf ten volle zullen benutten.’
Portfolio
Voor Standard Investment, dat onder meer belangen heeft in Burger King Nederland en afbakbroodproducent Dutch Bakery, betekent de overname een belangrijke uitbreiding van haar portfolio. Guido Grobbink, partner bij Standard Investment: ‘Riedel heeft zich sinds de jaren zeventig van de vorige eeuw in Nederland ontwikkeld tot marktleider in houdbare en gekoelde vruchtensappen en vruchtendranken. Consumenten plaatsen Appelsientje, CoolBest, DubbelFrisss en DubbelDrank in de top 10 van onmisbare drankenmerken. Maar we drinken met z’n allen ongeveer een kwart minder vruchtensappen dan tien jaar geleden, en dat is ook niet aan Riedel voorbijgegaan.’
Grobbink ziet veel kansen voor het bedrijf: ‘Wij willen de nadruk leggen op de inherente kwaliteiten van fruit- en vruchtensappen en het belang daarvan voor een uitgebalanceerde levensstijl. Dat is een grote uitdaging, maar we hebben veel vertrouwen in de werknemers en het management.’
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
- Goudas Glorie brengt ode aan mensen... 26-03-2024
- Lize Verdegaal van Subway: 'Onze... 26-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing