AH lanceert Allerhande chatbot via Facebook Messenger

AH lanceert Allerhande chatbot via Facebook Messenger
  • Food-en-retail
  • 7 sep 2017 @ 10:11
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • Marketing

Om lekker en gezond leven voor iedereen een beetje makkelijker te maken, meldt Albert Heijn de Allerhande chatbot via Facebook Messenger te introduceren. 'Deze chatbot stuurt iedereen die dat wil elke dag automatisch een recept van de dag. Ook kun je zelf snel een recept naar jouw smaak vinden en al je kookvragen stellen aan de culinaire experts van Allerhande.'

Recepten en hulp
Voor veel mensen is het een hele uitdaging om elke dag weer te bedenken wat ze gaan eten, waardoor ze vaak toch weer voor dezelfde recepten kiezen, stelt AH. 'Voor hen biedt de Allerhande chatbot uitkomst. De chatbot stelt je een aantal verhelderende vragen en in no time krijg je een aantal recepten. Handig, want soms heb je geen tijd om uitgebreid op zoek te gaan. Met de chatbot heb je snel een kleine selectie aan geschikte recepten voor handen. Als je al weet waar je zin in hebt, zoek je gemakkelijk op een ingrediënt. Je kunt de chatbot ook uitdagen door food-emoji's te sturen. Je ontvangt dan recepten met dat ingrediënt. Heb je tijdens het koken nog een vraag? Wordt je gerecht bijvoorbeeld niet gaar of mis je een cruciaal ingrediënt? De chatbot zorgt ervoor dat je persoonlijk antwoord krijgt van een culinair expert van Allerhande.'


 

Uitleg chatbots
Een chatbot is een robot die geautomatiseerd berichten verstuurt. Chatbots worden steeds populairder bij consumenten en bedrijven. Uit recent Amerikaans onderzoek blijkt dat 25% van de Amerikanen dagelijks een chatbot gebruikt, bij millennials is dit zelfs 40%. Albert Heijn zette de afgelopen periode regelmatig nieuwe technologieën in om klanten te informeren, inspireren en te helpen. Bijvoorbeeld met de Allerhande kookhulp via WhatsApp, de productscanner met augmented reality en de Hiku. De Allerhande chatbot is hierop een mooie aanvulling stelt de retailer. 'De chatbot is te vinden via Facebook Messenger-app op je mobiel: zoek op Allerhande en druk op de knop ‘aan de slag’.' Ook is onderstaande folder met uitleg beschikbaar voor de nieuwsgierige consument.
(PvWK)

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken