Hema stopt jongens- en meisjeskleding - genderneutraal is king

20sep 201715:24
  • Food-en-retail
  • 11084 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • WinkelenTrendsMarketing

nieuws Nadat de NS al als eerste opzien baarde met genderneutrale WC's, gaat nu ook Hema voor aanbod zonder gender. Vanaf december dit jaar verdwijnen alle geslachtsaanduidingen van kinderkleding. Het trendy Britse warenhuis John Lewis ging Hema voor en haalde begin deze maand al de labels met 'jongen' en 'meisje' van de kinderkleding in het eigen assortiment. Wie volgt? Wat te doen met de beroemde Hema Jip en Janneke-prints? En heeft de ridder-, piraten- of prinsessen- kledingstijl nog toekomst?

Volgens de Hema kreeg het merk steeds meer verzoeken van jonge klanten om het kledingaanbod genderneutraler te maken. 'Een 10-jarig meisje vroeg de winkelketen twee jaar geleden op Facebook om stoerder meisjesondergoed, omdat de eeuwige roze hartjes haar tegenstonden', meldt de Volkskrant. Inkoopdirecteur Trevor Perren zegt tegen de krant dat er daarom ook meer variatie komt in het assortiment.

Geslachtloos kleden
Bij 300 van de 700 filialen van Hema heet de kinderkledingafdeling inmiddels heel neutraal 'Kids'. Voor prinsessenjurken en piratenkleren wijk je voortaan uit naar de feestwinkel, naar Zara of H&M. Kinderen van hipsters, wier ouders zich al graag genderloos in jurken hijsen en met knotjes uitdossen, krijgen qua collectie straks een gouden toekomst in de Hema. Wat de toekomst van de Fiep Westerdorp-legacy bij de Hema is, blijft nog even een verrassing.
(PvWK)


comments powered by Disqus

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken