Hema stopt jongens- en meisjeskleding - genderneutraal is king
- Food-en-retail
- 20 sep 2017 @ 15:24
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - WinkelenTrendsMarketing
- 20 sep 2017 @ 15:24
- Redactie Food en Retail
Nadat de NS al als eerste opzien baarde met genderneutrale WC's, gaat nu ook Hema voor aanbod zonder gender. Vanaf december dit jaar verdwijnen alle geslachtsaanduidingen van kinderkleding. Het trendy Britse warenhuis John Lewis ging Hema voor en haalde begin deze maand al de labels met 'jongen' en 'meisje' van de kinderkleding in het eigen assortiment. Wie volgt? Wat te doen met de beroemde Hema Jip en Janneke-prints? En heeft de ridder-, piraten- of prinsessen- kledingstijl nog toekomst?
Volgens de Hema kreeg het merk steeds meer verzoeken van jonge klanten om het kledingaanbod genderneutraler te maken. 'Een 10-jarig meisje vroeg de winkelketen twee jaar geleden op Facebook om stoerder meisjesondergoed, omdat de eeuwige roze hartjes haar tegenstonden', meldt de Volkskrant. Inkoopdirecteur Trevor Perren zegt tegen de krant dat er daarom ook meer variatie komt in het assortiment.
Geslachtloos kleden
Bij 300 van de 700 filialen van Hema heet de kinderkledingafdeling inmiddels heel neutraal 'Kids'. Voor prinsessenjurken en piratenkleren wijk je voortaan uit naar de feestwinkel, naar Zara of H&M. Kinderen van hipsters, wier ouders zich al graag genderloos in jurken hijsen en met knotjes uitdossen, krijgen qua collectie straks een gouden toekomst in de Hema. Wat de toekomst van de Fiep Westerdorp-legacy bij de Hema is, blijft nog even een verrassing.
(PvWK)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- gender
- feestwinkel
- Hema
- Kids
- geslacht
- kind
- prinsessenjurken
- piraten
- neutraal
- Janneke
- H&M
- jongens
- Zara
- hipsters
- meisjes
- kleren
- genderloos
- Trevor Perren
- Jip
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Plus komt met opvolger van Aftrap-commercial
- Marlboro grootste supermarktmerk
- Coca-Cola lanceert Absolut Vodka en Sprite mixdrank
- Fabulosa lanceert geparfumeerd huishoudmerk in Action
- Plus lanceert nieuw platform voor plus.nl en de app
- [RMD24] Retailmedia vragen om adequate rapportagestandaard en...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
- [RMD24] Retailmedia vragen om... 15-04-2024
- Plus komt met opvolger van... 13-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing