'Omzet biologisch doorbreekt in Nederland eind 2018 de grens van 1 miljard euro'
- Food-en-retail
- 21 sep 2017 @ 15:27
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - FoodMarketing
- 21 sep 2017 @ 15:27
- Redactie Food en Retail
De omzet van biologische producten in Nederlandse supermarkten gaat komend jaar voor het eerst door de grens van €1 miljard. Dat stelt directeur Dik Goorhuis van Bio+. Goorhuis zei dit aan de vooravond van marketingevent de Bio10-daagse.
Vrijwel alle supermarkten hebben in deze jaarlijks terugkerende periode aanbiedingen. Tijdens de nu lopende editie zijn vooral Plus, Dirk, Dekamarkt, Coop en Vomar actief met prijskortingen en acties. Goorhuis zegt in Distrifood te verwachten dat de magische omzetgrens van €1 miljard uiterlijk eind 2018 wordt gepasseerd. ‘De omzetgroei van biologische producten vindt vooral in supermarkten plaats, waar speciaalzaken de laatste jaren achterblijven. Wanneer je als supermarkt met een goed bio-assortiment inspeelt op deze trend, groei je sneller dan de markt. Dat is heel belangrijk. Voor supermarkten zijn biologische klanten aantrekkelijk omdat ze bereid zijn meer te betalen.’
Kennismakers en volgers
Het belang van de Bio10-daagse is volgenshem van hoge importantie. ‘Behalve dat de omzetten van biologische artikelen erna telkens significant stijgen, zien we ook veel meer instappers na afloop. Dat zijn consumenten die voor het eerst met biologisch in aanraking komen en daarna ook blijvend biologische producten kopen.’
(bron: Distrifood)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- supermarkten
- supermarkten
- €
- Nederland
- duurzaam
- miljard
- periode
- bio
- Bio+
- aanbiedingen
- biologisch
- biologisch
- verantwoord
- marketingevent
- Plus
- terugkerend
- Dik Goorhuis
- Dirk
- producten
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Kleine campagne Heinz tegen groot probleem
- [column] Battle of the smartphones
- Plus komt met opvolger van Aftrap-commercial
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt winkeldiefstal onder...
- Dennis van de Sande van Royal Swinkels: 'Mark Ritson's...
- [RMD24] Retailmedia vragen om adequate rapportagestandaard en...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Subways Royal Submarines duiken weer... 25-04-2024
- Hema springt in op rookworst-rel25-04-2024
- Kleine campagne Heinz tegen groot... 24-04-2024
- Primark verlaagt prijzen... 24-04-2024
- [RMD24] 'Over retailmedia leven nog... 24-04-2024
- Minister stelt strengere regels aan... 23-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing