Pilot McDelivery in Amsterdam succesvol afgerond
- Food-en-retail
- 12 sep 2017 @ 11:46
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - MarketingFood
- 12 sep 2017 @ 11:46
- Redactie Food en Retail
De pilot van McDonald’s met McDelivery in Amsterdam is een succes. Sinds 4 juli zijn acht restaurants in Amsterdam van start gegaan met de bezorging via UberEATS van versbereide McDonald’s producten, waar en wanneer gasten daarvan willen genieten, meldt de restaurantketen.
De meest opvallende resultaten: meer dan 83% van alle bestellingen worden positief beoordeeld door middel van een ‘duim omhoog’ van de gasten; de koeriers van UberEATS krijgen een pluim van de gasten; en de gemiddelde bezorgtijd vanaf het moment van bestelling ligt maar net iets boven de 20 minuten.
Vanaf 19 september aanstaande breidt McDonald’s McDelivery dan ook uit naar Rotterdam (zes restaurants) en Utrecht (twee restaurants). Tijdens de pilot van McDelivery via UberEATS in Amsterdam zijn er veel ervaringen opgedaan met het bestellen, bereiden en bezorgen. In de praktijk bleek het inpassen van de bezorgbestellingen naast de gewone bestellingen in het restaurant probleemloos te verlopen.
Manu Steijaert, algemeen directeur McDonald’s Nederland: 'Ik ben blij te ervaren dat McDelivery echt een antwoord is op de wens van onze gasten om overal op elk gewenst moment van onze producten te kunnen genieten. De combinatie van de slimme techniek van UberEATS en de slimme keukenopstelling van McDonald’s is een succesvolle innovatie, zo laten de commerciële resultaten en operationele ervaring van de pilot zien. We zien het aantal bestellingen van week tot week toenemen. Van alle McDonald’s restaurants die wereldwijd McDelivery bieden, scoort Nederland hoog op gasten die binnen vier weken nogmaals bestellen. Gasten zijn dus tevreden met de McDelivery-ervaring. En dat is precies het resultaat dat wij willen zien.'
McDelivery: snel en vers bereid
Na drie maanden staat de tevredenheid over alle onderdelen van de bestelling, bereiding, snelheid, compleetheid en netheid van bezorging op 83%. Door de positieve reacties van gasten is het bestelgebied rondom de restaurants uitgebreid van 1200 naar 1500 meter. Steijaert: 'Dat lijkt weinig, maar betekent bijna een verdubbeling van het woonoppervlak en daarmee ook een flinke toename van het aantal mensen dat kan bestellen. Ik ben vooral tevreden met de snelheid waarmee we de bestelling bereiden en bezorgen. Van de ruim 20 minuten tussen bestelling en levering aan de deur, is de bereiding in het restaurant minder dan vier minuten. De koerier staat bovendien binnen de tien minuten al voor de deur nadat de bestelling gereed is. Het ontvangen en accepteren van de bestelling door de koerier en het rijden naar het restaurant beslaat de overige minuten. Pas als de koerier in het restaurant is, worden de frietjes bereidt en wordt de McFlurry of Milk Shake gemaakt. Zo behouden we de kwaliteit zo optimaal mogelijk voor onze gasten.'
Is er dan niets mis met McDelivery? Steijaert: 'We zijn zeker tevreden, maar daarmee zijn we er nog niet. Wij willen het percentage "duimpjes omhoog" naar ruim boven de 90% van alle bestellingen zien te krijgen. Dat gaat dan ook om de compleetheid van bestellingen: dus met het rietje, de servetten of bijvoorbeeld de extra bestelde fritessaus. En we blijven luisteren naar de wensen van onze gasten, zoals bijvoorbeeld bestellen op andere tijden of combinaties van menu’s. Dit zijn allemaal zaken waar wij naar kijken hoe dat zo goed mogelijk in te richten.'
Pilot McDelivery via UberEATS is een succes en breidt uit naar Utrecht en Rotterdam
Ook UberEATS kijkt met tevredenheid naar de pilot in Amsterdam. Marco Knitel, general manager van UberEATS Nederland: 'de pilot heeft laten zien dat gasten de samenwerking tussen McDonald’s en UberEATS waarderen met name vanwege de kwaliteit en snelheid van de bestellingen. Wij zijn er dan ook klaar voor om 19 september van start te gaan met McDelivery in Utrecht en Rotterdam.'
Vanaf dinsdag 19 september 11.00 uur, beginnen de acht restaurants in Rotterdam en Utrecht officieel met McDelivery. In Utrecht zullen de McDonald’s restaurants Oude Gracht en Lange Vie McDelivery aanbieden. In Rotterdam doen de McDonald’s Coolsingel 44, Rotterdam Coolsingel 207, Rotterdam Oude Binnenweg, Rotterdam Zwart Janstraat, Rotterdam Hoogstraat en Rotterdam Korte Lijnbaan mee. 'Hoe werkt het? Het bestellen is heel simpel. De gebruiker downloadt de UberEATS app voor Android of iOS, selecteert het restaurant naar keuze, bestelt zijn favoriete McDonald’s producten en betaalt in de app met zijn of haar creditcard of PayPal account. Zodra de koerier op enkele minuten afstand van het restaurant is, ontvangt het restaurant een seintje om de bestelling te bereiden. De koerier meldt zich in het restaurant, haalt de bestelling op bij het restaurant en bezorgt de McDelivery bestelling dan binnen gemiddeld tien minuten op de door de gebruiker ingevoerde locatie', aldus McDonald’s Nederland.
(PvWK)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- succes
- Amsterdam
- algemeen directeur
- versbereid
- bezorging
- vlees
- McDonald’s producten
- UberEATS
- restaurants
- hamburger
- 4 juli
- start
- McDonald’s Nederland
- McDelivery
- probleemloos
- McDonald’s
- Manu Steijaert
- gemak
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
- Goudas Glorie brengt ode aan mensen... 26-03-2024
- Lize Verdegaal van Subway: 'Onze... 26-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing