Foodmaster lanceert nieuwe huisstijl met pop-up frituurcultuurmuseum

10okt 201715:40
  • Food-en-retail
  • 16946 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • FoodMarketing

nieuws Foodmaster, de franchise cafetaria formule van FHC Formulebeheer, heeft maandag 9 oktober in aanwezigheid van ondernemers en partners een nieuwe huisstijl gelanceerd. Onder de noemer ‘De lekkerste sinds vroeger’ omarmt Foodmaster de traditionele cafetaria. Echter wel in een modern jasje. Met een muzikaal ‘frituurcultuur nummer’ van de Meisjes met de Wijsjes en de opening van een pop-up frituurcultuur museum werd de vernieuwde formule gelanceerd.

Dat moet een plek worden waar de frituur centraal staat en waar je frites en snacks zoals kroketten en frikandellen bestelt. 'Nergens anders ter wereld kennen ze de cafetaria zoals wij hem kennen. Het is een typisch stukje Nederlands cultuurgoed. Foodmaster is trots op deze frituurcultuur en wil dat met haar nieuwe uitstraling in al haar vestigingen laten zien', zeggen de mensen van Foodmaster.  

Frituur goeroe en gastspreker Frans van Rooij vertelde tijdens de lancering over het ontstaan en de ontwikkeling van 'Nederlandse mooiste eetgewoonte, het gemak om lekker eten af te halen bij een cafetaria.' Het pop-up frituurcultuur museum bevestigt hoe onze ‘frituurcultuur’ zich in ruim 90 jaar heeft ontwikkeld. 'Met Foodmaster omarmen we dit mooie stukje Nederlandse frituurcultuur', vertelt Chantal van der Meer, marketing manager FHC Formulebeheer over de rebranding. 'De uitstraling van het merk heeft een referentie naar vroeger, maar is wel hedendaags. Enkele elementen uit de nieuwe Foodmaster zijn metrotegels met onze pay-off "De lekkerste sinds vroeger", een frituurcultuur tijdlijn op de muur, een denim bank en digitale menuborden.'  

Op het hoofdkantoor van FHC Formulebeheer is een spreekkamer helemaal ingericht in deze nieuwe Foodmaster stijl. Alle aanwezigen kregen een rondleiding en konden het vernieuwde concept zo met eigen ogen zien. De reacties waren enthousiast. “Erg mooi. Het is nu even nadenken hoe we dit in onze cafetaria kunnen doorvertalen”, aldus Foodmaster Hof van Holland.  

Van der Meer benadrukt nog dat het assortiment van Foodmaster een typisch cafetaria assortiment blijft. Uiteraard wordt er ingespeeld op trends, maar altijd met het kernassortiment als uitgangspunt. Denk aan milkshake of frites specials. Daarbij komt er nog meer aandacht voor thuisbezorgen en online bestellen, ook in de winkel zelf. Zo was Next to Food aanwezig met een demo van een online bestelzuil voor in de winkel. 

De komende periode wordt de vernieuwde huisstijl doorvertaald naar de vestigingen. De vestiging in Tiel diende als pilotstore en is al helemaal vernieuwd. Vanaf nu zullen ook andere vestigingen omgebouwd gaan worden, belooft FHC. 'Het pop-up Frituurcultuur museum is nog tot en met 25 oktober gratis te bezichtigen op werkdagen tussen 9.00 en 17.00 uur. Graag van te voren even bellen 0252-620620', melden de initiatoren. Komt dat zien!
(PvWK) 


comments powered by Disqus

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken