H&M-zusje Arket opent flagship in voormalige Scheltema store, Koningsplein Amsterdam

3okt 201709:13
  • Food-en-retail
  • 5010 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • MarketingWinkelen

nieuws In het voormalige Scheltema op het Koningsplein komt Arket, de nieuwste formule van kledingketen H&M. Arket opende in augustus de deuren in een van de vermaardste winkelstraten van Londen: Regent Street. &Other Stories is ook van de H&M Group en heeft al een winkel om de hoek van het Koningsplein. In de Kalverstraat zijn meerdere H&M-filialen actief plus op het Leidseplein, dus Arket vergroot de Zweedse greep op de Nederlandse fashionmarkt.

Volgens H&M in Het Parool is Arket een 'premium' merk, waarbij de prijzen hoger liggen en het meer draait om tijdloze kleding. 'Hier dus geen rekken waar je met tientallen anderen moet graaien naar een shirt van vijf euro.'  Arket was in Nederland present met een webshop, maar in het voorjaar van 2018 komt daar deze een fysieke winkel bij. Arket wil naast Londen en Amsterdam ook uitbreiden naar Kopenhagen, Brussel en München. De H&M Group heeft inmiddels zeven winkelmerken, waaronder COS, eerder genoemde &Other Stories, Monki, Weekday en Cheap Monday. Monki en Cheap Monday zijn goedkoper dan H&M, COS en &Other Stories zijn juist iets duurder. Ook Arket zal wat duurder zijn. Een woordvoerder van Arket melkdt aan RTL dat er op dit moment geen plannen bestaan om winkels op andere plekken in Nederland te openen.

Vegetarische gerechten
Op het Koningsplein komt een grote Arket-winkel van drie etages met kleding voor mannen, vrouwen en kinderen. 'Ook komt er, net als in de andere vestigingen, op de begane grond een eetcafé, waar vegetarische gerechten uit Scandinavië te krijgen zijn. Verder komen er in het Scheltemapand, dat in totaal zes verdiepingen telt, ook huurwoningen.' 
Scheltema sloot in 2015 na dertig jaar de deuren op het Koningsplein, om daarna te verhuizen naar het Rokin. Lees hier het interview van redactie Food&Retail met Gretske de Jong, winkelmanager bij Scheltema over de toekomststrategie van dit verkaste boekenhuis. Lees hier meer over H&M op MarketingTribune. Hieronder een videoverslag van de eerste Arket in Londen door onze collega's van TextilWirtschaft.
(bronnen: Parool, RTL, TextilWirtschaft en MarketingTribune)




comments powered by Disqus

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken