Kroketfabriek Van Dobben en Kwekkeboom gaat dicht

Kroketfabriek Van Dobben en Kwekkeboom gaat dicht
  • Food-en-retail
  • 18 okt 2017 @ 08:59
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • FoodMarketing

Snackmaker Van Geloven sluit eind volgend jaar zijn fabriek in Oostzaan waar de bekende kroketten van de merken Kwekkeboom, Laan en Van Dobben worden geproduceerd, meldt Distrifood. De productie van de haute friture-merken verhuist naar de snackfabriek van Van Geloven in Tilburg.

De productie wordt weliswaar naar Tilburg overgeheveld, aan de recepturen van de oorspronkelijk Amsterdamse Van Dobben- en Kwekkeboom kroketten en bitterballen wordt niets veranderd, stelt Van Geloven. Deze receptuur maakt de merken volgens kenners dan ook exceptioneel.

Naast Van Dobben ook Mora
Naast kroketten van de a-merken Van Dobben en Kwekkeboom is Van Geloven sinds 2006 ook eigenaar van Mora. Mora werd destijds van Unilever overgenomen. Van Geloven zette toen direct de eerder van tv verdwenen ‘cultheld’ Cora van Mora weer in om de snacks te promoten. Zie bijvoorbeeld hieronder. Over de verhuizing van de productie van Oostzaan naar Tilburg wordt volop gesproken met het personeel, verwacht wordt dat de helft van de mensen desgewenst hun baan kunnen behouden. Als voornaamste reden voor de verhuizing wordt gesteld dat in Tilburg nog ruimte is voor uitbreiding, 'in Oostzaan is dat niet mogelijk'.
(bron: Distrifood)



Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken