Kroketfabriek Van Dobben en Kwekkeboom gaat dicht
- Food-en-retail
- 18 okt 2017 @ 08:59
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - FoodMarketing
- 18 okt 2017 @ 08:59
- Redactie Food en Retail
Snackmaker Van Geloven sluit eind volgend jaar zijn fabriek in Oostzaan waar de bekende kroketten van de merken Kwekkeboom, Laan en Van Dobben worden geproduceerd, meldt Distrifood. De productie van de haute friture-merken verhuist naar de snackfabriek van Van Geloven in Tilburg.
De productie wordt weliswaar naar Tilburg overgeheveld, aan de recepturen van de oorspronkelijk Amsterdamse Van Dobben- en Kwekkeboom kroketten en bitterballen wordt niets veranderd, stelt Van Geloven. Deze receptuur maakt de merken volgens kenners dan ook exceptioneel.
Naast Van Dobben ook Mora
Naast kroketten van de a-merken Van Dobben en Kwekkeboom is Van Geloven sinds 2006 ook eigenaar van Mora. Mora werd destijds van Unilever overgenomen. Van Geloven zette toen direct de eerder van tv verdwenen ‘cultheld’ Cora van Mora weer in om de snacks te promoten. Zie bijvoorbeeld hieronder. Over de verhuizing van de productie van Oostzaan naar Tilburg wordt volop gesproken met het personeel, verwacht wordt dat de helft van de mensen desgewenst hun baan kunnen behouden. Als voornaamste reden voor de verhuizing wordt gesteld dat in Tilburg nog ruimte is voor uitbreiding, 'in Oostzaan is dat niet mogelijk'.
(bron: Distrifood)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- Kwekkeboom
- Cora van Mora
- Unilever
- merk
- kroketten
- Mora
- tv haute friture
- snacks
- kroket
- eigenaar
- vet
- Van Geloven
- snack
- cultheld
- Van Dobben
- a-merken
- Geloven
- bitterbal
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Plus komt met opvolger van Aftrap-commercial
- Marlboro grootste supermarktmerk
- Coca-Cola lanceert Absolut Vodka en Sprite mixdrank
- Fabulosa lanceert geparfumeerd huishoudmerk in Action
- Plus lanceert nieuw platform voor plus.nl en de app
- [RMD24] Retailmedia vragen om adequate rapportagestandaard en...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
- [RMD24] Retailmedia vragen om... 15-04-2024
- Plus komt met opvolger van... 13-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing