Lidl Nederland wil meer vrouwen aan de top

Lidl Nederland wil meer vrouwen aan de top
  • Food-en-retail
  • 20 okt 2017 @ 11:48
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
    Redactie MarketingTribune


  • PersonaliaWinkelen

Lidl Nederland wil dat binnen drie jaar tijd minimaal 30 procent van de leidinggevende posities binnen het bedrijf is ingevuld door een vrouw. Bij het retailmerk wordt momenteel 20 procent van die posities ingevuld door een vrouw.

Lidl Nederland wil meer vrouwen aan de top een heeft om die reden HR-directeur Sophie Geerts-Jaspers het zogenoemde charter ‘Talent naar de Top’ laten ondertekenen, meldt Distrifood. 'Dit verdrag is tien jaar geleden tot stand gekomen door samenwerking van VNO-NCW, de FNV, de Ser en vertegenwoordigers van bedrijven, het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap en het Ministerie van Economische Zaken.'

Lidl Nederland zegt per persbericht dat 'een medewerkersbestand dat wordt gekenmerkt door diversiteit, bijdraagt aan een betere werkcultuur en uiteindelijk tot beter resultaat’. Geerts-Jaspers: ‘Diversiteit is vooral de kracht van een team maximaal benutten. Van elkaar leren, juist omdat je anders bent. Je hiervoor openstellen en elkaars verschillen respecteren. Zo kun je elkaar aanvullen en samen nóg beter worden.’

Lidl eerste supermarktketen
Yelly Weidenaar, directeur Talent naar de Top, stelt in het bericht dat het Duitse retailmerk de eerste supermarktketen is die het verdrag heeft ondertekend. ‘Hiermee behoort Lidl tot de voorhoede van de 260 bedrijven, instellingen en overheden die het Charter hebben ondertekend. Daadkracht werkt, want deze bedrijven scoren driemaal beter dan gemiddeld bij het realiseren van m/v diversiteit aan de top. Zo draagt Lidl actief bij aan meer vrouwen naar de top.’ (PvWK, bronnen: Lidl en Distrifood)


Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken