Oud-directeuren Uniekaas richten Best Cheese Holland op

13okt 201716:32
  • Food-en-retail
  • 19976 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • MarketingFood

nieuws Na de recente verkoop van Uniekaas aan DOC, hebben oud-directeuren van Uniekaas Willem Jan Rote en Paul Wilde een nieuw bedrijf binnen de kaasmarkt opgericht: 'Best Cheese Holland'. Best Cheese zal zich volgens de heren richten op kwalitatieve en innovatieve kaasspecialiteiten en -concepten. De reeds bekende merken Parrano en Tjiezi vormen de basis van het nieuwe bedrijf. Daarnaast vallen ‘De Goudse Waag’ (Gouda) en Coach Farm USA (Hudson Valley, NY USA) ook onder hun vlag.

Splitsing voor meer focus
'Door de verkoop van Uniekaas zijn wij in staat ons meer te focussen op innovatieve en concepten die waarden toevoegen binnen kaas en zuivel', aldus Rote. Naast de ontwikkeling en productie van het huidige portfolio en nieuwe concepten, is kwaliteit de belangrijkste pijler. Theo Knops van de afdeling Quality/R&D bij Best Cheese ziet steeds meer vervlakking van smaken in de markt: 'Optimale smaakbeleving is daarom noodzakelijk om de consument perfect te bedienen.'

Wereldwijde kansen
'We bieden onze klanten een relevant en innovatief portfolio en creëren zo extra waarde . Met een nieuw internationaal sales team hebben we alle ervaring in huis om dit optimaal in te vullen', zegt Paul Wilde over de commerciële focus van Best Cheese Holland. De focus voor het merk Parrano ligt in Nederland en USA, waarbij Tjiezi volgens Wilde met name in Europa en Azië haar sterke positie wil uitbreiden.

Verrijkt de smaken van je dag
Bij een nieuw merk hoort een nieuw logo en identiteit. Maarten Jumelet, de marketingmanager van Best Cheese Holland, reageert: 'Het nieuwe logo symboliseert het perfectionisme waar Best Cheese voor staat. Best Cheese Holland verrijkt de smaken van je dag, of het nu gaat om een snack voor tussendoor, een borrelkaas of een toevoeging aan een lekker gerecht.'

Naast de traditionele retail zal Best Cheese zich ook richten op verschillende out-of-home kanalen, zoals Horeca en Leisure, aldus Jumelet.
(PvWK)

 


comments powered by Disqus

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken