Ruim 1200 restaurants aangesloten op nieuwe reserveringsplatform BookDinners
- Food-en-retail
- 5 okt 2017 @ 09:14
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - FoodMarketing
- 5 okt 2017 @ 09:14
- Redactie Food en Retail
Tijdens Gastvrij Rotterdam maakte Koninklijke Horeca Nederland bekend dat zij het initiatief heeft genomen voor het nieuwe reserveringsplatform 'BookDinners'. BookDinners wordt volgens KHN hét reserveringsplatform van, voor en door restaurants: 'Dit nieuwe initiatief spreekt veel restaurants aan, want er zijn nu al 1200 restaurants actief op BookDinners. Begin 2018 lanceren we BookDinners richting de Nederlandse consument. We streven er naar dat halverwege 2018 minimaal 3000 restaurants aangesloten zijn.'
BookDinners is een initiatief van KHN en een groot aantal partijen, waaronder de Samen-werkende Horeca Ketens, TheNext Table, Stardekk, Bonchef, Formitable, WeReserve, Resengo, CPI (Centrum voor Publieke Innovatie, red.) en HorecaDNA. 'De grootste kracht van dit platform is dat restaurants weer zelf de regie krijgen. Ze kunnen met BookDinners zelf bepalen waar ze als restaurant voor staan, welke marketingacties ze gaat doen en wanneer. Bovendien kunnen restaurants rechtstreeks communiceren met hun bestaande en toekomstige gasten. Dat is voor restaurants erg belangrijk, omdat mensen zich steeds meer online oriënteren, online een tafel reserveren en erg gericht zijn op promoties of specials', aldus de initiatoren. 'BookDinners.nl is een website geschreven voor en door horeca. Op de website staan restaurantdeals die gasten reserveren. De ondernemer bepaalt zelf het gewenste moment, het aantal tafels per dag en de prijsstelling van de deals voor een optimale tafelbezetting in het restaurant. Dit alles kosteloos voor restaurateurs én gasten', meldt Misset Horeca.
'BookDinners: van, voor en door restaurants'
Op dit moment hebben 1200 restaurants zich al aangesloten om deel te nemen aan BookDinners. 'Onze ambitie is dat er halverwege 2018 minimaal 3000 restaurants aangesloten zijn. We zijn dus op 40% van onze doelstelling en met de huidige inspanning zullen de komende weken nog meer restaurants zich aanmelden. Restaurants die willen deelnemen, kunnen dat tot halverwege 2018 gratis doen. Vanaf dat moment betalen deelnemers een vast laag bedrag per maand.'
Hiermee krijgen enkele bestaande reserveringsplatforms nu een geduchte nieuwe concurrent, vanuit de branche zelf.
(PvWK)
Over Koninklijke Horeca Nederland
'Koninklijke Horeca Nederland (KHN) is de grootste horeca brancheorganisatie in ons land. Met 243 afdelingen door heel Nederland vertegenwoordigen wij bijna 20.000 horecaondernemers met ruim 255.000 horecamedewerkers. Wij staan voor een professionele en toekomstbestendige horecabranche. Onze leden ondersteunen wij door lobby, advies en financiële ledenvoordelen. Zo maakt KHN zich sterk voor de horeca.' (bron: KHN)
Over BookDinners en haar partners
'BookDinners is een nieuw branche-initiatief van KHN, SHK (Samenwerkende Horeca Ketens), BookDinners (online-platform), CPI (Centrum voor Publieke Innovatie), HorecaDNA en de software-partners TheNext Table, Stardekk, Bonchef, Formitable, WeReserve en Resengo. Het platform staat open voor nieuwe partners, waarbij KHN directe invloed heeft op dat het platform in het belang van de restaurants blijft opereren, zoals op de prijsstelling, op vindbaarheid en eerlijke reviews van echte gasten.'
(bron: BD)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- service
- online
- BookDinners
- TheNext Table
- marketing
- nieuw
- KHN
- reserveringsplatform
- Stardekk
- Gastvrij Rotterdam
- initiatief
- reserveren
- Koninklijke Horeca Nederland
- Samen-werkende Horeca Ketens
- Formitable
- food
- horeca
- gemak
- Bonchef
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
- Judith Hoogendoorn van Upfield: 'Alles wat je goed wilt doen,...
- Resultaten Action 2023: 'voortdurende groei en ontwikkeling'
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Jumbo presenteert bijzondere AI... 29-03-2024
- Boekenweek 2024: stijging verkoop... 29-03-2024
- [marketeer 198] Valerie Vos - The... 29-03-2024
- Welkoop opnieuw winnaar Shopping... 29-03-2024
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing