Future foods Jimmy Joy in Albert Heijn-schap

Future foods Jimmy Joy in Albert Heijn-schap
  • Food-en-retail
  • 29 nov 2017 @ 15:05
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • FoodMarketing

De Nederlandse startup Jimmy Joy - dat zich richt op gemaksvoeding - verkoopt vanaf 4 december zijn producten, naast de eigen webshop, ook via ruim 600 Albert Heijn-supermarkten in heel Nederland. Het assortiment van Jimmy Joy bestaat uit maaltijdrepen en drinkmaaltijden in smaken zoals vanille en chocolade. De repen en shakes worden gebruikt als ontbijt, lunch of avondeten en bevatten per product minimaal 20% van de dagelijks benodigde vitamines en mineralen, vezels, koolhydraten, eiwitten en vetten.

Jimmy Joy is in 2014 opgericht, in 86 landen actief en heeft sindsdien 7.500.000 maaltijden verkocht. In 2016 had het bedrijf een omzet van 4 miljoen euro.
 

Volgens Jimmy Joy-ceo Sam Rohn spreken de producten op dit moment vooral young professionals en studenten aan. 'Veelal mannen en hoogopgeleid. Ze hebben geen tijd om te koken of zelfs maar te eten, maar willen wel gezond leven. Onze komst naar de Albert Heijn gaat naar verwachting de klandizie verbreden. Ook omdat wij daar shakes verkopen die 100% geschikt zijn voor mensen met een veganistisch dieet. We worden helaas nog te vaak verward met dieetproducten waar een baal suiker in zit. Maar onze repen en shakes zijn juist gezond, goedkoop, milieuvriendelijk en eten kost op deze manier weinig tijd. En koken hoeft al helemaal niet meer.'
(PvWK)


Jimmy Joy @Albert Heijn: achtergrond informatie

' . De producten van Jimmy Joy bestaan uit natuurlijke ingrediënten en zijn
  vervaardigd volgens de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid (ADH) richtlijnen van
  de European Food Safety Authority.
. De Twenny Bar-maaltijdrepen zijn verkrijgbaar in de smaken chocolade en vanille.
  Een reep bevat minimaal 20% van de dagelijkse behoefte aan alle essentiële
  vitaminen en mineralen. Een reep vervangt één maaltijd. Verkoopprijs: 2,49 euro
   per stuk.
. De Plenny Shake-maaltijdpoeders zijn verkrijgbaar in de smaken chocolade en
  vanille. Ook is er een chocolade en vanille variant die geschikt is voor veganisten.
  De shakes bestaan uit poeder dat wordt gemengd met water. Een zak is goed voor
  het bereiden van drie grote maaltijden. Verkoopprijs: 6,49 euro per zak.
. De Twenny Bars en Plenny Shakes zijn vanaf 4 december 2017 te koop bij ruim
  600 filialen van de Albert Heijn in heel Nederland.
. De producten van Jimmy Joy zijn ook te koop via de eigen webshop waar meer
  smaken beschikbaar zijn zoals aardbei, cappuccino, banaan, mango én limited
  edition-smaken zoals pumpkin spice en hazelnoot. 
Meer informatie staat hier.'
(bron: Jimmy Joy)

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken