[video interview] Peter Fedchenkov van INS: 'Grote merken omzeilen straks retailer met houdbare producten'

8nov 201709:16
  • Food-en-retail
  • 4216 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • MarketingWinkelenInnovatie

nieuws Een aantal grote levensmiddelenproducenten, waaronder Mars, Unilever en Reckitt Benckiser, sluit zich aan bij het nieuwe Engelse digitale platform INS. Dat stelt hen volgens vakblog Foodlog in staat om rechtstreeks aan consumenten te gaan leveren. INS wordt in 2018 getest. Volgens INS zullen de merkartikelen tot circa 30% goedkoper kunnen zijn omdat de marge en bonussen voor de supermarkten wegvallen uit de opbouw van de consumentenprijs. Een ontwikkeling die overslaat naar Nederland?

Producenten krijgen via INS de volledige vrijheid om de prijzen van hun producten te bepalen. Met supermarkten moeten ze steeds voor een langere periode onderhandelen om prijzen vast te stellen. Het platform zal samenwerken met distributiecentra en koeriers. Consumenten zullen bestelkosten moeten betalen om de opslag en het vervoer van de producten te betalen.  Amazon maakte afgelopen week in de VS duidelijk dat het zijn verkooppplatform opent voor levensmiddelenproducten om hen in staat te stellen de supermarkt tegen een lagere vergoeding te passeren. (bronen: Foodlog, ICO)

In onderstaande video legt Peter Fedchenkov van INS uit hoe zijn platform werkt.




comments powered by Disqus

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken