Heineken verhoogt bierprijs in de horeca

Heineken verhoogt bierprijs in de horeca
  • Food-en-retail
  • 14 nov 2017 @ 11:45
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • MarketingFood

Heineken verhoogt de bierprijs voor de horeca. Ondernemers gaan in 2018 gemiddeld 2,8 procent meer betalen. Bij veel horecaondernemers viel de brief met dit nieuws de afgelopen dagen in de bus, meldt Misset Horeca. 'Opnieuw', concludeert het vakmedium.

Heineken-ondernemers kregen onlangs een brief in de bus met de traditionele prijsverhoging. Per 1 januari 2018 gaat de bierprijs van ’s lands grootste brouwer met gemiddeld 2,8 procent omhoog. 'Dat is een minder harde stijging dan het afgelopen jaar. Toen verhoogde de brouwer haar bierprijs met een forse 3,7 procen', aldus MH. De nieuwe prijzen van Heineken staan per 13 november 2017 op Heinekengroothandel.nl/bestellen

'Kleine aanpassing'
Het biermerk zelf geeft aan dat de stijging ‘het gevolg zijn van  veranderende marktomstandigheden.’ In een reactie aan MH laat de brouwer weten: ‘We hebben te maken met hogere kosten maar willen blijven investeren in de horeca. Om dit te kunnen blijven doen is een gezonde bedrijfsvoering noodzakelijk. We benadrukken dat de prijzen voor Heineken, Amstel en Brand, zowel voor 50 liter fust als voor tankbier, zeer concurrerend zijn en dat het uiteindelijk onderaan de streep om relatief kleine prijsaanpassingen gaat.’
(bron: Misset Horeca)

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken