Nieuwe kerstcommercial 2017 voor warenhuis John Lewis gelanceerd

14nov 201709:12
  • Food-en-retail
  • 5467 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
  • MarketingWinkelen

nieuws Na vorig jaar internationaal te hebben gescoord met de kerstcommercial 'Joe the Boxer', presenteert het Britse warenhuis John Lewis nu de kerstcommercial 2017 met 'Moz het monster'. Daarin lijkt het weer te draaien om hartverwarmendheid en Britse romantiek. Een eng monster slaapt onder het bed van een jongetje, maar ze worden vrienden. Nu al legendarisch? Oordeel zelf.

De nieuwe 'Moz het monster'-film is bedacht door bureau Adam&Eve DDB Londen in samenwerking met bureau Manning Gottlieb OMD en ging 10 november in Engeland de lucht in. Ook op de eigen digitale kanalen van John Lewis staat de film intussen live. Op tv koopt het retailmerk vooral tussen half negen en half tien 's avonds in, meldt Marketingweek. Opmerkelijk hip is de soundtrack van 'Golden Slumbers', geschreven door The Beatles maar in uitvoering van de Brise band Elbrow. In de film zien we hoe een jochie zijn angst voor een twee meter groot fictief monster onder zijn bed bedwingt. (PvWK)

Recent was John Lewis nog in het nieuws met acteerlessen voor het eigen personeel.
* Lees hier Peter Hoitinga's blog over de warme gevoelens van John Lewis (2016)
* En hier over John Lewis, de kracht van emotie (2015)




comments powered by Disqus

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken