Wakker Dier vliegt kiloknallers van Hoogvliet aan
- Food-en-retail
- 15 nov 2017 @ 15:24
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - CampagnesFood
- 15 nov 2017 @ 15:24
- Redactie Food en Retail
Wakker Dier start vandaag een campagne tegen kiloknallers bij Hoogvliet. De supermarktketen had in het derde kwartaal van 2017 namelijk veel vlees en vleeswaren zonder dierenwelzijnskeurmerk in haar folder staan.'Omdat Hoogvliet zo nodig wil stunten met kiloknallers, worden de dieren veroordeeld tot een miserabel leven in industriële stallen', aldus Anne Hilhorst van Wakker Dier die net een Gouden Effie won.
De campagne richt zich op Zuid-Holland, een provincie met veel Hoogvlietfilialen. In deze regio worden klanten met paginagrote krantenadvertenties gewaarschuwd voor de ‘werkelijke prijs van kiloknallers’. Hilhorst: 'Met de boodschap "Kiloknallers van Hoogvliet kosten meer dan je denkt" laten we het leed achter dit vlees zien. Bij industrievarkens wordt bijvoorbeeld de staart afgesneden, vaak onverdoofd. Alleen zodat de varkens in de krappe, kale hokken niet uit stress en verveling op elkaars staart kunnen bijten.'
Kiloknallen
Wakker Dier wil dat supermarkten stoppen met kiloknallen: aanbiedingen plaatsen van vlees zonder keurmerk. In plaatst daarvan zouden ze juist diervriendelijkere producten in de aanbieding moeten doen. Hilhorst: 'Als er meer aandacht komt voor diervriendelijkere alternatieven, dan zal de verkoop hiervan ook stijgen.'
Afgelopen zomer werden daarom ook Emté en Albert Heijn aangepakt vanwege het vele kiloknallen. Dat het anders kan, liet supermarkt Plus vorige maand zien. Het afgelopen kwartaal bleek Plus de eerste supermarkt in Nederland met meer keurmerkaanbiedingen dan kiloknallers.
(PvWK)
Over Wakker Dier
'Wakker Dier komt op voor de dieren in de vee-industrie. We schudden iedereen wakker en spreken bedrijven aan op dierenleed. Met haar campagnes tegen legbatterij, industrievarken en plofkip boekte Wakker Dier grote successen. De organisatie draagt het CBF-Keur en werkt subsidievrij. Wakker Dier wordt financieel gesteund door ruim 30 duizend donateurs en door de Nationale Postcode Loterij.' (bron: Wakker Dier)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- Dirk
- supermarktketen
- keurmerk
- MVO
- prijs
- paginagroot
- Effie
- regio
- Youp
- Plus
- Wakker Dier
- campagne
- aso-vlees
- AH
- Hoogvliet
- kiloknallers
- sadisme
- krantenadvertenties
- Hoogvlietfilialen
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Thuiswinkel Markt Monitor:... 19-03-2024
- [RMD24] Europese standaarden voor... 18-03-2024
- Albert Heijn brengt paasassortiment... 18-03-2024
- Albert Heijn zoekt klantervaringen... 15-03-2024
- Jumbo stopt met vleesstunts na... 15-03-2024
- NIQ Retail Spend Barometer:... 14-03-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing