50ste McCafe in Nederland geopend
- Food-en-retail
- 13 feb 2018 @ 11:18
- Link
-
Redactie MarketingTribune
- FoodMerkenInnovatie
- 13 feb 2018 @ 11:18
- Redactie MarketingTribune
McDonald’s opent haar 50ste McCafé in Nederland, in het McDonald’s Restaurant Enschede Woonplein. 'McCafé wordt door haar gasten onmiskenbaar als een succesformule ervaren.'
Na de introductie van dit concept in 2016 op de Nederlandse markt is de afgelopen twee jaar McCafé nog verder afgestemd op de wensen van de Nederlandse koffiedrinker, meldt McDonald’s. McCafé is volgens de klanten een succesformule, stelt de restaurantketen. 'Speciaal opgeleide barista’s staan klaar om alle liefhebbers van McCafé te verrassen met een keuze uit maar liefst 14 koffievariaties, thee en patisserie als cheesecake, macarons en vers afgebakken cookies of croissants. De ambitie van McDonald’s is om eind dit jaar op ruim 100 restaurants met McCafé uit te komen. Daarmee wordt McDonald’s een grote speler op de markt voor koffie buitenshuis. McCafé sluit volgens gasten prima aan op de groeiende behoefte aan kwaliteitskoffie buitenshuis met iets lekkers erbij.'
Onderzoek, uitgevoerd door Maurice de Hond waar 600 koffieliefhebbers aan hebben deelgenomen, toont aan dat gasten zowel de kwaliteit als de diversiteit van het aanbod van McCafé zeer weten te waarderen, aldus McDonald’s. Meer dan 80% van de respondenten in dit onderzoek geeft aan de tijd te nemen om te genieten van een goede kop koffie. 'De sfeer en vertrouwde restaurants van McDonald’s maken dat steeds meer gasten dit doen bij McCafé.'
'McCafé speelt in op de veranderende wensen en behoeften van onze gasten. Het past binnen onze strategie ‘McDonald’s vernieuwt’. Uit de vele positieve reacties merken we dat McCafé zeer goed past bij McDonald’s. Samen met onze Franchisenemers hebben wij de afgelopen twee jaar geïnvesteerd in de verdere ontwikkeling en uitrol van McCafé en dat blijven wij doen. Ik ben er trots op dat we nu de mijlpaal van 50 McCafés hebben bereikt. Onze ambitie is om eind van dit jaar ruim 100 restaurants met McCafé in Nederland te hebben. Daarmee wordt McDonald’s een steeds relevantere speler op de koffiemarkt buitenshuis', aldus Manu Steijaert, algemeen directeur McDonald’s Nederland.
Duurzaam en eerlijk
De gebruikte koffiebonen in McCafe hebben het Rainforest Alliance-keurmerk. Dit keurmerk garandeert dat bij de koffieproductie onder andere rekening is gehouden met de bescherming van het milieu en goede arbeidsomstandigheden voor de koffieboeren en hun gezinnen. Het overgebleven koffiedik gaat naar Koffie Recycling Nederland (KRN), om het te laten bewerken tot bio-pellets en briketten. Hiermee zet McDonald’s haar reststoffen opnieuw in voor een duurzaam gebruik van al haar koffie.
Over McDonald’s McCafé
Bij het McCafé kunnen gasten aan de speciale koffiecounter kiezen uit 14 verschillende koffievariaties; van een heerlijke espresso tot een latte macchiato met siroop naar keuze voor de liefhebbers. Naast een sterk uitgebreid koffieassortiment, biedt het McCafé ook een ruime keuze aan allerlei lekkernijen als macarons, donuts, cheesecake, muffins en vers afgebakken cookies en croissants. De koffievariaties en de lekkernijen zijn de hele dag verkrijgbaar, ook via de gewone counter, bestelkiosk en de McDrive bij restaurants met een McCafé. McDonald’s speelt met McCafé in op de veranderende wensen van haar gasten in Nederland, waarbij koffiedrinken buiten de deur groeit, meldt het merk.
'Medewerkers van McCafé worden speciaal getraind om de verschillende koffievariaties op de enige juiste manier te kunnen serveren. Ook biedt McCafé medewerkers de mogelijkheid om een aanvullende cursus bij een erkende Barista-school te volgen.' De groei van het aantal McCafe's lijkt dan ook nog niet ten einde te zijn gekomen.
(PvWK)
Over McDonald’s Nederland
'Wekelijks biedt McDonald’s Nederland aan bijna 3,2 miljoen gasten op ieder moment van de dag een positief moment. Met gevarieerde keuzes en versbereide, iconische producten die door ruim 19.500 medewerkers met zorg worden bereid. In Nederland heeft McDonald’s 243 restaurants. Het streven naar kwaliteit en beleving staat centraal in alle facetten van de bedrijfsvoering.'
(bron: McDonald’s Nederland)
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
- Goudas Glorie brengt ode aan mensen... 26-03-2024
- Lize Verdegaal van Subway: 'Onze... 26-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing