Albert Heijn zet pieper weer op het menu en vernieuwt schap

Albert Heijn zet pieper weer op het menu en vernieuwt schap
  • Food-en-retail
  • 20 feb 2018 @ 14:58
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • FoodMarketing

Albert Heijn heeft het aardappelschap compleet vernieuwd. Een nieuwe indeling, nieuwe producten en verpakkingen en informatieve schapkaarten maken het klanten makkelijker een keuze te maken, meldt de retailer.

De vernieuwing is het resultaat van de gezamenlijke inspanning van Albert Heijn en telersorganisaties Nedato en Leo de Kock. Het doel: Nederland de aardappel weer laten herontdekken

Nederland is een aardappelland, we eten gemiddeld drie tot vier keer per week aardappelen. De manier waarop we aardappelen bereiden en eten verandert en consumenten willen graag meer variëren. Het nieuwe aardappelschap sluit aan op deze ontwikkeling.

De aardappelen bij Albert Heijn worden al jaren geleverd door Nedato en Leo de Kock - een dochterbedrijf van Agrico. Samen met hen heeft Albert Heijn het nieuwe schap ontwikkeld, producten toegevoegd en verpakkingen aangepast waardoor de aardappelen meer tot hun recht komen.

Wat zijn de belangrijkste wijzigingen? AH:
* Alle producten krijgen een nieuwe, transparante verpakking zodat de aardappelen goed te zien zijn.
* De verpakking is gemaakt van UV-werend folie dat groenverkleuring tegengaat.
* Meer keuze in kleinverpakkingen en verkoop losse aardappelen om voedselverspilling tegen te gaan.
* Er komen nieuwe producten en rassen bij, zoals pofaardappelen in een handig stoomzakje en de AH Excellent Colomba aardappel, die minder calorieën bevat. Ook worden nieuwe biologische rassen toegevoegd als Carolus en Alouette.
* Het assortiment wordt ingedeeld in vier groepen: veelzijdige tafelaardappelen ((iets) kruimig, vastkokend), toepassingsaardappelen (bijvoorbeeld voor stamppot, friet, poffen en stomen), herkomst en specials (diverse AH Excellent producten en smaakvolle rassen zoals de Friese Borger).
* Bij de producten hangen kaartjes met informatie over de verschillende aardappelen  en de toepassingsmogelijkheden.' 

Om de aardappel extra in de schijnwerpers te zetten, staat Allerhande deze maand bol van tips voor de bereiding en verrassende aardappelgerechten zoals friet met truffel en parmezaanse kaas of een Indiase andijviestamppot, meldt de redactie namens Rutger Anema. 

Kruiden en smaakmakers
'Naast het vernieuwde aardappelschap krijgen 220 grotere winkels een nieuw ‘kruiden- en smaakmakersmeubel’ waar alle verse producten bij elkaar liggen die smaak en geur toevoegen aan de maaltijd, zoals uien, knoflook, pepers en verse kruiden. Ook hier voegen we nieuwe producten toe zoals gerookte knoflook en roze uien', aldus AH. Hieronder een impressie van het nieuwe aardappelschap.
(PvWK)


     AH aardappelen nieuwe stijl

 

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken