Beste brouwerijen ter wereld naar IJslands Bier Festival
- Food-en-retail
- 19 feb 2018 @ 09:32
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - FoodMarketing
- 19 feb 2018 @ 09:32
- Redactie Food en Retail
Tijdens het Jaarlijkse IJslandse Bier Festival van 22 tot 24 februari lanceert de IJslandse low-cost luchtvaartmaatschappij WOW air haar eigen limited edition ‘WOW Beer’.
Het WOW bier zal verkrijgbaar zijn op het festival en op een geselecteerd aantal vluchten. Het bier is gebrouwen door TO ØL, een Deense brouwerij die zelf ook te vinden is op het bierfestival. Het bier heeft een knapperig moutig karakter met een hint van bloemige, hopppige aroma’s.
Het is waarschijnlijk niemand ontgaan dat ambachtelijk gebrouwen bieren tegenwoordig nogal in opkomst zijn. Een trend die ook low-cost maatschappij WOW air niet ontgaan is, maar het bedrijf juist heeft gemotiveerd het jaarlijkse IJslandse bierfestival te sponsoren. WOW air, nu een van de grootste sponsors van het event, hoopt zich direct op de kaart te zetten met de introductie van haar eigen bier. 'Het WOW bier wordt geproefd naast wereldberoemde brouwerijproducties zoals Brooklyn's Other Half, Manchester's Coldwater Brewing, The Veil of Virginia en tientallen anderen uit Europa, Noord-Amerika en de rest van de wereld', meldt de maatschappij trots.
Het blikje met het nieuwe speciaalbier is bedrukt met een ontwerp van de IJslandse kunstenaar Odee (zie foto, red.) en heeft de naam ‘I’m in Paradise’ gekregen. Het design is geinspireerd op 'de reis terug', wanneer je een tijdje in het buitenland bent geweest. 'Je komt vanuit een paradijs weer in de rust van je eigen huis, dat geeft een bijzonder gevoel', vertelt Odee over zijn werk in het WOW air magazine. 'In dit geval gaat het om een WOW air vlucht, waar je als passagier welkom bent en je weer naar je thuisbasis wordt gebracht.' Een groot formaat alumiumversie van de visuals zal binnenkort ook de muren van het hoofdkantoor van WOW air sieren, meldt WOW.
De TO ØL brouwerij die het WOW bier heeft gemaakt, wordt ook wel een 'gypsy brewery' genoemd. Dit houdt in dat zij hun kennis en skills inzetten bij gevestigde brouwerijen, die op hun beurt productiecapaciteit over hebben. De recepten, stijl en branding blijven eigendom van TO. Deze brouwzigeuners geloven volgens WOW air dat de oudste tradities niet per definitie de beste methodes zijn. 'Door juist niet de regels te volgen, is het juist mogelijk om de meest spannende bieren te maken'. TO ØL onderscheidt zich volgens de opdrachtgever 'door hun verbeeldingskracht, persoonlijke know how en wetenschap om de beste resultaten te behalen en is dus een perfecte match met WOW air'.
(PvWK)
Meer info over het bierfestival klik hier.
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- food
- WOW
- moutig
- knapperig
- merk
- gebrouwen
- Reykjavik
- low-cost maatschappij
- WOW air
- vliegtuig
- TO ØL
- vluchten
- karakter
- Deens
- bierfestival
- IJsland
- IJslandse Bier Festival
- trend
- brouwerij
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Plus komt met opvolger van Aftrap-commercial
- Marlboro grootste supermarktmerk
- Coca-Cola lanceert Absolut Vodka en Sprite mixdrank
- Fabulosa lanceert geparfumeerd huishoudmerk in Action
- Plus lanceert nieuw platform voor plus.nl en de app
- [RMD24] Retailmedia vragen om adequate rapportagestandaard en...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
- [RMD24] Retailmedia vragen om... 15-04-2024
- Plus komt met opvolger van... 13-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing