Haribo lanceert suikerarme varianten
- Food-en-retail
- 19 feb 2018 @ 15:55
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - MarketingFood
- 19 feb 2018 @ 15:55
- Redactie Food en Retail
In 1920 rolden de eerste snoepjes van Haribo van de band. Nu lanceert de bekende snoepfabrikant de geliefde fruitgom met 30% minder suiker.
Kikkers, Colaflesjes en Goudberen. Het welbekende snoep waar iedereen van smult, al bijna 100 jaar. Speciaal voor iedereen die bewust met voeding omgaat en wil blijven genieten van de unieke Haribo smaak, lanceert Haribo nu drie vrolijke varianten met 30% minder suiker en dezelfde lekkere smaak: Fruitilicious, Fruity Pinguins en Scuba Mix. En de smaak is net zo lekker als de snoepjes die men al van Haribo kent, beloven de makers. 'Daar word je vrolijk van!'
Hulp bij bewust kiezen
Nederlanders genieten van snoep, als een kleine traktatie voor zichzelf of anderen. Daarbij wordt er wel meer en meer bewust gelet op hoeveel suiker men dagelijks eet. Haribo vindt het belangrijk om consumenten duidelijk te informeren over ingrediënten, voedingswaarden en portiegroottes, zodat zij bewuste keuzes kunnen maken.
Zo biedt de snoepfabrikant op de verpakking heldere informatie over ingrediënten en uitgebreide nutritionele informatie, per 100 gram en waar mogelijk per portie van 25 gram. Er komt ook een duidelijk herkenbaar ‘zonder kleur- en smaakstoffen’ icoon op de verpakkingen. Daarnaast wordt op de meeste verpakkingen als portie-indicator het handje van de bekende Haribo Goudbeer afgebeeld, om aan te geven dat ‘een kleine handje vol snoep’ een portie is (25 gram snoepjes).Tot slot geeft Haribo op de verpakking aan, voor welke gelegenheid de verpakking het meest geschikt is. 'Zo kies je voor het uitdelen bij een feestje of Sint Maarten en Halloween voor de Multipack Size verpakkingen met de kleine uitdeelzakjes. Wanneer je bij een dagje weg of op kantoor bijvoorbeeld wilt delen met anderen, lenen de Share Size formaten zich daar weer goed voor. Tegelijk met deze aanpak lanceert Haribo de drie nieuwe varianten met 30% minder suiker. Voor iedereen die bewust op suikerinname wil letten, maar wel af en toe lekker wil genieten', aldus Haribo.
(PvWK)
Portfolio
* Haribo Fruitilicious zijn volgens de makers 'vrolijke snoepjes in de vorm van fruit die smaken naar ananas, appel, aardbeien, frambozen, sinaasappel en citroen.'
* De Haribo Fruity Pinguins zijn snoepjes met een combinatie van fruitgom en schuim. De vrolijke pinguins smaken naar ananas, appel, sinaasappel, bramen en watermeloen.
* De Haribo Scuba Mix is een gevarieerde mix in een leuk onderwaterthema met onder andere zeeschildpadden en dolfijntjes in heerlijke, frisse fruitsmaken. Sommigen hebben een lekker schuimlaagje aan de onderkant. De Scuba Mix smaakt naar appel, blauwe bessen, aardbeien, frambozen, sinaasappel en tropische vruchten.
* Haribo is met haar totale assortiment van circa 600 producten al bijna een eeuw het meest verkochte snoepmerk in Nederland.
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- lekker
- Gummibär
- Haribo
- varianten
- suiker
- 30%
- suiker
- Haribo
- Gummibeer
- smaak
- minder
- snoepfabrikant
- geliefd
- vrolijk
- colaflesjes
- minder
- bekend
- fruitgom
- beertjes
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Plus komt met opvolger van Aftrap-commercial
- Marlboro grootste supermarktmerk
- Coca-Cola lanceert Absolut Vodka en Sprite mixdrank
- Fabulosa lanceert geparfumeerd huishoudmerk in Action
- Plus lanceert nieuw platform voor plus.nl en de app
- [RMD24] Retailmedia vragen om adequate rapportagestandaard en...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
- [RMD24] Retailmedia vragen om... 15-04-2024
- Plus komt met opvolger van... 13-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing