Loetje on Ice: ‘Als iedereen enthousiast is, doen we het gewoon’
- Food-en-retail
- 12 feb 2018 @ 10:56
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - ConsumentenFood
- 12 feb 2018 @ 10:56
- Lucas Boon
Loetje is steeds vaker 'in het veld' te zien. Met Loetje on Ice serveert het restaurant zes weken lang 'de allerlekkerste biefstuk' op De Coolste Baan van Nederland. Marketing manager Jorine Sieperda licht toe.
Hoe is de samenwerking met CBvNL tot stand gekomen? En waarom is dit voor het merk Loetje gunstig?
We raakten in gesprek met de eigenaren van House of Sports, de organisatie achter De Coolste Baan. De mogelijkheid tot een Loetje pop-up restaurant kwam al gauw ter sprake. En dat is het leuke aan ons team: als iedereen het een goed idee vindt en enthousiast is, gaan we het gewoon doen. We hebben hiermee de mogelijkheid om zes weken lang aan een breed publiek te laten zien waar we voor staan: de allerlekkerste biefstuk.
Wat doet Loetje verder aan marketingactiviteiten, zowel intern als extern?
In het verleden is er niet veel aan marketing gedaan. De gasten in de randstad kwamen toch wel. Met de expansie zie je dat we in de gebieden daarbuiten wel meer moeten doen. In de komende periode gaan we dan ook inzetten op merkbouwen en naamsbekendheid buiten de randstad. Daarnaast willen we extra aandacht aan gastbeleving besteden en zijn we volop bezig een slag te maken op het gebied van digitalisering.
Om een voorbeeld te geven: met de opening van Loetje Rotterdam hebben we samen met Blueband een openingsactie op touw gezet met Fred van Leer, een rasechte Rotterdammer. Ook deden we in het verleden veel met ‘Loetje op locatie’, waarbij we dan biefstukken op evenementen bakten.
Wat is het marketinggeheim van Loetje?
We onderscheiden ons door simpelweg de lekkerste biefstuk te bakken. Onze gasten weten dat en komen er van heinde en ver voor terug. Daarbij proberen we die aandacht voor smaak en kwaliteit ook op ander vlak terug te brengen, bijvoorbeeld in de keuze voor locaties en personeel. En altijd met een no-nonsense manier én Amsterdamse humor.
Wat is voor Loetje de grootste marketinguitdaging? Wat moet er beter?
We zijn als gezegd bezig een slag te maken op het gebied van online, onze website bijvoorbeeld moet er beter uitzien. Daarnaast is arbeidsmarktcommunicatie een uitdaging, dit jaar willen we tegen de duizend nieuwe medewerkers werven, onder meer voor ons nieuwe restaurant op de ZuidAs in Amsterdam dat 23 maart opent.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Plus komt met opvolger van Aftrap-commercial
- Marlboro grootste supermarktmerk
- Coca-Cola lanceert Absolut Vodka en Sprite mixdrank
- Fabulosa lanceert geparfumeerd huishoudmerk in Action
- Plus lanceert nieuw platform voor plus.nl en de app
- [RMD24] Retailmedia vragen om adequate rapportagestandaard en...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
- [RMD24] Retailmedia vragen om... 15-04-2024
- Plus komt met opvolger van... 13-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing