Supersoap Albert Heijn vanaf lente op YouTube
- Food-en-retail
- 12 feb 2018 @ 10:26
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - MarketingWinkelenBranded content
- 12 feb 2018 @ 10:26
- Redactie Food en Retail
AH is zojuist begonnen met de casting voor een serie, die op vernieuwende wijze verbinding moet maken met klanten en medewerkers. De retailketen startte al eerder met zijn eigen video-kanaal Appie Today.
De nieuwe serie wordt gedraaid met vloggers en teksten worden deels zelf geschreven, bevestigt Erik Lückers van Albert Heijn tegen Emerce. Die nog niet kon zeggen welke lengte de afleveringen krijgen. 'Wel langer dan wat je op YouTube gewend bent, maar dat moeten we allemaal bekijken. Het voordeel van deze aanpak is dat we snel aan de knoppen kunnen draaien.'
Over de inhoud is nog weinig bekend, behalve dat de soap gebaseerd wordt op waargebeurde verhalen uit de supermarkt. Verder wordt het geproduceerd voor een ‘fractie van het totale marketingbudget’, aldus Lückers. Hieronder een impressie van kanaal Appie Today. Het verhaal van Albert Heijn laten zien vanuit een ‘entertainment-perspectief’, zo omschreef hoofdredacteur Monique Bergers Appie Today een jaar geleden. 'Een plek waar alles wat speelt in de supermarktwereld aan bod kan komen. Dus ook de dingen die minder goed gaan’.
Supersoap vanaf maart
Volgens Bergers kwam de laatste vanuit winkelpersoneel regelmatig de vraag of Appie Today niet eens een soap wilde maken over het leven in de supermarkt. ‘We willen laten zien dat de supermarkt een afspiegeling van de maatschappij is’, zegt zij. De verhaallijnen voor de 'Supersoap'-gedoopte serie zijn gebaseerd op waar gebeurde verhalen. In dat kader interviewde het team van Appie Today recentelijk een groot aantal medewerkers, supermarktmanagers en regiomanagers. De hoofdrollen in de soapserie worden gespeeld door professionele acteurs, waarvoor gecast wordt. Het personeel treedt op als figurant. Vanaf naar verwachting maart start Supersoap via bestaand kanaal Appie Today.
(bronnen: Emerce en Distrifood)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- Albert Heijn
- Albert Heijn
- TBWA\
- teksten
- casting
- medewerker
- AH
- video-kanaal
- klanten
- Appie Today
- YouTube
- Erik Lückers
- serie
- retailketen
- Supersoap
- lengte
- vloggers
- aflevering
- verbinding
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
- [RMD24] Retailmedia vragen om... 15-04-2024
- Plus komt met opvolger van... 13-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing