Sports Unlimited blijft investeren in fysieke retail
- Food-en-retail
- 8 feb 2018 @ 11:35
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - WinkelenMarketingZakelijk
- 8 feb 2018 @ 11:35
- Redactie Food en Retail
Sports Unlimited Retail, het Nederlandse bedrijf van JD Sports waar Perry en Aktiesport samen ondergebracht zijn, laat in haar tweede jaar een positieve omzetgroei zien en focust zich in 2018 op het uitrollen van nieuwe winkelconcepten.
Eind vorig jaar werd al bekend dat Perry in het eerste kwartaal van 2018 een tweede flagshipstore opent in Utrecht (foto boven) en hier komt nog een derde flagshipstore bij in Rotterdam. Aktiesport opent dit jaar nieuwe winkels in Amstelveen en Utrecht, meldt het retailconcern.
Recent maakte JD Sports plc. al bekend dat het een omzetstijging verwacht vergeleken met een jaar eerder. De verhoogde winstverwachting is volgens het concern mede te danken overnames en aan de marketing (en daardoor populariteit) van een gezonde leefstijl, waar bewegen een groot onderdeel van uitmaakt.
Steeds meer steden zullen in 2018 kennismaken met het nieuwe winkelconcept van Perry, zo wordt nu aangekondigd, waaronder Nijmegen (eind april heropening), Utrecht (half april), Rotterdam (eind mei) en Amstelveen (eind juli heropening). De verouderde winkelpanden in Utrecht en Rotterdam, waar Perry decennia lang gevestigd is geweest, worden verlaten en de winkels krijgen een geheel nieuwe locatie. Alle winkels worden volgens het nieuwe winkelconcept van Perry ingericht. Dit concept werd in december 2016 in de Amsterdamse Kalverstraat geïntroduceerd (persbericht Amsterdam) en voor de nog te openen stores zijn er zekerlearnings geweest die hebben geresulteerd in verbeteringen, aldus SUR.
'Er komt meer ruimte voor inspiratie, events en meer ruimte voor kids -sports-. Alle nieuwe Perry flagshipstores krijgen de iconische en levende groene wand én SafeSize als centraal punt in de winkel. De SafeSize scan werd als eerste in Perry Kalverstraat geïntroduceerd. Deze scan, die op basis van een 3Dscan en een loopanalyse altijd een passend schoenadvies geeft, zal in de nieuwe winkels uitgebreid worden. Naast running en outdoor zal deze techniek ook voor voetbal en andere sporten beschikbaar zijn. Het besluit om deze techniek uit te breiden is mede op basis van onderzoek. Uit recent onderzoek is bijvoorbeeld gebleken dat ongeveer 75% van de ouders de verkeerde schoenmaat voor hun kinderen koopt. Voor hen is deze techniek dus een uitkomst! Het resultaat van de scan toont altijd een schoen uit de huidige collectie van het desbetreffende filiaal, men kan dus gelijk over een goed passend paar schoenen beschikken.'
Het nieuwe winkelconcept van Aktiesport dat al in oktober 2015 op de Amsterdamse Nieuwendijk is gerealiseerd bewees haar succes wederom in 2017. Het verbouwen van de huidige 61 stores naar het nieuwe concept met het nieuwe Aktiesport logo zal binnen twee jaar gereed zijn. Aktiesport opent dit jaar ook nog eens twee nieuwe winkels in Amstelveen (eind februari) en in Utrecht Hoog Catharijne (eind oktober).
Nieuw Perry winkelconcept
Het nieuwe winkelconcept van Perry op de Amsterdamse Kalverstraat is goed ontvangen, meldt SUR aan MarketingTribune. 'De flagshipstore kreeg 20% meer bezoekers in 2017 ten opzichte van 2016, mede door de geheel nieuwe transparante pui. Daarbij is een stijging van het gemiddelde bonbedrag te zien door de verrijking van de collecties. Ten tijde van de opening van dit vlaggenschip startte Perry tevens met de uitvoering van een nieuwe marketingstrategie, waarin community building en lokale aansluiting op de doelgroep een grote rol spelen. Vanuit de nieuwe visie is de Keep Moving Tour geboren; een unieke tour door het land met diverse exclusieve en unieke sportieve events speciaal voor fans van Perry. Het volledige programma varieert van tweewekelijkse Adidas runs vanuit de Kalverstraat, Mud Masters training events en een Ski & Try clinic op een indoor skibaan.' Alle events worden verzameld op een speciale pagina op het eigen blog. Daarnaast wordt samengewerkt met social influencers om de boodschap van Perry over te brengen: Perry heeft alles voor jouw sportieve en of avontuurlijke lifestyle van zowel a-merken als gerenommeerde eigen merken, zodat je altijd jouw unieke stijl kunt uitdragen.
Sports Unlimited Retail meldt erg tevreden te zijn met de stijgende lijn die is ingezet met Perry en Aktiesport en is 'blij om te zien dat de klanten de winkels goed weten te vinden'. Voor 2018 gaan zij verder bouwen aan de merken Perry en Aktiesport en dit zal zichtbaar zijn in het winkel portfolio, in het productaanbod en aan de webshop en de social media kanalen.
(PvWK)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- retail
- Nederland
- nieuw
- winkelconcepten
- omzetgroei
- Sports Unlimited Retail
- dat Perry
- flagshipstore
- Amstelveen
- focus
- Perry Sport
- winkels
- Aktiesport
- nieuw
- Rotterdam
- marketing
- Utrecht
- uitrollen
- JD Sports
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
- Goudas Glorie brengt ode aan mensen... 26-03-2024
- Lize Verdegaal van Subway: 'Onze... 26-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing