Winnaars Gekozen Product van het Jaar 2018 bekendgemaakt op congres HICon
- Food-en-retail
- 22 feb 2018 @ 13:01
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MarketingIntroductieAwards
- 22 feb 2018 @ 13:01
- Peter van Woensel Kooy
De consument kiest dagelijks uit het enorme aanbod aan innovaties. Hieruit zijn de winnaars van het Gekozen Product van het Jaar 2018 -op basis van onderzoek- tijdens HICon, het innovatiecongres van de Huishoudbeurs, gehuldigd. Hier het overzicht met alle winnaars.
Jaarlijks worden honderden nieuwe producten gelanceerd. Fabrikanten van merkartikelen verzekeren zich zo van hun marktaandeel en de zo belangrijke schapruimte in de supermarkt. De consument bepaalt dagelijks zijn keuze uit de duizenden aangeboden producten in het schap en daarmee het succes van de productintroductie. De winnaars van Gekozen Product van het Jaar 2018 zijn tijdens HICon, het innovatiecongres van de Huishoudbeurs, gehuldigd. Thema van het Congres: Innovatie en Groei.
Winnaars ‘Gekozen Product van het Jaar 2018’
Om tot een totaal van zeventien door de consument gekozen producten te komen, zijn 80 nieuwe producten en innovaties geanalyseerd door een consumentenpanel van in totaal 5.000 mensen. De voedingsproducten en dranken zijn ook onderworpen aan een smaaktest bij 120 gezinnen, met in totaal 260 personen. De winnaars worden aan de consument gepresenteerd tijdens de Huishoudbeurs in de Pop-up Street. Bij deelname aan een spel kunnen bezoekers goed gevulde goodiebags winnen met een selectie van de winnende producten.
Innovatie en Groei; stel de consument centraal
Philippe Gelder, oprichter en ceo van Voted Product of the Year Worldwide: 'De consument staat centraal bij dè marketing wedstrijd voor innovatieve merken. Bij product innovatie zou dat ook het geval moeten zijn. Van de deelnemende producten, 80 in Nederland, horen we dat de resultaten van het onderzoek hen in staat stellen de consumentverwachtingen veel beter te begrijpen. Aan de basis daarvan: de vergelijking van innovaties per productcategorie in een representatieve steekproef van 5000 consumenten en gebruikers, secuur uitgevoerd door The Nielsen Company.'
De consument kiest dagelijks
De consument ziet elke dag nieuwe producten bij het boodschappen doen en (internet) winkelen. De fabrikanten van innovatieve producten bombarderen de consument met aanbod. Kiezen is niet eenvoudig. De consument bepaalt welk product zijn vertrouwen verdient op basis van de innovatie, de aantrekkelijkheid van het product en de aankoopintentie, welk product is favoriet per categorie. Het door Nederlandse consumenten Gekozen Product van het Jaar gebruikt gedurende één jaar het logo Gekozen Product van het Jaar met jaartal in campagnes en/of op de verpakking. Het felrode logo is een wegwijzer om de consument een overwogen keuze te laten maken uit het overweldigende aanbod van nieuwe producten.
'Innoveren', dat is het motto van Katia Van Eecke, managing director Voted Product of the Year Benelux. 'Het concept en de methode worden continu aangescherpt, en daar ben ik trots op. Met het enorme tempo en het grote aantal productintroducties die op de consument afkomen, plaatsen wij wegwijzers die helpen bij het maken van aankoopkeuzes. Het vertrouwen dat de consument stelt, vereist nauwkeurigheid en consistentie, bij het onderzoek naar het onafhankelijke oordeel van de consument. Innovatie zit in ons bloed, het is ingebakken in het DNA van alle betrokkenen bij de innovatieve merken contest. Gesterkt door het succes en de positieve feedback van deelnemers over de smaaktests voor voedingsmiddelen die we recent deden, wordt een gebruikstest vanaf nu voor alle deelnemende producten vast onderdeel van het onderzoek.'
Hieronder het overzicht van de winnende merken met daarbij hun eigen productbeschrijving.
(PvWK)
Sensodyne Rapid Relief
Eén op de drie mensen heeft weleens last van gevoelige tanden. Het is klinisch bewezen dat de nieuwe Sensodyne Rapid Relief de pijn verlichting in 60 seconden. De unieke formule vormt snel een barrière over de gevoelige plekken van de tanden. Het biedt hierdoor snel verlichting en bouwt voortdurende beschermingm (bij 2x daags poetsen) op bij elke poetsbeurt. De whitening variant helpt ook het tandglazuur wit te maken en de vorming van vlekken te voorkomen.
Pampers Baby Dry Pants (23 stuks)
Wanneer een baby actief wordt en probeert weg te kruipen tijdens het verschonen, dan kan een luier verwisselen lastig zijn. Tijd om over te stappen naar luierbroekjes! De Pampers® Baby-Dryê Pants Luierbroekjes gaan aan in 1 beweging en houden je baby tot 12 uur lang droog. Om ze uit te doen scheur je de zijkantjes gewoon open. Dankzij de flexibele tailleband passen ze zich aan de bewegingen van je baby aan.
Heinz Seriously Good Pastasauces
De nieuwe Heinz [Seriously] Good Pastasauzen hebben 3 uur gesudderd voor een intens krachtige smaak. Daarom zijn er geen kunstmatige smaakstoffen of conserveermiddelen meer nodig.
Head & Shoulders Nourishing Care
Head & Shoulders Voedende Verzorging anti-roos shampoo ontwart je haar, maakt het glad en voedt het lok voor lok. De 3 Action formule van Head & Shoulders reinigt, beschermt en hydrateert je haar en hoofdhuid. Head & Shoulders Voedende Verzorging bevat ingrediënten van natuurlijke oorsprong zoals lavendelolie en bestrijdt een droge, jeukende hoofdhuid (veroorzaakt door roos). Zo blijf je tot 100% roosvrij (zichtbare roos bij regelmatig gebruik, bij 126 personen is 100% van de zichtbare roos verwijderd (klinische studie bij 280 personen)) en krijg je prachtig, gezond uitziend haar.
Heinz (Seriously) Good Mayonaise
Heinz heeft nu een nieuwe mayonaise. En deze is '[Seriously] Good': Eindelijk. Een mayonaise zo goed als onze ketchup. Romig en vol van smaak. Zonder toevoegingen van kleur- en smaakstoffen.
Venus Swirl Flexiball technologie
Voor een zachte gladde huid gebruik je dit Gillette Venus Swirl Scheermes met Flexiball Technologie. Het Scheermes met FlexiBall-technologie is ontworpen om goed bij lastige gebieden te kunnen, zoals knieën en enkels. Onze meest geavanceerde mesjes zijn 6x zo flexibel als Venus original. Daar waar de huidig beschikbare scheermessen op de markt slechts in twee richtingen bewegen (van boven naar beneden), kan de Venus Swirl dankzij haar flexiball technologie ook van links naar rechts bewegen. De Venus Swirl is dan ook het eerste en enige scheermes met multidimensionele bewegingen. Bereikt ook lastige gebieden voor een perfecte scheerbeurt versus Venus Embrace.
Oral-B Genius 9000N White Elektrische Tandenborstel
Dankzij zijn intelligent poetssysteem, helpt de beste Oral-B elektrische tandenborstel, de Genius 9000N White, te poetsen zoals aanbevolen door tandartsen. Hij verwijdert tot 100% meer tandplak dan een gewone manuele tandenborstel, is uitgerust met een poetsdruksensor voor een zachte poetsbeurt en een betere bescherming van het tandvlees. Met de positiedetectie technologie en Bluetoothverbinding geeft de Oral-B app real-time feedback om het beste poetsresultaat te bereiken. Hij integreert een professionele timer en gaat tot 12 dagen mee met één oplaadbeurt.
Gillette Fusion5™ ProShield
Gillette Fusion5™ ProShield is het beste scheersysteem van Gillette. De beschermende strips vóór en na de mesjes vormen een schild tijdens het scheren. Deze strips laten een lubricatielaagje achter dat beschermt tegen irritatie. Dankzij de FlexBall-technologie volgt het scheersysteem de gezichtscontouren en neemt vrijwel elk haartje mee*. Producteigenschappen:
· ProShield Beschermende Strips vóór en na de mesjes, vormt een schild tegen irritatie;
· FlexBall-technologie, neemt vrijwel elk haartje mee*
· 5 fijnere, scherpere mesjes voor minder haperingen en schokkende bewegingen* en een ongelooflijk comfort
· En een precisietrimmer aan de achterzijde voor de afwerking.
De Fusion Proshield mesjes passen ook op alle Fusion en ProGlide scheersystemen. *Vergeleken met Fusion5™
Olaz – Ultimate Eye Cream
De Olaz Eyes Ultimate Oogcrème is speciaal ontwikkeld voor de gevoelige huid rondom de ogen. De crème biedt 3-in-1 voordelen om zichtbaar fijne lijntjes en rimpels te vervagen en de zichtbaarheid van donkere kringen en wallen te verminderen wanneer deze op de huid ingemasseerd wordt. De krachtige kleurcorrigerende formule, versterkt met peptiden en vitaminen, past bij elke huidtint en perfectioneert de uitstraling van de huid onmiddellijk, terwijl deze het huidoppervlak ook geleidelijk vernieuwt.
Colgate – Whitening Pen & Toothbrush
Colgate Max White Expert White: Tandenborstel + Whitening Pen is voor iedereen die een stralende witte lach wil. Je glimlach is tenslotte je beste accessoire! Met de Colgate Max White tandenborstel en zijn ingebouwde whitening pen wordt het toevoegen van een betoverende witte lach aan je dagelijkse routine een gemakkelijk en snel proces. Poetsen. Wit maken. Go! Daarnaast stimuleert Colgate de gewoonte om tandenborstels na drie maanden te vervangen.
Bison – Grizzly Tape
Het geheim van Bison Grizzly Tape® zit in de 'huid'. Het geavanceerde productieproces, dat de basis is voor Grizzly Tape®, voorkomt delaminering van de tape en garandeert een perfect resultaat voor met name buitentoepassingen. Het productieproces zorgt ook voor een krachtige en intrinsieke treksterkte. Dit maakt de tape duurzaam en zorgt voor een 100% waterdichte reparatie in alle weersomstandigheden en is bijzonder sterk. De tape is makkelijk met de hand af te scheuren.
Sanex Zero %
Sanex Zero% bestaat uit een reeks van douchegels en deodorants die geschikt zijn voor de hele familie. Het bevat alleen díe ingrediënten die nodig zijn voor een gezonde huid. Sanex Zero% heeft nieuwe formules die 0% kleurstoffen, 0% parabenen en 0% alcohol bevatten. Zo wordt het risico op allergische reacties geminimaliseerd. De verpakkingen zijn eco-vriendelijker door de biologische afbreekbare formule. Niet alleen zorgt Sanex Zero% voor een mooie huid, maar ook voor een mooie wereld.
Heineken 0.0
Heineken 0.0: een alcoholvrij bier met een verfrissend en fruitige smaak dankzij Heineken’s unieke A-gist, gecombineerd met een zacht moutige body.
Johma – Gevuld eitjes salade
Romige volle ei-salade met de herkenbare smaak van het gevuld eitje met kerrie en gebakken uitjes. De salade bevat vrije uitloopeieren met het 2 sterren Beter Leven Keurmerk.
Hilton Foods Holland – Rundergehakt
Sappig rundergehakt van speciaal geselecteerde delen van het rund. Rul van structuur en extra sappig van smaak, lekker voor in de pasta of als basis voor een culinaire gehaktbal. Op het etiket is precies aangegeven welke delen van het rund gebruikt zijn voor deze dit gehakt.
Always Radiant
Wees vrij te dragen wat jij wil met Always Radiant, onze n°1 in bescherming en comfort.
1) Super absorberend : het absorbeert tot 10 keer zijn gewicht, meer dan Always Ultra.
2) Super vrouwelijk : de verpakking en individuele verpakkingen zijn ultra vrouwelijk.
3) Super comfortabel : het sluit mooi aan op je lichaam zodat je het nauwelijks voelt, en dit dankzij de FlexSchuim-technologie.
Cellularline – Tetraforce Range (Hoesjes, geharde beglaingen, usb laders)
Cellularline, marktleider in accessoires voor smartphones, mobiele apparaten en tablets, presenteert Tetra Force®, een gloednieuwe lijn van hoesjes, geharde beglazingen en laders. Het unieke aan de kabels van Tetra Force® zit hem in de versterkte connectoren met afwerkingen in staal, aanpasbare draadleiders voor een betere bescherming van het meest gevoelige deel ervan voor een weerstand die tien keer groter is dan bij standaard kabels. De geharde beglazingen van Tetra Force® Bescherming zijn slechts 0,21 mm dik en zijn drie keer meer bestendig dan standaard beglazingen. Ze zijn de nieuwste innovatie op het gebied van displaybescherming.
Met exclusief design en hoogtechnologische materialen biedt het Tetra Force® Hoesje een totale bescherming en beveiliging van de hoeken en randen van de smartphone. Volgens consumenten zijn taaiheid en weerstandvermogen de belangrijkste vereisten in de wereld van mobiele elektronica. Dit geldt voor apparaten, maar ook voor accessoires, die de apparaten moeten beschermen en laten werken. Het nieuwe gamma Terta Force beantwoordt aan deze specifieke behoeften van bescherming en weerstandsvermogen, van doelgroepen die op zoek zijn naar innovatie en nieuwe oplossingen. De accessoires zijn gemaakt voor iPhone, Huawei, Samsung, iPad, iPod.
Beeld bovenaan: de verpakkingen van de winnaars op een rijtje
Achtergrond “Gekozen Product van het Jaar”
'Deze verkiezing wordt sinds 1987 in Frankrijk georganiseerd. Gekozen Product van het Jaar in Nederland is een activiteit van POY (Product of the Year) Benelux bvba, Brussel, licentiehouder van “Gekozen Product van het Jaar” voor België en Nederland. Het onderzoek wordt in Nederland uitgevoerd door The Nielsen Company op basis van een representatief consumenten panel. Voted Product of the Year Worldwide organiseert de marketing innovatie prijs voor in meer dan 40 landen in Europa, Noord en Zuid-Amerika, Midden Oosten, Afrika en Azië. Het gezamenlijk bereik is 3,5 miljard consumenten.'
(bron: Voted Product of the Year Worldwide)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Sensodyne Rapid Relief
- marketing
- innovatie
- Head & Shoulders
- Voted Product of the Year
- Nielsen
- Gekozen Product van het Jaar
- 2018’
- Rai
- merken
- barrière over de gevoelige plekken van de tanden. Het biedt hierdoor snel verlichting en bouwt voortdurende beschermingm (bij 2x daags poetsen) op bij elke poetsbeurt. De whitening variant helpt ook het tandglazuur wit te maken en de vorming van vlekken te voorkomen. Pampers Baby Dry Pants
- productbeschrijving
- contest
- Huishoudbeurs
- Sensodyne
- prijs
- Pop-up Street
- Heinz
- Katia Van Eecke
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Thuiswinkel Markt Monitor:... 19-03-2024
- [RMD24] Europese standaarden voor... 18-03-2024
- Albert Heijn brengt paasassortiment... 18-03-2024
- Albert Heijn zoekt klantervaringen... 15-03-2024
- Jumbo stopt met vleesstunts na... 15-03-2024
- NIQ Retail Spend Barometer:... 14-03-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing