Britse keten Pret A Manger start op Utrecht Centraal

- Food-en-retail
- 14 mrt 2018 @ 09:07
- 9612 x gelezen
- Link
- Peter van Woensel Kooy
- MarketingFood
- 14 mrt 2018 @ 09:07
- 9612 x gelezen
- Peter van Woensel Kooy
De eerste Nederlandse vestiging van het bijzondere Britse sandwichconcern Pret A Manger opent maandag 19 maart zijn deuren op Utrecht Centraal. 'Wie zijn eigen beker meeneemt krijgt 50 cent korting.'
Pret A Manger, met wereldwijd 450 vestigingen, viert de opening met het ‘Het grootste ontbijt van Utrecht’: '400 mensen kunnen vrijdag 16 maart tussen 7.30 en 9.30 uur aanschuiven voor een gratis kop biologische koffie en een vers gemaakte sandwich. Pret A Manger biedt verse, handgemaakte producten die dagelijks ter plekke bereid worden. De ingrediënten zijn waar mogelijk biologisch en zo veel mogelijk lokaal geproduceerd. Er is een brede selectie vegetarische en veganistische broodjes, salades en wraps, naast het aanbod van gerechten met onder andere Zweedse gehaktballen, zalm en rivierkreeft.'
Pret A Manger opende in 1986 voor het eerst de deuren in Londen. Momenteel heeft het wereldwijd ongeveer 450 winkels, onder andere in Singapore, de Verenigde Staten, China, Dubai en sinds vorige maand Denemarken. De winkels zitten zowel in steden als op stations en op vliegvelden, meldt het merk.
Samenwerking
Pret A Manger is voor de komst naar Nederland en Denemarken een samenwerking aangegaan met HMSHost International, dat is een wereldwijde marktleider in het creëren van winkel- en dinerervaringen op reislocaties. HMSHost zal de winkel in Utrecht exploiteren en het gedachtengoed helpen uitdragen. De PAM-keten streeft er bijvoorbeeld naar zo min mogelijk afval te produceren door het hergebruik van materialen. 'Wie zijn eigen beker meeneemt krijgt 50 cent korting. Overal ter wereld worden niet verkochte producten aan het eind van de dag gedoneerd aan een goed doel. In Utrecht zal het Leger des Heils dagelijks deze producten mogen verdelen onder daklozen.'
Ontmoetingsplekken
Walter Seib, ceo HMSHost International vertelt MarketingTribune: 'HMSHost International heeft als streven om overal ter wereld fijne ontmoetingsplekken te ontwikkelen door inspirerende winkels te openen. Pret A Manger en HMSHost International delen dezelfde visie op het gebied van duurzame aanpak, voedselkwaliteit, versheid en innovatie en we willen die graag delen met onze bezoekers in de nieuwe winkel in Utrecht.'
Michael Haley, partnerships director bij Pret A Manger: 'We kijken erg uit naar de opening van onze eerste vestiging in Utrecht, op een van de drukste punten van Nederland. We hebben een ervaren team samengesteld dat hard gewerkt heeft om de beste lokale producten te selecteren voor onze gerechten. Het team heeft in Groot-Brittannië een speciale training gevolgd om zo de beste kwaliteit en service te kunnen bieden aan onze Nederlandse klanten.'
(PvWK)
Over HMSHost
'HMSHost is een wereldleider in het creëren van winkel- en dinerervaringen op reislocaties en is onderdeel van de Autogrill Group, ’s werelds leidende leverancier van voedsel-, drank- en winkeldiensten voor mensen die onderweg zijn. HMSHostbedient internationale merken en concepten op meer dan 100 vliegvelden over de hele wereld. Via de HMSHost International divisie heeft de onderneming eet- en drinkgelegenheden op meer dan 41 vliegvelden in Europa, het Midden Oosten, Azië en de Stille Oceaan / Pacific.' (bron: HMSHost)
Over Pret A Manger
'De eerste vestiging van Pret A Manger opende in 1986 de deuren. De sandwiches, salades en wraps worden dagelijks met de hand gemaakt in de winkel. De gerechten worden bereid met biologische, duurzame ingrediënten. De gerechten hebben geen uiterste houdbaarheidsdatum: aan het eind van iedere dag worden overgebleven gerechten gedoneerd aan een lokaal goed doel. Pret A Manger is een private onderneming met ongeveer 450 winkels in de Verenigde Staten, Groot-Brittannië, Hong Kong, Frankrijk, Shanghai, Dubai, Singapore en Denemarken.' (bron: HMSHost)
Foto boven: Chantal Arnts
- daklozen
- eerste vestiging
- Michael Haley
- ceo
- retail
- innovatie
- winkel
- Pret A Manger
- ontmoetingsplekken Walter Seib
- drukste punt
- Utrecht
- HMSHost
- nieuw
- HMSHost International
- Utrecht CS
- marketing
- inspirerend
- Leger des Heils
- partnerships director
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
- Abonneren
Meest gelezen
- NieuwsMerken Top 100: Marlboro opnieuw...15134x
- NieuwsGesputter rond verkoop Hema14436x
- NieuwsStem-gestuurd winkelen in opmars...13735x
- NieuwsFrieslandCampina vernieuwt...13701x
- NieuwsTony Chocolonely opent eigen...13432x
- BlogBakjes en zakjes: van z'n leven...12157x
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
- ✔ Gratis tablet versie
Vacatures
- Head of SEA (Amsterdam)
- Senior Marketing Analyst...
- Omnichannel Manager - Fashion Europe...
- Directeur Communications &...
- Studio Piraat zoekt ervaren senior...
- Brand Manager Benelux (Harderwijk)
- E-businessmanager (Amsterdam)
- Formulemanager Front Office (Zwolle)
- Manager Channelmanagement FBTO...
- Online Marketeer (Den Haag, Nederland)
Laatste Nieuws
- Dyson flagship-showroom biedt alleen... 20-04-2018
- De Vergulde Hand anno 1554 vernieuwt... 20-04-2018
- Primera verkoopt meeste cadeaukaarten19-04-2018
- Restaurants balen van kortingsacties19-04-2018
- 'JDcom opent 1000 supermarkten per... 18-04-2018
- 'Je voelt dat er bij Bacardi... 18-04-2018
MarketingTribune Events
- 17mei 2018
Nationaal Customer Contact Congres
- 21jun 2018
NIMA Marketing Day
- 11sep 2018
Influencer Marketing Event