Britse keten Pret A Manger start op Utrecht Centraal

Britse keten Pret A Manger start op Utrecht Centraal
  • Food-en-retail
  • 14 mrt 2018 @ 09:07
  • 9612 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
  • MarketingFood

De eerste Nederlandse vestiging van het bijzondere Britse sandwichconcern Pret A Manger opent maandag 19 maart zijn deuren op Utrecht Centraal. 'Wie zijn eigen beker meeneemt krijgt 50 cent korting.'

Pret A Manger, met wereldwijd 450 vestigingen, viert de opening met het ‘Het grootste ontbijt van Utrecht’: '400 mensen kunnen vrijdag 16 maart tussen 7.30 en 9.30 uur aanschuiven voor een gratis kop biologische koffie en een vers gemaakte sandwich. Pret A Manger biedt verse, handgemaakte producten die dagelijks ter plekke bereid worden. De ingrediënten zijn waar mogelijk biologisch en zo veel mogelijk lokaal geproduceerd. Er is een brede selectie vegetarische en veganistische broodjes, salades en wraps, naast het aanbod van gerechten met onder andere Zweedse gehaktballen, zalm en rivierkreeft.'

Pret A Manger opende in 1986 voor het eerst de deuren in Londen. Momenteel heeft het wereldwijd ongeveer 450 winkels, onder andere in Singapore, de Verenigde Staten, China, Dubai en sinds vorige maand Denemarken. De winkels zitten zowel in steden als op stations en op vliegvelden, meldt het merk.

Samenwerking
Pret A Manger is voor de komst naar Nederland en Denemarken een samenwerking aangegaan met HMSHost International, dat is een wereldwijde marktleider in het creëren van winkel- en dinerervaringen op reislocaties. HMSHost zal de winkel in Utrecht exploiteren en het gedachtengoed helpen uitdragen. De PAM-keten streeft er bijvoorbeeld naar zo min mogelijk afval te produceren door het hergebruik van materialen. 'Wie zijn eigen beker meeneemt krijgt 50 cent korting. Overal ter wereld worden niet verkochte producten aan het eind van de dag gedoneerd aan een goed doel. In Utrecht zal het Leger des Heils dagelijks deze producten mogen verdelen onder daklozen.'

Ontmoetingsplekken
Walter Seib, ceo HMSHost International vertelt MarketingTribune: 'HMSHost International heeft als streven om overal ter wereld fijne ontmoetingsplekken te ontwikkelen door inspirerende winkels te openen. Pret A Manger en HMSHost International delen dezelfde visie op het gebied van duurzame aanpak, voedselkwaliteit, versheid en innovatie en we willen die graag delen met onze bezoekers in de nieuwe winkel in Utrecht.'

Michael Haley, partnerships director bij Pret A Manger: 'We kijken erg uit naar de opening van onze eerste vestiging in Utrecht, op een van de drukste punten van Nederland. We hebben een ervaren team samengesteld dat hard gewerkt heeft om de beste lokale producten te selecteren voor onze gerechten. Het team heeft in Groot-Brittannië een speciale training gevolgd om zo de beste kwaliteit en service te kunnen bieden aan onze Nederlandse klanten.'
(PvWK)

Over HMSHost
'HMSHost is een wereldleider in het creëren van winkel- en dinerervaringen op reislocaties en is onderdeel van de Autogrill Group, ’s werelds leidende leverancier van voedsel-, drank- en winkeldiensten voor mensen die onderweg zijn. HMSHostbedient internationale merken en concepten op meer dan 100 vliegvelden over de hele wereld. Via de HMSHost International divisie heeft de onderneming eet- en drinkgelegenheden op meer dan 41 vliegvelden in Europa, het Midden Oosten, Azië en de Stille Oceaan / Pacific.'
(bron: HMSHost)

Over Pret A Manger
'De eerste vestiging van Pret A Manger opende in 1986 de deuren. De sandwiches, salades en wraps worden dagelijks met de hand gemaakt in de winkel. De gerechten worden bereid met biologische, duurzame ingrediënten. De gerechten hebben geen uiterste houdbaarheidsdatum: aan het eind van iedere dag worden overgebleven gerechten gedoneerd aan een lokaal goed doel. Pret A Manger is een private onderneming met ongeveer 450 winkels in de Verenigde Staten, Groot-Brittannië, Hong Kong, Frankrijk, Shanghai, Dubai, Singapore en Denemarken.'
(bron: HMSHost)

Foto boven: Chantal Arnts


Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken