EU akkoord met afstoten Unilever-margarines
- Food-en-retail
- 26 mrt 2018 @ 10:30
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - ProductdesignFood
- 26 mrt 2018 @ 10:30
- Redactie Food en Retail
De EU is akkoord met de verkoop van de margarinetak van Unilever aan de Amerikaanse investeerder KKR voor ruim € 6,8 miljard.
In december werd gemeld dat er een deal was gesloten met KKR. Dat Unilever van het onderdeel ‘Spreads’ af wilde, gebeurde nadat een overnamepoging van Kraft Heinz was afgewend. Unilever wees de avances van die Amerikaanse branchegenoot, die € 134 miljard euro wilde betalen voor Unilever, af. Het geld van de verkoop is voor dee aandeelhouders Unilever bestemd. Volgens de Europese Commissie heeft de verkoop geen nadelige gevolgen voor de concurrentie, omdat Unilever en KKR geen overlap van activiteiten hebben. Kohlberg Kravis Roberts & Co ofwel KKR is een Amerikaanse investeringsmaatschappij, gevestigd in New York, bekend om zijn grote leveraged buyouts met een geschat belegd vermogen van circa 100 miljard dollar.
Iconische a-merken
Unilever zette de margarinetak, met iconische merken als Becel, Blue Band, Bona en Zeeuws Meisje, in 2017 in de verkoop. Unilever ontstond in 1930 uit een fusie tussen de Margarine Unie en de Britse zeepfabrikant Lever Brothers.De omzetbijdrage van de margarinetak was van oudsher gering binnen het hele Ubnileverconcern, dat recent zijn complete hoofdkantoor in Rotterdam vestigde.
(bron: Distrifood, KKR)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
- Goudas Glorie brengt ode aan mensen... 26-03-2024
- Lize Verdegaal van Subway: 'Onze... 26-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing