AH Oosterhout doet proef met rustig-aan-kassa
- Food-en-retail
- 23 apr 2018 @ 10:28
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - Kassabon
- 23 apr 2018 @ 10:28
- Redactie Food en Retail
Wie geen zin heeft in gehaast, moet toch eens naar de Albert Heijn in Oosterhout gaan. Die supermarkt heeft nu een rustig-aan-kassa.
Geen gestress. Dringen is er taboe en wie er prijs op stelt, kan zelfs hulp krijgen bij het inpakken van boodschappen. De rustig-aan-kassa is er voor iedereen die tijd voldoende heeft of geen trek heeft in nervositeit en overbelasting. ‘Ik vind het wel een goed idee, want meestal heeft iedereen veel te veel haast’, zegt oudere dame tegen Omroep Brabant als ze haar karretje uitlaadt.
Niet alleen ouderen
De supermarkt geeft aan dat hiermee wordt ingespeeld op wensen van klanten. En dat zijn niet alleen ouderen die zich opgejaagd voelen bij de traditionele kassa. Ook twintigers zien een rustig-aan-kassa wel zitten. Dat deze vestiging als eerste is gekomen met een trage kassa, komt omdat er in de omgeving relatief veel ouderen wonen. Het is nu ook de bedoeling dat dit experiment een vervolg krijgt bij andere AH-vestigingen.
Goed initiatief
Tegenover RTL geeft Cor Molenaar te kennen deze trage kassa best slim te vinden. De supermarkt is immers niet alleen een plek met producten om boodschappen te doen, maar heeft ook een sociale functie. ‘Voor alleenstaanden, mensen die thuis werken of ouders die thuis hun kinderen opvoeden, is de supermarkt een goede plek voor sociaal contact. Ze willen daar de tijd voor nemen en niet met een paar minuten buiten staan.’
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
- Goudas Glorie brengt ode aan mensen... 26-03-2024
- Lize Verdegaal van Subway: 'Onze... 26-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing