Dyson flagship-showroom biedt alleen productervaring
- Food-en-retail
- 20 apr 2018 @ 11:23
- Link
-
Hugo Schrameyer
journalist en redactie-adviseur
MarketingTribune - InspiratieWinkelen
- 20 apr 2018 @ 11:23
- Hugo Schrameyer
Het elektromerk Dyson heeft een flagship-showroom in New York geopend waar je alleen kunt experimenteren met producten.
Ook Nederland is niet onbekend met de retailaspiraties van Dyson: zo kent het merk eigen shops bij Hudson’s Bay-vestigingen. De nieuwe showroom in New York is vooral een ontmoetingsplek met het merk, waar je wel de kwaliteiten van stofzuigers of haardrogers kunt ervaren, maar die producten niet kunt kopen. Een ideale plek dus voor liefhebbers die precies willen weten hoe de kwaliteit van Dyson-producten in elkaar steekt.
Afspraak
Wie dat wil, kan de showroom van 300 vierkante meter ook op afspraak bezoeken. En dan kun je naar hartenlust de kwaliteit van de supersonische haardroger van $399 ervaren. Heb je dat eenmaal in de vingers, dan kun je zelf testen hoe Dyson-stofzuigers zich houden op vloerbedekking, parket of hout. De shops van Dyson in Nederland gaan weliswaar niet zo ver, maar het merk wil wel degelijk ook hier een zekere beleving stimuleren: “Bij de Dyson beauty shop-in-shop kan men terecht voor vrijblijvend product- en haaradvies, stylingtips en een mini blow-dry session met de innovatieve Dyson Supersonic-haardroger op de Beauty-afdeling van Hudson’s Bay. Als bezoeker leer je alles over de wetenschap achter haar, de technologie en de beste stylingtips om je haardroger het best te gebruiken”, aldus Dyson.
Advies
Net als bij Hudson’s Bay hier kent Dyson in de V.S. vergelijkbare showroom-winkels. Het opvallende daarvan is dat het personeel niet is getraind op zoveel mogelijk verkoop, maar op het geven van advies. Dat standpunt blijkt te werken. In combinatie met de opening van fysieke merklocaties heeft Dyson zijn omzet het afgelopen jaar double-digit zien groeien.
-
Hugo Schrameyer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: journalist en redactie-adviseur
- Website:http://www.hugoschrameyer.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Blue Band start 'Skip the Cow'- campagne, AH verwijdert...
- [column] Upfield glijdt hard onderuit met botervariant
- [marketeer 196] Patrick Kuijsters - director Branding...
- FonQ en Naduvi bundelen krachten
- Feministisch bier overtreedt 50 wetten
- CMO Beemster Kaas, Nicole van Gorp: Het is moeilijker om de...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [RMD24] Europese standaarden voor... 18-03-2024
- Albert Heijn brengt paasassortiment... 18-03-2024
- Albert Heijn zoekt klantervaringen... 15-03-2024
- Jumbo stopt met vleesstunts na... 15-03-2024
- NIQ Retail Spend Barometer:... 14-03-2024
- Beter Bed: 'Gooi je telefoon de... 14-03-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing