Erik van Houten nieuwe cmo Nespresso Nederland
- Food-en-retail
- 27 apr 2018 @ 00:01
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - PersonaliaMarketing
- 27 apr 2018 @ 00:01
- Peter van Woensel Kooy
Erik van Houten (foto) is vanaf 15 mei 2018 de nieuwe marketingdirecteur van Nespresso Nederland. Erik is daarmee de opvolger van Maureen Baas, die de afgelopen vijf jaar succesvol werkte aan de positionering en groei van Nespresso in Nederland.
Maureen Baas is benoemd tot Global Head of Communication op het hoofdkantoor in Lausanne, meldt Nestlé Nespresso.
In zijn nieuwe functie zal Erik van Houten verder bouwen aan de lokale marketingstrategie, waarbij hij zowel verantwoordelijk is voor business-to-consumer en business-to-business. In deze functie maakt hij ook deel uit van het managementteam van Nespresso Nederland.
Erik van Houten heeft ruime ervaring op het gebied van marketing en business development van consumentenproducten. Hij heeft deze ervaring de afgelopen 12 jaar opgedaan bij Philips waar hij verschillende rollen heeft vervuld, zowel vanuit Nederland als ook in andere landen. Zo was hij de laatste drie jaar als marketingdirecteur Indonesië verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van de lokale marketingstrategie voor alle consumenten categorieën. Daarvoor was Van Houten werkzaam in verschillende senior marketing manager rollen binnen het koffiesegment.
Maureen Baas wordt in haar nieuwe rol als Global Head of Communication verantwoordelijk voor de wereldwijde communicatiestrategie en het verder verankeren van de positionering van Nespresso door het creëren van waardevolle en innovatieve brand experiences. Hierbij is ze onder andere eindverantwoordelijk voor de above-the-line campagnes, boutique & trade communicatie, social media, sponsoring & events en alle contentmanagement en -productie.
(PvWK)
Maureen Baas
Over Nestlé Nespresso SA
'Nestlé Nespresso is een toonaangevende pionier op het gebied van geportioneerde koffie van de hoogste kwaliteit. Met het Nespresso AAA Sustainable Quality™-programma werkt Nespresso samen met meer dan 75.000 koffieboeren in 12 landen om duurzame landbouwpraktijken te integreren op koffieplantages en in het omringende landschap. Nespresso heeft het AAA-programma in 2003 gelanceerd in samenwerking met milieuorganisatie Rainforest Alliance om boeren te helpen bij het verbeteren van de opbrengst en de kwaliteit van de oogst, een duurzame koffieproductie te waarborgen en de leefomstandig¬heden van de boeren en hun families te verbeteren. Het hoofdkantoor van Nespresso is gevestigd in het Zwitserse Lausanne. Het bedrijf is actief in 76 landen en heeft 13.500 medewerkers in dienst. In 2017 opereerde Nespresso in een wereldwijd retailnetwerk van meer dan 700 exclusieve Boutiques.'
(bron: Nestlé Nespresso)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- opvolger
- Nestlé
- Maureen Baas
- positionering
- Erik van Houten
- Nespresso
- koffie
- nieuw
- marketingdirecteur
- Nespresso Nederland
- succesvol
- Nespresso
- cmo
- groei
- marketing
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
- [RMD24] Retailmedia vragen om... 15-04-2024
- Plus komt met opvolger van... 13-04-2024
- [marketeer 199] Thijs Ekelschot -... 12-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing