Erik van Houten nieuwe cmo Nespresso Nederland

Erik van Houten nieuwe cmo Nespresso Nederland
  • Food-en-retail
  • 27 apr 2018 @ 00:01
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • PersonaliaMarketing

Erik van Houten (foto) is vanaf 15 mei 2018 de nieuwe marketingdirecteur van Nespresso Nederland. Erik is daarmee de opvolger van Maureen Baas, die de afgelopen vijf jaar succesvol werkte aan de positionering en groei van Nespresso in Nederland.

Maureen Baas is benoemd tot Global Head of Communication op het hoofdkantoor in Lausanne, meldt Nestlé Nespresso.

In zijn nieuwe functie zal Erik van Houten verder bouwen aan de lokale marketingstrategie, waarbij hij zowel verantwoordelijk is voor business-to-consumer en business-to-business. In deze functie maakt hij ook deel uit van het managementteam van Nespresso Nederland.

Erik van Houten heeft ruime ervaring op het gebied van marketing en business development van consumentenproducten. Hij heeft deze ervaring de afgelopen 12 jaar opgedaan bij Philips waar hij verschillende rollen heeft vervuld, zowel vanuit Nederland als ook in andere landen. Zo was hij de laatste drie jaar als marketingdirecteur Indonesië verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van de lokale marketingstrategie voor alle consumenten categorieën. Daarvoor was Van Houten werkzaam in verschillende senior marketing manager rollen binnen het koffiesegment.

Maureen Baas wordt in haar nieuwe rol als Global Head of Communication verantwoordelijk voor de wereldwijde communicatiestrategie en het verder verankeren van de positionering van Nespresso door het creëren van waardevolle en innovatieve brand experiences. Hierbij is ze onder andere eindverantwoordelijk voor de above-the-line campagnes, boutique & trade communicatie, social media, sponsoring & events en alle contentmanagement en -productie.
(PvWK)


Maureen Baas

Over Nestlé Nespresso SA
'Nestlé Nespresso is een toonaangevende pionier op het gebied van geportioneerde koffie van de hoogste kwaliteit. Met het Nespresso AAA Sustainable Quality™-programma werkt Nespresso samen met meer dan 75.000 koffieboeren in 12 landen om duurzame landbouwpraktijken te integreren op koffieplantages en in het omringende landschap. Nespresso heeft het AAA-programma in 2003 gelanceerd in samenwerking met milieuorganisatie Rainforest Alliance om boeren te helpen bij het verbeteren van de opbrengst en de kwaliteit van de oogst, een duurzame koffieproductie te waarborgen en de leefomstandig¬heden van de boeren en hun families te verbeteren. Het hoofdkantoor van Nespresso is gevestigd in het Zwitserse Lausanne. Het bedrijf is actief in 76 landen en heeft 13.500 medewerkers in dienst. In 2017 opereerde Nespresso in een wereldwijd retailnetwerk van meer dan 700 exclusieve Boutiques.'
(bron: Nestlé Nespresso)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken