Nieuwe Hubo-formule opgeschaald naar extra testwinkels

Nieuwe Hubo-formule opgeschaald naar extra testwinkels
  • Food-en-retail
  • 9 apr 2018 @ 12:00
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • Marketing

De nieuwe Hubo-formule die sinds november vorig jaar wordt getest in Woudenberg krijgt een vervolg in twee nieuwe winkels: Hubo Meerkerk en Hubo Holten.

De doe-het-zelf-keten Hubo kent veel verschillende formaten, van heel groot tot klein. Het nieuwe concept waarin de visie ‘zorgeloos wonen’ centraal staat, is daarom schaalbaar gemaakt. De grotere vestiging in Woudenberg wordt nu aangevuld met de kleinere vestiging in Meerkerk en middelgrote bouwmarkt in Holten (foto boven). In het tweede kwartaal van dit jaar gaan beide winkels om naar Hubo nieuwe stijl.

In de nieuwe formule staat de totaaloplossing voor de klant centraal onder de belofte ‘Hubo helpt’. Hiermee wil Hubo zich richten op mensen van alle klusniveaus, van beginnende klusser tot de ervaren doe-het-zelver. Het nieuwe concept is zeker ook bedoeld voor mensen die een klus niet zelf willen uitvoeren. De nieuwe formule kent een garantie in de vorm van ‘9x ontzorgen’. De volledige winkel staat in het teken van die aanpak. Omdat dit anders werkt in een grote winkel van 2.000 m² dan in een winkel van 650 m², worden nu twee winkels volledig omgebouwd om de nieuwe formule goed te kunnen testen.

Opfrisbeurt

De Hubo-vestiging in Meerkerk is eind jaren vijftig begonnen en is nog steeds een echt familiebedrijf. De montagewerkzaamheden zijn nooit verdwenen uit deze kleinere winkel van 650 m², die met die werkzaamheden prima past bij de Hubo-formule. 'Door wat eerdere wisselingen van formule, is onze winkel wel toe aan een opfrisbeurt. Even alle oude kleuren en stijlen er uit en klaar voor de toekomst. En de vernieuwde formule ziet er gewoon heel goed uit, de klant wordt geïnspireerd in de nieuwe winkel. Al met al de perfecte timing voor de ombouw', verklaren de eigenaars Jan en Peter van den Berg.

'Wij worden gezien als testwinkel, in Woudenberg is alles in het groot neergezet, bij ons wordt hetzelfde verhaal verteld en uitgedragen maar dan op minder vierkante meters.'

Samen maken

De testwinkel in Holten, die nu nog een Multimate is, kent een middelgroot formaat. ‘Met een oppervlakte van 1.250 m2 verkoopvloeroppervlakte, inclusief Decorette, precies tussen Woudenberg en Meerkerk in. Een prima uitgangspunt om alle nieuwe onderdelen op de juiste wijze te schalen’, zegt Gerrit Snellenberg, eigenaar van Multimate Holten en Groenlo. ‘Een formule moet je samen maken en met de uiteenlopende groottes van de Multimate- en Hubo-winkels is dat een extra uitdaging. Toch is het belangrijk om met zijn allen de juiste slagkracht te hebben en daar hoort een eenduidige formule bij.’

Ook Multimate Holten is een paar jaar geleden omgebouwd vanuit een andere formule. ‘Ook bij ons is destijds niet drastisch verbouwd, maar is eigenlijk alleen alles voorzien van een nieuw logo. Nu is er een duidelijke toekomstvisie en een hele mooie nieuwe huisstijl die als een perfect maatpak aansluit.’

Over Euretco

DGN retail is onderdeel van Euretco, de grootste retailservice-organisatie in Nederland, die samenwerkt met zo’n 1.900 ondernemers en franchisenemers. In totaal exploiteren zij bijna 2.750 winkels in de branches wonen, mode, sport, doe-het-zelf en media. Euretco is onderdeel van de EK/servicegroup, een Europese coöperatie met 2.100 zelfstandige retailers met in totaal 3.000 winkels, in de branches woonaccessoires, speelgoed, luxe huishoudelijke artikelen, witgoed en kantoorartikelen.

 

 
Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken