Plus introduceert Retail InTouch app van Kega

Plus introduceert Retail InTouch app van Kega
  • Food-en-retail
  • 16 apr 2018 @ 08:31
  • Link
  • Hugo Schrameyer
    Hugo Schrameyer

    journalist en redactie-adviseur
    MarketingTribune
  • Inspiratie

Retailbureau Kega heeft een app voor supermarkt Plus ontwikkeld om medewerkers nog meer betrokken te krijgen bij een interne winkelwedstrijd. Projectmanager Raymond Kulsen van Kega vertelt er meer over.

Zou je jezelf eens willen introduceren? Wat heb je met shopper marketing?

'Mijn naam is Raymond Kulsen, Projectmanager bij Kega en verantwoordelijk voor de implementatie van de Retail InTouch medewerkersapp bij Plus Supermarkten. In mijn werk ben ik vooral bezig met het bereiken van winkelmedewerkers en vanuit dit oogpunt is shoppermarketing erg interessant om te volgen. Hoe houden de marketeers rekening met de medewerkers die uiteindelijk moeten zorgen voor de doorvertaling in de winkel? Met het Retail InTouch platform proberen we te helpen om een brug te slaan richting deze medewerker.'

Jullie hebben voor Plus de InTouch App ontwikkeld. Kun je me vertellen welke insights daaraan ten grondslag liggen?

'Iedere paar jaar organiseert Plus de Plus Awards. Dit is de kans voor alle ondernemers en medewerkers van Plus om de strijd met elkaar aan te gaan en te laten zien dat zij bij de beste Plus van Nederland werken. Plus heeft ervoor gekozen om gebruik te maken van onze Retail InTouch App om intern te communiceren over deze Awards. Waar voorheen vooral nog via de e-mail werden gecommuniceerd, wordt sinds de Awards van dit jaar alles via de Retail InTouch App gecommuniceerd. Gezamenlijk proberen we de Awards van 2018 toegankelijker te maken dan ooit.'

Hoe is dit concept precies ingevuld?

'De Retail InTouch App, een smartphone applicatie (iOS en Android), is een intern communicatieplatform dat al draait bij meerdere retailers (bijv. Hunkemöller, Deen Supermarkten en vanHaren). We ontwikkelden voor Plus een nieuwe feature: de Winkelwedstrijd. Door deze nieuwe module wordt het voor iedere medewerker mogelijk om volledig op de hoogte te blijven van de PLUS Awards. 

Via de app kan het PLUS-servicekantoor simpel en direct inspirerend nieuws delen met alle medewerkers. Aan de andere kant hebben nu ook juist de medewerkers de mogelijkheid om inspirerende video's met elkaar te delen en de Awards nog makkelijker tot leven te brengen.'

Wat verwachten jullie en Plus met dit concept te bereiken?

'Plus verwacht met de Retail InTouch App van Kega nog meer betrokkenheid te creëren bij het merk en bij de Plus Awards. Ofwel, hiermee wordt een hogere mate van 'engagement' gecreëerd en daarmee bevlogen Plus-medewerkers. Ondanks dat we net begonnen zijn, is deze bevlogenheid bij de medewerkers al duidelijk te zien in alle content die de vestigingen zelf plaatsen! Er worden spontaan video's geplaatst - erg inspirerend om te zien hoe deze wedstrijd leeft bij de medewerkers!' 

Personeel is een cruciale succesfactor. Leeft dit besef eigenlijk wel voldoende? 

'De laatste jaren was personeel inderdaad een ondergeschoven kindje. Gelukkig merken wij dat de focus op personeel weer terugkomt. En terecht! Cliché maar waar: de winkelmedewerker is het gezicht van de retailer. Zij kunnen het verschil maken op de winkelvloer en zijn daarin uitermate belangrijk om de ideeën en plannen van het servicekantoor waar te maken. Nu is het zaak om die vergeten medewerker weer in het zonnetje te zetten en de tools aan te bieden die hierbij helpen.'

Hugo Schrameyer

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken