Pop-up restaurant moet leiden tot groente-inspiratie
- Food-en-retail
- 6 apr 2018 @ 09:00
- Link
-
Hugo Schrameyer
journalist en redactie-adviseur
MarketingTribune - ActivatieInstore marketing
- 6 apr 2018 @ 09:00
- Hugo Schrameyer
Nederlanders eten veel te weinig groente. Om die consumptie een flinke push te geven, hebben Albert Heijn en ZON fruit & vegetables een pop-up asperge-restaurant geopend bij de AH XL-vestiging in Amsterdam-Zuid.
Nederlanders eten slechts 137 gram groente per dag. Dat steekt nogal schril af bij de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid van 250 gram. ZON en Albert Heijn komen dit jaar met diverse campagnes om verschillende soorten groente te promoten. Dat gebeurt onder de overkoepelende campagne ‘van eigen bodem’. Bij de eerste campagne van dit jaar staat ‘het witte goud van eigen bodem’ centraal: de asperge.
Het pop-up aspergerestaurant bij Albert Heijn XL aan het Amsterdamse Gelderlandplein blijft nog tot en met zondag open. Hoogste tijd om contact op te nemen met Geertje Roodbeen, product marketeer bij ZON fruit & vegetables.
Zou je jezelf eens willen introduceren?
“Ik ben Geertje Roodbeen, product marketeer bij ZON fruit & vegetables en onder andere verantwoordelijk voor de marketingactiviteiten voor asperges.”
Wat heb je met shoppermarketing?
“Het mooie aan shoppermarketing is dat de beleving op de winkelvloer feilloos aansluit op het aankoopmoment. Het moment om een consument te inspireren en te informeren.”
Jullie hebben een exclusief asperge pop-up restaurant bij Albert Heijn XL Gelderlandplein in Amsterdam-Zuid geopend. Kun je me vertellen welke insights daaraan ten grondslag liggen?
“Het pop-up restaurant bij AH XL Gelderlandplein is ontwikkeld om de consument in de Randstad op een ludieke manier erop te attenderen dat de asperges van eigen bodem er weer zijn. Hiermee trappen we het seizoen op de winkelvloer af en willen we zoveel mogelijk consumenten inspireren om ook thuis asperges te bereiden.”
Hoe is deze activatie precies ingevuld? Gaat het uitsluitend om één locatie?
“Het pop-up restaurant bij AH XL Gelderlandplein is onderdeel van een 360graden-campagne. Deze campagne bestaat uit onder andere kookdemonstraties met Maggi en Campina, een samenwerking met De Hippe Vegetariër en Nederland Proeft van RTL en ons platform vaneigenbodem.nl. Deze campagne is op 22 maart officieel gestart door de eerste collectie van het witte goud te presenteren bij 'Groentejuwelier' Gassan Diamonds op de PC Hooftstraat in Amsterdam. Hier waren 15 journalisten/bloggers bij aanwezig.”
Wat hoop je met deze activatie te bereiken?
“We willen hiermee de asperges groots onder de aandacht brengen bij een brede doelgroep. Slechts dertig procent van de Nederlandse huishouden eet minimaal één keer asperges. Er is dus nog enorme potentie om de penetratie en frequentie te verhogen. Met name in de Randstedelijke gebieden en bij de jongere doelgroep.”
Er valt nog een hoop winst te behalen als het gaat om groenteconsumptie. Hoe willen jullie dat bereiken?
“Niet alleen met asperges, maar ook met andere groenten van ZON willen we gedurende het hele jaar de consument informeren en inspireren over onze producten, lekkere recepten en natuurlijk onze telers. Dit doen we met instore en online activatie waarin we de 4 seizoenen volgen. Dit trappen we nu met de aspergecampagne af, traditioneel gezien ons eerste product van eigen bodem. We willen de consument helpen en inspireren om gedurende de hele dag (niet alleen ‘s avonds) groente te eten om zo tot de Aanbevolen Dagelijkse Hoeveelheid van 250g te komen.”
Welke externe bureaus zijn bij de campagne betrokken?
“De campagne van asperges en vaneigenbodem.nl is in samenwerking met Young Perfect, Buro Benk en Het PR Bureau tot stand gekomen.”
-
Hugo Schrameyer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: journalist en redactie-adviseur
- Website:http://www.hugoschrameyer.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
- Judith Hoogendoorn van Upfield: 'Alles wat je goed wilt doen,...
- Resultaten Action 2023: 'voortdurende groei en ontwikkeling'
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Jumbo presenteert bijzondere AI... 29-03-2024
- Boekenweek 2024: stijging verkoop... 29-03-2024
- [marketeer 198] Valerie Vos - The... 29-03-2024
- Welkoop opnieuw winnaar Shopping... 29-03-2024
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing