Knorr brengt halal assortiment onder de aandacht tijdens Ramadan Markt
Om het halal assortiment van Knorr onder de aandacht te brengen lanceert het merk, in samenwerking met influencerduo Healthy Sisters, een Ramadan Markt en een stedentour met de Healthy Sisters Ramadan Truck.
First Energy Gum van Mark Tuitert krijgt nieuwe merkstrategie
First Energy Gum zet met haar nieuwe merkstrategie en bijhorende campagne in op het bereiken van de actieve avontuurlijke consument (25-45) die behoefte heeft aan een alternatief voor energiedrankjes en koffie.
BitesWeLove wil dat je losbreekt van snacks in nieuwe campagne
BitesWeLove, maker van plantbased snacks, heeft bureau Gardeners in de arm genomen om de naamsbekendheid van het merk te vergroten. Daarnaast lanceerde het merk de campagne ‘Break free from snacks’ om consumenten te verleiden de ‘bites’ te gaan eten.
Restaurant-ontdekkingsapp NeoTaste biedt 'culi lovers' uitbreiding eetervaring
NeoTaste, een restaurant-ontdekkingsapp uit Duitsland, breidt deze maand uit naar Amsterdam en opent hier de deuren naar exclusieve voordelen voor gebruikers, terwijl restaurants kosteloos kunnen deelnemen. Dat melden de initiatiefnemers.
Kirsten van der Sluijs van Purina: 'Vandaag lanceren we ons Ocean Restoration-project'
Marketeer Kirsten van der Sluijs kan bogen op een jarenlange ervaring bij Nestlé en werkt daar, naar eigen zeggen, in de meest inspirerende categorie, te weten dierenvoeding. Zij is verantwoordelijk voor het overkoepelende Purina-merk en de duurzaamheidsinitiatieven. Voor de rubriek ‘Mijn Marketing’reageert zij op een aantal steekwoorden: ‘Wij geloven dat mensen en dieren samen gelukkig zijn.
Eigen Fabrikaat wordt DDB Retail
Bureau Eigen Fabrikaat, dat al onderdeel was van DDB, gaat verder onder de naam DDB Retail. Met de nieuwe naam laat het bureau zowel in- als extern zien dat het onderdeel is van de DDB familie.
BCE24: 'Je wilt verliefd kunnen worden op iemand, niet op iets'
Milan van Vugt (links) is Director Content & Partnerships bij mediabureau Initiative en samen met Annemieke Mol (rechts), Head of Content bij Yune, zijn zij twee van de sprekers tijdens het Brand Content Event editie 2024 op dinsdag 19 maart in Media Plaza Utrecht. De titel van hun presentatie luidt: ‘Make it till you fake it?’
Mark Ritson op Marketingweek: 'Wees een KitKat'
Op Marketingweek stak Mark Ritson recent de loftrompet over KitKat: ‘Tight positioning, a respected brand heritage and refusal to overcomplicate things means when it comes to uniting distinctiveness and differentiation, KitKat has it licked.’ Een strakke positionering, een gerespecteerd merkerfgoed en de zaken niet al te ingewikkeld maken dus op het gebied van de ‘Double D’s’: distinctiveness en differentiation.
BCE24: 'Creativiteit reclamebureaus is ook met intrede AI-tools nodig'
Vandaag over drie weken vindt het Branded Content Event editie 2024 plaats. Marco Gijsen, Director (AI-assisted) Strategie & Creatie bij Ad Alliance, is een van de vele sprekers die dag. Zoals zijn functietitel al doet vermoeden is hij dagelijks met AI bezig. De titel van zijn presentatie luidt dan ook: ‘Concrete toepassing van AI in branded content op tv.’
Van Wijngaardens Zaanse Mayonaise lanceert eerste merkcampagne
Van Wijngaardens Zaanse Mayonaise lanceert haar eerste merkcampagne. De nieuwe positionering is ‘zo goed als huisgemaakt’.
Mr. Marvis opent tiende retaillocatie
Mr. Marvis, bekend om zijn uitgebreide collectie shorts en broeken, kondigt de opening van een tiende retaillocatie aan. De nieuwe winkel komt in de Zijlstraat te Haarlem.
Ook in Roblox kun je er goed uitzien zonder de hoofdprijs te betalen, aldus Zeeman
Jongeren besteden in online videogames veel geld aan dure merken om hun avatar te kleden. Zeeman wil -juist tijdens Fashion Week- een statement maken in Roblox met betaalbare basics in hun eigen virtuele brandstore.
Ireen Wüst en Marco Schuitmaker ambassadeurs voor gouden Scapino
Dit jaar viert winkelketen Scapino haar 50ste verjaardag. Om dit gouden jubileum te vieren komt Scapino met een campagne met in de hoofdrol Marco Schuitmaker en Ireen Wüst.
Skims van Kim Kardashian lanceert pop-up store in Bijenkorf
Skims, het corrigerende kledingmerk van Kim Kardashian, is vanaf vandaag voor het eerst te koop in Amsterdam. In de Bijenkorf opent zij een pop-upstore.
Abovo Maxlead, gouden partner RMD: 'Wij willen zin en onzin van retailmedia goed scheiden'
De Retail Media Day (RMD) op 28 mei 2024 mag zich ook in termen van partners in een grote belangstelling verheugen. Een van de gouden partners is Abovo Maxlead. Willem-Albert Bol (CEO Abovo Maxlead) en Dave Nannings (mediastrateeg bij Abovo Media en lid van VIA Retail Media Taskforce) over hun deelname.
Lidl Deals eerste uiting Alfred voor Lidl
Lidl start haar nieuwe marketingstrategie met de lancering van een prijscampagne ‘Lidl Deals’, de eerste van Alfred, het nieuwe reclamebureau van de super.
[marketeer 195] Andrea Rigoni - ceo foodmerk Rigoni di Asiago
In deel 195 van onze successerie [marketeer] is deze week de beurt aan Andrea Rigoni van het bekende biologische foodmerk Rigoni di Asiago. Recent won het merk een zaak van Nutella en mag de claim 'palmolievrije hazelnootcrème' hanteren. Het marktaandeel in Nederland groeit intussen stevig.
Zalando verwijdert misleidende duurzaamheidsclaims
De Duitse webwinkel Zalando gaat een aantal duurzaamheidsclaims van haar website verwijderen. Dat gebeurt nadat het bedrijf door Europese consumententoezichthouders op die claims is aangesproken.
McDonald's brengt nostalgie met Happy Meal voor volwassenen
McDonald’s biedt de komende maand een Happy Meal voor volwassenen op het menu. 'Dit menu is geschikt voor alle volwassenen met lekkere trek', belooft de restaurantketen.' De marketing insight onder deze actie is 'nostalgie'.
Winkelketen Blokker te koop gezet
Retailketen Blokker staat te koop. Eigenaar Mirage Retail Group heeft een document rondgestuurd naar mogelijke kopers, dat is ingezien door het FD.
Martine Hardeveld Kleuver van Swappie: 'Outdoor is een van mijn favoriete media'
Martine Hardeveld Kleuver -‘Geboren en getogen in het exotische Emmeloord, maar al snel naar de Randstad vertrokken’- is sinds 2021 Country Lead voor de Benelux van Swappie. Swappie koopt, refurbisht en verkoopt refurbished iPhones in Europa. Voor de rubriek ‘Mijn Marketing’ reageert zij op een aantal steekwoorden. ‘Met het team werken we samen aan onze missie om refurbished mainstream te maken’.
De Beren best bezochte restaurantketen Nederland
De Beren is de best bezochte restaurantketen in Nederland (14%). Bovendien is De Beren de laatst bezochte keten voor 10% van de Nederlanders.
Aanbod vleesvervangers het kleinst bij Aldi
Van de vijf grootste supermarktketens heeft Aldi het geringste aanbod in vleesvervangers, blijkt uit onderzoek van Wakker Dier. Slechts 12 procent van de producten in het versschap met vlees en vis voor het avondeten is bij Aldi een vega(n) vervanger.
19 maart BCE2024: 'Het is waardevol om kennis over branded content uit te wisselen'
Bram de Leeuw is Creative Strategy Director &C the BrandStudio en een van de sprekers tijdens het Branded Content Event. Hij hoopt het in 2024 ‘een beetje luchtig te houden’.
Seepje: ‘Koop onze flessen niet meer’
Zeepmerk Seepje roept Nederlanders in een landelijke OOH campagne op om te stoppen met het kopen van hun flessen. Hiermee introduceert het merk hun nieuwe navulbare shampoo en shower gel. De campagne is in een volledig nieuwe huisstijl en werd ontwikkeld door creatief bureau Higuita.
CBb: geen boete tabaksfabrikanten, reclameverbod te ruim geïnterpreteerd
Het College van Beroep voor het bedrijfsleven (CBb) heeft een groot aantal boetes, die door de staatssecretaris van Volksgezondheid, Welzijn en Sport zijn opgelegd aan elf tabaksfabrikanten en -groothandelaren, van tafel geveegd.
Coca-Cola zet K-pop in bij nieuwe smaak
Coca-Cola introduceert de eerste Coca-Cola Creations van 2024: Coca-Cola K-Wave Zero Sugar. De limited edition variant is geïnspireerd op K-pop, een Zuid-Koreaanse subcultuur die wereldwijd populair is door de bijbehorende popmuziek, films en beauty- en fashiontrends.
BCE24: 'Relevant zijn als merk is een antwoord bieden op dingen waar je doelpubliek van wakker ligt'
Inge Moerenhout is Director Commercial Partnerships en Ilse Van Rillaer is B2B Marketing Manager & Commercial Partnership Manager, beiden bij Studio 100 Benelux. Tijdens het Branded Content Event onthullen zij ‘de magie’ van Studio 100: ‘Straffe content en creativiteit zullen blijvend het verschil maken in een meer en meer artificiëlere wereld.’
Onderzoek: AI steeds vaker metgezel in klantreis
Artificial Intelligence (AI) maakt een opkomst in de digitale en fysieke klantreis van de consument. Zo geeft één op de vijf (19%) consumenten tussen de 18 en 30 jaar aan AI te raadplegen voor advies over hun aankopen.
BBP lanceert nieuw event: Retail Media Day op 28 mei
In 2028 groeien de bestedingen aan retailmedia wereldwijd tot naar schatting 161 miljard euro. Retailmedia is ‘the next big thing’ wordt daarom gezegd. Om het kaf van het koren te kunnen scheiden en volledig up to date te komen, lanceren BBP Media-titels MarketingTribune en Twinkle daarom samen '#RMD24': Retail Media Day op 28 mei . Block the date!
Kareem Kaddouri van Brooks Running: 'Mijn held is mijn vader'
Kareem Kaddouri is Benelux Marketing Manager voor Brooks Running, 28 jaar oud, half Nederlands, kwart Engels, kwart Irakees en gek van hardlopen. ‘Ik hou van het sociale aspect en het kunnen verleggen van mijn grenzen.’ Voor de rubriek ‘Mijn Marketing’ reageert hij op een aantal steekwoorden.
Muller (Ahold Delhaize): 'tijden van grote prijsstijgingen voorbij'
Voor het eerst sinds 2021 ziet Ahold Delhaize in Europa weer meer producten langs de kassa's gaan. De tijden van grote prijsstijgingen zijn volgens topman Frans Muller voorbij, nu het inflatiepercentage daalt.
Milan Slikker van Nestlé: 'Ook voor managing directors moet marketing een verplichte achtergrond zijn'
Milan Slikker is Business Excecutive Officer Confestionary bij Nestlé Nederland. Voor de rubriek ‘Mijn Marketing’ reageert hij op een aantal steekwoorden: ‘Ik zou deze rol als managing director niet kunnen doen als ik niet ook een marketeer zou zijn.’
Anne&Max stapt over naar biologische groothandel Udea
Fresh food & coffee café Anne&Max stapt over naar de biologische groothandel Udea. Anne&Max is de eerste landelijke koffieketen die in zee gaat met de leverancier.
Wingman Condoms lanceert nieuwe campagne op Valentijnsdag
Het nieuwe condoom van Wingman heeft ‘vleugels’ zodat het moeiteloos en snel kan worden aangebracht. De grappige bijbehorende campagne is van de hand van bureau Happiness.
BCE24: 'De echte uitdaging nu is de privacykwestie'
Elise Kop is Crossmedia Consultant bij Mediahuis. Zij helpt de bezoekers van het ‘Branded Content Event’ editie 2024 hoe jongeren te bereiken: ‘Duik met ons in de GenZ-vibes!’
Onderzoek: 'Social media centraal als sportkanaal'
Met een sportzomer in het verschiet zullen de mondiale uitgaven aan sportmediarechten dit jaar naar verwachting 61 miljard dollar bedragen, maar een gefragmenteerd medialandschap zorgt voor dilemma’s voor adverteerders. Dit blijkt uit het nieuwste Global Advertising Trends-rapport van Warc Media met de titel ‘Sports media in the era of fragmentation’.
Barbecuefabrikant Weber en Jamie Oliver slaan handen ineen
Specialist in buitenkoken Weber LLC gaat samenwerken met de Britse chef-kok en restauranteigenaar Jamie Oliver.
ID&T samen met Inbev, Heineken has left the building
Evenementenorganisator ID&T gaat een samenwerking aan met bierbrouwerij AB Inbev. De organisator van onder meer Mysteryland en Awakenings en de maker van onder meer Budweiser en Corona gaan een meerjarig partnerschap aan.
Burna Boy is het nieuwe gezicht van G-Star
G-Star introduceert zijn nieuwe merkcampagne met Burna Boy in de hoofdrol. De van oorsprong Nigeriaanse muzikant treedt daarmee in de voetsporen van Pharrell Williams, Snoop Dogg en Cara Delevingne.
Contentmarketeer Sarah is nooit ziek en gaat nooit op vakantie
De focus van Typetone ligt op het opzetten van een AI-uitzendbureau met enkel digitale medewerkers. Vandaag lanceert de AI-start-up contentmarketeer Sarah.
[Locatus] Albert Heijn stoot Kruidvat van de troon
Sinds de start van de Locatus Top 100 in 2016 heeft Kruidvat niet langer de leiding als nummer 1 in de ranglijst met meeste verkooppunten. In 2023 zijn 45 filialen van Jan Linders onder de Albert Heijn paraplu verder gegaan en daarmee is AH de eerste winkelketen in Nederland met meer dan 1.000 filialen.
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Plus komt met opvolger van Aftrap-commercial
- Marlboro grootste supermarktmerk
- Coca-Cola lanceert Absolut Vodka en Sprite mixdrank
- Fabulosa lanceert geparfumeerd huishoudmerk in Action
- Plus lanceert nieuw platform voor plus.nl en de app
- [RMD24] Retailmedia vragen om adequate rapportagestandaard en...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
- [RMD24] Retailmedia vragen om... 15-04-2024
- Plus komt met opvolger van... 13-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing