BCE24: 'Dit is een essentiële talk als je het creatieproces wil optimaliseren met AI'
AM Beyond is het creatieve contentlabel van Abovo Maxlead en Daan Jongen is Lead Concept & Content en Leon Wielens Creative. Samen spreken zij tijdens het Branded Content Event op dinsdag 19 maart in het Media Plaza in Utrecht over AI als booster van creativiteit.
Aldi Nederland herbenoemd als Top Employer
Voor het tweede jaar op rij is Aldi in Nederland door het Top Employers Institute gecertificeerd als Top Employer. Het is een mooie erkenning, reageert de retailer.
Onderzoek The Future of Media 2024: 'Mondiale advertentie-uitgaven verdubbelen in 2024'
Jaarlijks presenteert Warc het The Future of Media-onderzoek. Belangrijkste take away voor 2024: ‘Merken worden geconfronteerd met uitdagingen bij het plannen van kwaliteitsmarketing in een AI-gedreven wereld.’
Chocolademerk Happy Trails wil groei versnellen
Het nieuwe merk Happy Trails is een succes, de chocoladeballetjes zijn al verkrijgbaar op meer dan 1.000 locaties in Nederland. De doelstelling is om in 2024 te verdubbelen en daarom is Happy Trails een crowdfunding campagne gestart.
[GfK] 42 procent groei omzet biologisch food
De omzet van biologische producten is met 42% gestegen ten opzichte van 2021, resulterend in een biologisch omzetaandeel van 3,8%. Nederlandse huishoudens kopen vaker en meer biologisch, zo blijkt uit nieuwe GfK cijfers.
Hondenvoermerk Butternut Box zet Caja op billboards
Goldmatian Caja uit Alphen aan den Rijn staat vanaf nu op de billboards van hondenvoermerk Butternut Box. De viervoeter is de winnaar van een landelijke campagne van het merk.
Crystal Taste Award voor Old Amsterdam 48+
Old Amsterdam is in de prijzen gevallen bij de Superior Taste Award van het International Taste Institute. Extra bijzonder is het predicaat van de Crystal Taste Award, een benoeming voor buitengewone klasse die de Old Amsterdam 48+ kaas de komende drie jaar mag dragen.
Verkoop gezondere producten Albert Heijn boven de 55% - marktaandeel 37,1%
Door in te zetten op de betaalbaarheid van groente en fruit, het aanbod volkoren producten stevig uit te breiden en in prijs te verlagen is het aandeel gezondere verkopen bij Albert Heijn in 2023 uitgekomen op 55,7%. Ook zette de supermarktketen vervolgstappen richting een uitstootvrije keten.
Brandreview e-bikes: welk merk trapt zich naar een hoger marktaandeel?
Brandreview is een initiatief van Validators in samenwerking met de VU Amsterdam en Dynata, met als doel inzicht te verkrijgen in merken en het Mentale Marktaandeel in het brein van de consument. Deze keer delen we de bevindingen uit ons onderzoek naar de markt van e-bikes.
Campina zet in op een betere morgen
Campina legt vanaf nu de focus op 'Campina, voor een betere morgen'. Het merk zet zich hiermee in voor een goede start van de dag met een lekker en goed ontbijt én voor een betere toekomst.
Dirk breidt verder uit in Zuid-Holland
Kort na de aankondiging van een tweede supermarkt in Zoetermeer voegt Dirk van den Broek nog een nieuwe winkel toe aan het Zuid-Hollandse winkelbestand.
Nomineren Nima Marketingprijzen gestart
Vanaf nu is het weer mogelijk nominaties voor de Nima Marketingprijzen in te sturen. De prijzen voor buitengewone marketingprestaties worden uitgereikt tijdens de Nima Marketing Day op 13 juni 2024.
Campagne nieuwe fatbikes: boeven op het fietspad
Knaap, bekend van de fatbikes, introduceert twee nieuwe modellen op de eigenzinnige Knaap manier. Samen met Lemon Scented Tea zetten ze de nieuwe modellen neer zoals ze worden gezien: als de boeven van het fietspad.
Snoepmerk Napoleon ruilt snoepgoed in plastic wikkel om
Snoepmerk Napoleon doet een oproep aan liefhebbers van de zoetzure kogels om hun in plastic verpakte snoepjes gratis om te ruilen voor de nieuwe, meer duurzame waspapieren wikkels.
2023: meer passanten in winkelstraten
In 2023 waren er gemiddeld ruim 2 procent meer passanten in de Nederlandse winkelstraten dan in 2022. Op de drukste winkellocaties was dat 4,7 procent. Dat blijkt uit het jaaroverzicht van bureau RMC, dat dagelijks de bezoekers meet.
Zevende Week Zonder Vlees verovert buurland Belgie
De Week Zonder Vlees, een grootste eetgedragsveranderingscampagne die loopt sinds 2018, veroverde najaar 2023 ook België. Op 4 maart 2024 staat nu de zevende editie van de Nationale Week Zonder Vlees & Zuivel in Nederland gepland - zonder iconische roze, wel in een fris groen jasje.
Week van Snoep Goed 2024 houdt Nederlanders spiegel voor
Van 15 tot en met 21 januari 2024 staat Nederland opnieuw in het teken van bewuste keuzes tijdens de vierde editie van de nationale Week van Snoep Goed. Met de ‘Snaaispiegel’ daagt Week van Snoep Goed dit jaar alle Nederlanders uit om zichzelf tijdens snaaimomenten eens een spiegel voor te houden.
Nieuw huisdierenmerk Robin Good wil 'pawsitivity' verspreiden op Blue Monday
Manu van den Berg (oud-Ahold, -TomTom en -Hak) lanceert haar nieuwe huisdierenmerk Robin Good juist op Blue Monday ‘to spread pawsitivity’. De visuele identiteit is van Thea Bakker van GoodOrange (oud-VBAT).
Aldi kiest voor Joe Public Amsterdam
Na een pitch waarvoor meerdere bureaus werden uitgenodigd heeft Aldi gekozen voor Joe Public Amsterdam. Joe Public werkt hiervoor samen met een afvaardiging van Springbok.
Google en Victoria's Secret werken aan AI-gestuurde shopervaring
Google Cloud en lingerieverkopers Victoria’s Secret & Co gaan een strategische meerjarige samenwerking aan waarbij AI- en generatieve AI-technologieën worden ingezet om meer gepersonaliseerde en inclusievere online shopervaringen te creëren voor klanten
Team AH Zaanlander presenteert betaalbaar winters feel-good food
Team AH Zaanlander speelt een belangrijke rol in de nieuwe Albert Heijn-commercial met supermarktmanager Ilse en haar gezin. De kern van de campagne vormen lekkere winterse gerechten die op een makkelijke en betaalbare manier verkrijgbaar zijn, licht CMO Johan van der Zanden toe.
IJsmerk IJsbaart klaar voor plantaardige doorbraak
IJsbaart is klaar voor een plantaardige doorbraak op de ijsmarkt, zo meldt het ijsmerk trots, met een compleet nieuwe positionering en nieuwe verpakkingen door Prosper & Bloom.
[Esprix] Aad Kuijpers favoriete Esprix winnaar aller tijden
Inzenden voor de Esprix Awards is weer mogelijk. In de aanloop naar de uitreiking kijken we vooruit en terug. Vandaag legt Aad Kuijper (founder Hotel L’Amour) uit wat zijn favoriete winnaar is en waarom.
Primeur: Ikea Amsterdam maakt extern magazijn overbodig
Ikea Amsterdam introduceert als eerste vestiging ter wereld een innovatieve oplossing voor Click & Collect bestellingen en kan nu afscheid nemen van het externe magazijn van 7.800 vierkante meter.
ACM spreekt HelloFresh aan over abonnementen
Aanbieder van maaltijdboxen HelloFresh informeert zijn klanten voortaan duidelijker over de inhoud en de voorwaarden van zijn abonnementen. Dit gebeurt nadat de Autoriteit Consument & Markt (ACM) het bedrijf hierop heeft aangesproken.
Huizenruilen steeds populairdere manier om met vakantie te gaan
Huizenruil als manier om met vakantie te gaan, steeg vorig jaar scherp in populariteit. In 2023 ruilden 25.616 Nederlanders van huis met HomeExchange, het grootste huizenruilplatform ter wereld: een toename van 43 procent.
[boxtoernooi] Nieuwe Crisp maaltijdbox mikt op lokale seizoensgroenten
Online supermarkt Crisp lanceert een nieuwe weekbox: 'de maaltijdbox die nooit verveelt'. Yacon, postelein, paarse peen, schorseneren en aardpeer: zomaar een aantal Hollandse wintergroenten die nu van onze akkers komen, maar die je niet vaak op ons bord terugziet. Vandaar.
[beeldsafari] Horecava 2024 biedt AI, foodinnovatie en nieuwe smaken
Hoe kom je uit met je personeel, met kleinere marges en veranderende horecatrends? Wat kan AI betekenen in service en in plaats van menskracht? Wat kan er duurzamer? Dit en talloze foodinnovaties domineert de Horecava 2024, met als thema 'De toekomst is nu'. We nemen een kijkje.
[onderzoek] Ikea: huisdier zorgt voor meer woonplezier
Op 10 januari heeft Ikea het tiende Life at Home Report gepubliceerd, een jaarlijks onderzoek over hoe we thuis leven en wat ons gelukkig maakt in huis. Een opgeruimd huis helpt 40% van de mensen te ontspannen en het hebben van een huisdier draagt bij aan meer woonplezier.
DOSSIER FOOD Kikkoman bouwt 300-jarige sojasaustraditie uit tot wereldmerk
Kikkoman's motto is ‘to promote the international exchange of food culture’ en dat lukt intussen aardig met distributie in 100 landen. De relatie met Nederland kent een verrassende oorsprong. In een suite op de 22e verdieping van Hotel Okura Amsterdam hebben wij de eer de Kikkoman-dynastie te treffen: vader en zoon Mogi en zijn managementteam uit Japan.
Vernieuwde herenmode-afdeling en parterre bij de Bijenkorf Amsterdam
De herenmode afdeling op de eerste verdieping van de Bijenkorf Amsterdam heeft een metamorfose gehad. Er zijn nu prachtige nieuwe shops van onder andere Sandro, Tommy Hilfiger, Profuomo en Armani te vinden.
Kaaps Film ontwikkelt brandmovie voor Vitakruid
Vitakruid, ontwikkelaar van voedingssupplementen in Nederland, wil met een nieuwe brandmovie, gemaakt door Kaaps Film, laten zien wat de intrinsieke motivatie is achter Vitakruid.
Winnaars van Horecava Innovation Award 2024 bekend
De winnaars van de Horecava Innovation Award 2024 zijn bekendgemaakt. Overall winnaar 2024 is Albron met Smaakchef. Smaakchef ontzorgt het zorgpersoneel door de bereiding van de warme maaltijd uit handen te nemen. Daarnaast werden nog enkele foodmerken bekroond: het complete overzicht.
McDonald’s start vervolgcampagne op Prijsjes waar je blij van wordt
De nieuwe campagne ‘Maak je dag voor een leuk bedrag’ van McDonald’s borduurt voort op de campagne van vorig jaar: Prijsjes waar je blij van wordt.
[Esprix] Michiel Rijshouwer: ‘Goed dat de termijn voor ‘Long term’ is aangepast naar cases die minimaal 3 jaar lopen’
De inschrijving voor de Esprix 2024 voor de beste cases is weer gestart. Tijd om te starten met ‘Drie vragen aan…’. Deze keer eindjuryvoorzitter Edward van de Ridder in gesprek met Michiel Rijshouwer, juryvoorzitter van de categorie Long term.
Nederland in de pas met wereldwijde groei; hogere omzet onderzoekbranche in 2023
Om nou te zeggen dat we in rustige tijden leven… nee. We zijn de coronajaren al bijna vergeten, want oorlogen, politiek en maatschappelijke onrust eisen aandacht. Ook economisch gaat het bergop bergaf. Dat alles moet zijn weerslag hebben op de resultaten in de onderzoeksector. Ook daar is het niet rustig, maar dan in positieve zin, want de omzet steeg in 2023 met bijna 7%.
AI schrijft de social media-posts tijdens Horecava 2024
Bureau Lekker Sociaal Media heeft een app ontwikkeld die social media posts schrijft met AI. De app is speciaal ontwikkeld voor horeca. Horecava gaat deze app tijdens Horecava 2024 gebruiken om de social media posts op Insta.
Carrefour gooit PepsiCo eruit: 'te duur'
De Franse retailketen Carrefour verkoopt geen producten van PepsiCo meer. Dat betekent dat bijvoorbeeld Doritos en 7Up van het schap gaan, wegens 'onacceptabele prijsverhogingen'.
Nationale Marketing Bechmark: Betere aansturing bureaus loont
Een sterk merk vraagt om topcreativiteit en dat is schaars. Ongeveer driekwart van de bedrijven in Nederland werkt daarom samen met één of meer creatieve bureaus.
Kathrin Beck van Chocolatemakers: 'Vertel het zoals het is'
Dat duurzaam, transparant en inclusief opereren een gezonde business case is, staat ondertussen vast en experts te over die voorzien dat deze trend het aangezicht van dit decennium zal bepalen. Maar hoe doe je het goed? In de serie Marketeer van een betere wereld interviewt Gijs de Swarte marketeers van duurzame merken. In deze aflevering Kathrin Beck, Head of Brand Marketing bij Chocolatemakers.
AH en Jumbo haken in op goede voornemens
Gezelligheid, (te) veel gegeten en de beste wensen: dat waren weer de feestdagen. Maar hoe nu verder? AH lanceert Eye of the Hamster ('Hamsterééééén met meer dan 1000 producten 2e gratis') en Jumbo adviseert worteltjes.
Commercialreview.nl neemt 23 kerstcommercials onder de loep and the winner is...
Commercialreview.nl heeft 23 deelnemende decembercommercials voorgelegd aan een panel. Per commercial hebben minimaal 250 respondenten 8 vragen beantwoord waaruit een winnaar gedestilleerd werd.
Amstel trapt 2024 af met nieuwe campagne
Amstel luidt het nieuwe jaar in met een nieuwe campagne met de drie vrienden. Thema? Sterke verhalen, want hoe langer de vriendschap hier sterker dat die verhalen worden. Met een leuke twist aan het eind. De campagne werd ontwikkeld door Alfred.
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Plus komt met opvolger van Aftrap-commercial
- Marlboro grootste supermarktmerk
- Coca-Cola lanceert Absolut Vodka en Sprite mixdrank
- Fabulosa lanceert geparfumeerd huishoudmerk in Action
- Plus lanceert nieuw platform voor plus.nl en de app
- [RMD24] Retailmedia vragen om adequate rapportagestandaard en...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
- [RMD24] Retailmedia vragen om... 15-04-2024
- Plus komt met opvolger van... 13-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing