Live!-event: 10 april

Live!-event: 10 april

Save the date! Het ISMI en uitgeverij BBP Media organiseren vier keer per jaar een Shopper Marketing Update Live!-event, waarvan de eerstvolgende editie staat gepland voor dinsdagmiddag 10 april. Het gaat bovendien om een bijzondere editie. Het event wordt gehouden tijdens de verpakkingsbeurs Packaging Innovations in de Jaarbeurs in Utrecht. Bezoekers krijgen daarmee niet alleen toegang tot een interessant eventprogramma met vier spraakmakende inleiders, maar hebben ook de mogelijkheid om zich te oriënteren op de laatste verpakkingstrends.

Het programma ziet er als volgt uit:

13.30 – 14.00 Ontvangst

14.00 – 14.30 Mat Bogust, THINK Packaging. 

Mat Bogust komt nu niet bepaald van naast de deur, maar uit Nieuw-Zeeland nota bene. Wat hij op ons event vooral duidelijk wil maken, is dat ontwerpers, maar ook shopper marketeers, niet in hun comfortzone moeten blijven hangen met alledaagse ontwerpen. Mat Bogust van ontwerpbureau THINK Packaging gaat uitgebreid in op deze uitdaging.

14.30 – 15.00 Lex de Vries, Sales Director Displays, Smurfit Kappa Zedek

Onderwerp: de rol van displays in verschillende fasen van de product life cycle.

De effectiviteit van een display is afhankelijk van de locatie in de winkel, de vormgeving en de boodschap. Per fase in de product life cycle zijn die drie aspecten verschillend. Dat kun je zien, benadrukt Lex de Vries, als een driedimensionaal model. “Je kunt niet gebruik maken van een standaard dislay en af en toe de topkaart wisselen.”

15.00 – 15.30 Pauze

15.30 – 16.00 Pablo van Gastel, Nu:Amsterdam

Onderwerp: verpakkingen en verpakkingsdesign

nu:amsterdam ontwikkelt merkidentiteiten en creatieve communicatie voor merken en ondernemers. Wat dat precies betekent voor verpakkingen en verpakkingsdesign vertelt Pablo van Gastel aan de hand van een rijk geïllustreerde presentatie met tal van voorbeelden.

16.00 – 16.30 Martin de Munnik, directeur neuromarketingbureau Neurensics

Onderwerp: onbewust koopgedrag door shoppers.

Vrijwel geen ander gedrag wordt zo nadrukkelijk gestuurd door ons onbewuste. Met traditionele onderzoekstechnieken zijn die niet of nauwelijks boven tafel te krijgen. Met neuro-onderzoek lukt dat wel. Op basis van dat onderzoek zijn tal van onbewuste associatie-combinaties te realiseren. “De neuro brand-signature noemen we dat, de associatie-ervaring van het merk.”

16.30 – 17.30 Borrel

Lezers van MarketingTribune/Food & Retail kunnen zich aanmelden via deze link.

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken