[Trendtip] De daverende comeback van Disco Total in Amsterdam

[Trendtip] De daverende comeback van Disco Total in Amsterdam
  • Food-en-retail
  • 26 feb 2016 @ 15:31
  • Link
  • Klaus van den Berg
    Klaus van den Berg


    Klaus van den Berg
  • ConsumentenTrends

Na een afwezigheid van twee jaar is het zinderende feest Disco Total weer terug in de hoofdstad. De organisatie is in handen van model, DJ, VJ en ‘recording artist’ Maxime Duvall, één van de meest opvallende gezichten van het Nederlandse uitgaansleven. De aankomende editie is op zaterdag 5 maart in kunstgalerie, cinema en concertpodium OT301 in Amsterdam. Deze comeback vertegenwoordigt een trend onder jonger uitgaanspubliek.

'One good thing about music

When it hits you, you feel no pain.

Modern Boots, In A World Of Jalousy (Italo Disco 2015) 

Disco Total is in mijn ogen een feest voor en door de innovatoren en fijnproevers van trendsettend Amsterdam. Geen enkele editie is hetzelfde, waardoor het feest nooit verveelt. Het publiek is een bonte stoet van allerlei soorten Amsterdammers van alle leeftijden. De muzikale mix omvat old-school disco, nu-disco, hi-energy en Italo. De optredens en de videokunst zijn altijd prikkelend. Tijdens het feest worden de voor DJ Maxime Duvall zo typerende ‘waaierplaten’ tegen de hitte met het logo van Disco Total erop verkocht. De bezoekers bepalen zelf welke prijs zij hiervoor passend vinden. Disco Total is niet geschikt voor uitgaanspubliek zonder gevoel voor disco-cult of hi-energy humor. Een vrije en vrolijke dansvloer verbroedert en verzustert immers nog steeds. 

Disco Total bewijst hoe wat begon als een aanvankelijk klein en intiem opgezet feest in de Amsterdamse Club Up kan groeien door het bereiken van precies de juiste mensen en doelgroepen via de vrije publiciteit van Facebook. Maxime Duvall zou dan ook een interessante Nederlandse spreker zijn op het komende Amsterdam Dance Event (ADE) waar internationale ondernemers, marketeers en sponsoren elkaar ieder jaar ontmoeten om nieuwe ideeën en trends internationaal met elkaar uit te wisselen.

Tijdens de vorige editie konden honderd bezoekers helaas niet aan de deur worden toegelaten. Nu al hebben zich meer dan 300 bezoekers en iets minder dan 500 geïnteresseerden aangemeld op de Facebook-pagina van het feest, terwijl de maximale capaciteit 350 bezoekers is. Een teken des tijds: het Disco Total-concept is helemaal hot. Hieronder het digitale spoor dat DJ Maxime Duvall trekt, daarna foto’s van het publiek/doelgroep gemaakt door Maarten Nauw, die een indruk van het feest geven.

Klaus van den Berg
werkt in marktonderzoek, strategie en trends voor bedrijven, overheden en goede doelen.
www.klausvandenberg.com

 

Zo gaat Disco Total viral:

Updates voor Facebook-vrienden

De Facebook-pagina van Disco Total editie 5 maart 2016

Online kaartverkoop Disco Total editie 5 maart 2016

Meer informatie over de volgende Disco Total op 31 juli 2016 bij het Milkshake-festival

 

Hieronder een muziekselectie van Disco Total:

Modern Boots, In A World Of Jealousy, 2015

Company B, Fascinated, 1987

TQ, Let the night remain forever 2013

Amanda Lear, Queen of Chinatown, 1976 

Synergic Silence feat. Fred Ventura, Love is my answer (rework), 2015

Time Bandits, I’m only shooting love (Extended Version), 1984

(bron KvdB) 



Artwork: D.T.
Fotografie van Disco Total feesten:
Maarten Nauw, www.maartennauw.nl



    Flyer Milkshake 2016 waar Maxime Duvall weer optreedt


    Logo


 

Klaus van den Berg

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken