De kracht van idealen
- Food-en-retail
- 17 aug 2016 @ 11:58
- Link
-
Sander Veenendaal
creatief directeur
Heldergroen - MVOWinkelen
- 17 aug 2016 @ 11:58
- Sander Veenendaal
De grootheden uit Apples beroemde ‘Think different’ campagne hadden allemaal idealen. Geloven dat het beter kan, weten hoe het anders moet, dat is de drive van idealisten. Idealen streef je niet alleen na met je hoofd, maar met je chi, zouden de Chinezen zeggen.
Kracht dus. Een kracht waarmee de martial-arts specialist in één duw een rij krijgers op de grond krijgt. Nelson Mandela (foto boven) hield 27 jaar gevangenschap (!) vol dankzij de kracht van zijn idealen. Idealen geven niet allen mensen, maar ook merken kracht.
'Realism is in the work when idealism is in the soul...'
- Henri Bergson (filosoof) -
Idealen brengen beweging
De mensen achter merken met idealen zijn per definitie behalve idealist ook realist. Je moet wel realist zijn om de daad bij de droom te voegen en het merk of product te lanceren waar je in gelooft. Het zijn mensen die extra gedreven zijn vanwege hun idealen. Een ideaal is dat punt op de horizon waar je meer voor wil doen, harder voor werkt, vroeger voor opstaat. Nobelprijswinnaar Wangari Maathai begon met het planten van 1 boom, inmiddels heeft haar Green Belt Movement 51 miljoen bomen geplant in Kenia. Idealen krijgen mensen in beweging. Je personeel, de consument en zelfs de massa.
Pure pragmatism can’t imagine a bold future. Pure idealism can’t get anything done. It is the delicate blend of both that drives innovation.'
- Simon Sinek -
Zie jij de ideale wereld?
Idealen hebben mensen nodig. Liefst zoveel mogelijk. Wij, marketeers zijn bij uitstek degenen die weten hoe we idealen mainstream en concreet kunnen maken. In hoeverre zet jij jouw creativiteit en expertise bewust in voor idealen? Voor producten die waarde toevoegen aan de wereld en meer geven dan nemen? Wie gaat voor idealen, zorgt niet alleen voor vooruitgang, maar creëert ook een voorsprong. Want een ideaal is de ideale positionering. Het maakt je merk een merk om van te houden, om in te geloven en voor te kiezen. Niet voor niets is Triodos al jaren de snelst groeiende bank van Nederland*.
Idealen zijn onze raison d’être. Het heeft zin en geeft zin. Gebruik ook de kracht van idealen en werk vandaag nog aan een mooiere werkelijkheid. Op naar de ideale wereld!
Sander Veenendaal
oprichter en creatief directeur bureau Heldergroen
-
Sander Veenendaal
- Werkt bij: Heldergroen
- Functie: creatief directeur
- Website:http://www.heldergroen.nl
- Profiel »
- ideale wereld
- Mandela
- mvo
- werkelijkheid
- de kracht van idealen
- Apple
- andaag nog
- bureau
- vooruitgang
- geven
- waarde toevoegen
- wereld
- creatief directeur
- Heldergroen
- oprichter
- raison d’être
- voorsprong
- mooier
- Sander Veenendaal
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [column] Battle of the smartphones
- Plus komt met opvolger van Aftrap-commercial
- Coca-Cola lanceert Absolut Vodka en Sprite mixdrank
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt winkeldiefstal onder...
- Dennis van de Sande van Royal Swinkels: 'Mark Ritson's...
- [RMD24] Retailmedia vragen om adequate rapportagestandaard en...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Kleine campagne Heinz tegen groot... 24-04-2024
- Primark verlaagt prijzen... 24-04-2024
- [RMD24] 'Over retailmedia leven nog... 24-04-2024
- Minister stelt strengere regels aan... 23-04-2024
- Dennis van de Sande van Royal... 22-04-2024
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing