Het nieuwe klein
- Food-en-retail
- 13 feb 2017 @ 13:34
- Link
-
Edward Stolze
Strateeg
Being There - FoodInnovatieMarketing
- 13 feb 2017 @ 13:34
- Edward Stolze
We hebben de afgelopen jaren veel aandacht voor al die gepassioneerde mensen die van hun levensmiddelenhobby hun werk hebben gemaakt. Sterker nog: hun bedrijf. Ze craften zelf bier, piccalilly of andere met de hand-ingelegde tafelzuren. Ze fabriceren kleinschalig spuitwater, bouillon of worst. Ze bakken hun eigen granola, frituren een 100% natuurlijke aardappelchip of - en dat zijn misschien wel de ergsten - zetten een ambachtelijke ketchup met een grappige merknaam in de markt.
En wij, als nietsvermoedende foodmarketeers, zitten daar met grote ogen naar te kijken. Al jaren. Een krachtige trend! Natuurlijk, biologisch, glutenvrij en ont-zet-tend lekker. Tenminste, het moet wel ontzettend lekker zijn, want het is ook ont-zet-tend duur. Zelfs voor ons, goedbetaalde topmarketingmensen die we zijn.
Een niet te stoppen trend. De enthousiaste makers krijgen steevast een mooi interview in de krant en zo krijg je het gevoel dat iedereen, overal, de hele tijd van die prachtige kleinschalige gezonde producten geniet. Dat zijn ook mooie interviews, waar veel hoop uit spreekt. De betrokkenen kunnen er steevast nog niet van leven, dat niet, maar met de plannen die ze hebben voor de nabije toekomst moet dat wel gaan lukken. En dan, zo hopen ze, kunnen ze ook weer wat minder hard werken, want die tachtig uur per week die nu in het tafelzuur gaan zitten, dat houdt geen mens vol.
Inderdaad. Dit houdt geen mens vol. En daar moeten wij, of liever gezegd, daar moet u, als marketeer van een wat groter foodmerk, iets mee. Want die behoefte aan mooie verhalen, over ambachtelijke, fijne, mooie, met zorg gemaakte, smaakvolle producten, die is er heus wel. Maar de hipsters houden het niet vol. Ze hebben inmiddels een gezin gesticht, dus er moet brood op de plank. En dus moet u die mooie producten gaan maken. Bruinpapierig verpakt, met een persoonlijk verhaal, zonder gekke toevoegingen of andere rommel en vooral heel veel smaak. Maar nu grootschalig. Lekker grootschalig. En helemaal niet duur. En dan ziet de toekomst er weer geweldig uit. Groot is het nieuwe klein!
Edward Stolze
marketingstrateeg Being There
-
Edward Stolze
- Werkt bij: Being There
- Functie: Strateeg
- Website:http://www.there.nl/
- Profiel »
- overal
- goedbetaalde topmarketingmensen die we zijn. Een niet te stoppen trend. De enthousiaste makers krijgen steevast een mooi interview in de krant en zo krijg je het gevoel dat iedereen
- de hele tijd van die prachtige kleinschalige gezond
- zitten daar met grote ogen naar te kijken. Al jaren. Een krachtige trend! Natuurlijk
- het moet wel ontzettend lekker zijn
- ambachtelijk
- hipsters
- piccalilly of andere met de hand- ingelegde tafelzuren. Ze fabriceren kleinschalig spuitwater
- foodmerk
- mooi
- glutenvrij en ont-zet-tend lekker. Tenminste
- kleinschalig
- introductie
- bouillon of worst. Ze bakken hun eigen granola
- als nietsvermoedende foodmarketeers
- levensmiddelenhobby hun werk hebben gemaakt. Sterker nog: hun bedrijf. Ze craften zelf bier
- want het is ook ont-zet-tend duur. Zelfs voor ons
- frituren een 100% natuurlijke aardappelchip of - en dat zijn misschien wel de ergsten - zetten een ambachtelijke ketchup met een grappige merknaam in de markt. En wij
- biologisch
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
- [RMD24] Retailmedia vragen om... 15-04-2024
- Plus komt met opvolger van... 13-04-2024
- [marketeer 199] Thijs Ekelschot -... 12-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing