[FIM] Foodtrend 1: The End of Good Enough
- Food-en-retail
- 15 dec 2017 @ 16:54
- Link
-
Gastblogger
Gastauteur
MarketingTribune - FoodTrends
- 15 dec 2017 @ 16:54
- Gastblogger
Het tijdperk van instagrammable food is aangebroken. Als foodconcept moet je opvallen om gekozen te worden, stelt Food Inspiration Magazine in een vooruitblik op 2018.
Uit eten gaan doe je in 2018 meer dan ooit om online gezien te worden. Steeds meer consumenten delen via social media alles wat ze eten, met wie ze dat eten, en waar ze dat eten - en promoten daarmee gratis en voor niets jouw zaak. Tenminste... als jouw concept opvalt tussen al dat online foodgeweld. Dat opvallen doe je offline door kleurrijke, bijzonder opgemaakte gerechten te serveren die Instagramwaardig zijn en online door zelf actief te zijn op social media en daar je concept en producten te promoten.
Deze concepten bewezen in 2017 dat over de top weer kan, en goed genoeg niet meer voldoende is. Suikerspin ijs, buddha bowls, galaxy donuts en zeemeermin toast waren afgelopen jaar de sterren aan de food-hemel en trokken duizenden gasten naar hun zaak, zowel online als offline.
Maandag 18 december foodtrend #02: Ontbijt, lunch, souper
'In 2018 gaan we over naar meerdere eetmomenten per dag, met als afsluiter: het souper.'
foto The End of Good Enough, credits: Rahi Rezvani (bron: FIM)
Lees hier meer over het nieuwe Food inspiration Jaarboek 2018
-
Gastblogger
- Werkt voor: MarketingTribune
- Functie: Gastauteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
- opvallen
- foodconcept
- food
- uit eten
- 2018
- worden
- vooruitblik
- aangebroken
- 2018
- retail
- marketing
- online
- trends
- instagrammable food
- FIM
- gekozen
- consumenten
- Food Inspiration Magazine
- delen
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Blue Band start 'Skip the Cow'- campagne, AH verwijdert...
- [column] Upfield glijdt hard onderuit met botervariant
- [marketeer 196] Patrick Kuijsters - director Branding...
- FonQ en Naduvi bundelen krachten
- Feministisch bier overtreedt 50 wetten
- CMO Beemster Kaas, Nicole van Gorp: Het is moeilijker om de...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [RMD24] Europese standaarden voor... 18-03-2024
- Albert Heijn brengt paasassortiment... 18-03-2024
- Albert Heijn zoekt klantervaringen... 15-03-2024
- Jumbo stopt met vleesstunts na... 15-03-2024
- NIQ Retail Spend Barometer:... 14-03-2024
- Beter Bed: 'Gooi je telefoon de... 14-03-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing