[FIM] Foodtrend 3: Viva la terroirism
- Food-en-retail
- 22 dec 2017 @ 11:38
- Link
-
Gastblogger
Gastauteur
MarketingTribune - FoodTrends
- 22 dec 2017 @ 11:38
- Gastblogger
De kunst van het weglaten. Hoe natuurlijker, hoe beter. Brengt 2018 de overtreffende trap van deze culinaire zuivering? Food Inspiration over de waardering voor ‘terroir’.
De term ‘terroir’ is afkomstig uit de wijnproductie. Het klimaat, de bodem, het seizoen en de unieke behandeling van de ingrediënten hebben invloed op de smaak en het speciale karakter van de wijn. Door terroir ook terug te laten keren in andere producten ontstaat er in 2018 ruimte voor diversiteit en avontuur. We laten de natuur zijn werk doen. Het gevolg is meer smaak en een hogere waarde, en dus ook een hogere prijs, van de producten.
Voorbeelden van producten vol van terroir zijn de biologische, natuurkorst kaas van boerderij Remeker, gemaakt van zuivere rauwe melk van Jerseykoeien uit de Gelderse Vallei, en het in België gebrouwen Francois Grand Cru, een ‘simpel’ bier dat behandeld wordt als champagne. Tijdens het gistingsproces worden de bieren vier keer gedraaid en gekeerd, waardoor een unieke smaak ontstaat.
[ bron: FIM]
Woensdag 27 december 2017 volgt hier
Foodtrend#04: Hyperspecialisatie. 'Het tijdperk van hyperspecialisatie is aangebroken: steeds meer concepten kiezen voor het aanbieden van slechts een product of een bepaalde keuken.'
Lees hier meer over het nieuwe Food inspiration Jaarboek 2018
(foto: Bandol)
-
Gastblogger
- Werkt voor: MarketingTribune
- Functie: Gastauteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
- waardering
- klimaat
- zuivering
- marketing
- trap
- retail
- Food Inspiration
- culinair
- natuurlijk
- wijnproductie
- afkomstig
- overtreffend
- seizoen
- term
- weglaten
- food
- bodem
- kunst
- trend
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Plus komt met opvolger van Aftrap-commercial
- Marlboro grootste supermarktmerk
- Coca-Cola lanceert Absolut Vodka en Sprite mixdrank
- Fabulosa lanceert geparfumeerd huishoudmerk in Action
- Plus lanceert nieuw platform voor plus.nl en de app
- [RMD24] Retailmedia vragen om adequate rapportagestandaard en...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
- [RMD24] Retailmedia vragen om... 15-04-2024
- Plus komt met opvolger van... 13-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing