Nieuwe privacywetgeving vereist radicale koerswending

21aug 201712:18
  • Online
  • 299 x gelezen
  • Link
  • Wout Maas
  • Privacy

nieuws Bedrijven moeten zich vanaf volgende jaar mei volledig houden aan de General Data Protection Regulation (GDPR). Niet zomaar een nieuw regeltje, maar privacyregulering met verstrekkende gevolgen. De mogelijke consequenties voor bedrijven die daar niet op anticiperen, bestaan onder andere uit een grote achterstand op de concurrentie en hoge boetes. Dat besef leeft nog onvoldoende onder marketeers en de creatieven waar zij mee samenwerken volgens Director Data&Insights bij Yourzine Riens Koopman. Hij pleit daarom voor de aanname van een Data Protection Officer. ‘Als je nog niet bent begonnen dan is de hoogste tijd om nu meteen in actie te komen.'

Destination marketing - Burgers Zoo ontwikkelt 360 gradenvideogame

21aug 201712:17
  • Media
  • 217 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • VideoGamification

nieuws Koninklijke Burgers’ Zoo heeft een 360-gradenvideogame ontworpen: Burgers’ Zoo Snapshot. Spelers krijgen de opdracht om de mooiste dierenfoto’s te maken in het Arnhemse dierenpark voor een foto-expositie.

Stijn van Gerwen VP Brand Partnerships VICE Media Benelux

21aug 201711:47
  • Media
  • 392 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • VideoPersonalia

nieuws Stijn van Gerwen start als VP Brand Partnerships bij VICE Media in Amsterdam. Hij stapt hiermee over van FremantleMedia, waar hij Director Brand Partnerships was.

[Commercial Review] Maurice van Susante over Samsung, KPN en ministerie van Defensie

21aug 201710:13
  • Bureaus
  • 1283 x gelezen
  • Link
  • Gastblogger
  • TelevisieCommercialsCampagnesAdvertising

nieuws Veel mensen (in het vak) spraken de laatste tijd over de viral van Interpolis. Deze sloeg in mijn beleving de plank mis, vooral omdat ik de rol van en koppeling naar Interpolis erg dun vond. Los van het vermeende plagiaat en de makkelijke traan. Samsung heeft als leverancier van mobiele telefoons in mijn beleving een duidelijkere rol hierin. Ook de samenwerking voor dit initiatief met Rijkswaterstaat, Veilig Verkeer Nederland, ANWB en de Fietsersbond is lovenswaardig.

Sociaal beleid

21aug 201710:09
  • Media
  • 839 x gelezen
  • Link
  • Gastblogger
  • VideoSocial Media

weblog Linda de Mol deed het met haar eigen LINDA TV, uitgever TMG met het videoplatform Telegraaf VNDG en binnenkort krijgen we er opnieuw een videodienst bij, op nog grotere schaal, genaamd Watch. Een product welke rechtstreeks uit de koker van Facebook’s voorman Mark Zuckerberg komt en ons nog meer wil connecten met vrienden. De vraag is echter of de nieuwe dienst niet juist afkeer oproept, nu de groei van pushnieuws en (gesponsorde) clickbait als steeds vervelender wordt ervaren.

[Commercial Review] Daan van Kuijeren over Apple en Philips

18aug 201714:59
  • Bureaus
  • 18445 x gelezen
  • Link
  • Gastblogger
  • AdvertisingCampagnesTelevisieCommercials

nieuws Apple heeft te maken met tegenvallende verkopen van de Iphone 7. Daarnaast is fanboy en vijand het erover eens dat Apple al een tijdje zichzelf niet meer is en veel van zijn Steve Jobs-magie heeft verloren. Om het tij te keren, of in ieder geval de verkoopcijfers wat op te krikken, doet Apple iets dat ze al héél lang niet meer gedaan hebben; ze voeren een ouderwetse reclamecampagne.

Maradona in remake van Bavaria 0.0 reclame

18aug 201713:43
  • Food-en-retail
  • 13292 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • Reclame

nieuws Diego Armando Maradona is voor een Bavaria 0.0 gegaan. Op verzoek van het biermerk heeft hij gisteravond in het Philips Stadion van PSV een remake opgenomen van Bavaria's spraakmakende commercial voor Bavaria 0.0 uit 1993 met Marco van Basten in de hoofdrol. De Argentijn – al jaren zwaarlijvig - heeft wel nog steeds een goede traptechniek en ontkurkte op ‘virtuoze wijze’ een flesje Bavaria 0.0 en jongleerde zoals in zijn beste dagen.

Dit jaar wordt eCommerce volwassen

18aug 201712:55
  • Algemeen
  • 15070 x gelezen
  • Link
  • Sales
  • Geen tag

nieuws Dezelfde producten, dezelfde levertijden, dezelfde dienstverlening: hoe val je als eCommercebedrijf nog op anno 2017? Door technologische mogelijkheden te benutten die tot voor kort onmogelijk leken. Digital agency Gracious Studios blikt alvast vooruit op de trends van 2017. “Het jaar waarin eCommerce volwassen wordt.” Tijd voor onze eigen visie over the next big thing Populaire termen worden in 2017 werkelijkheid

Meisterplayer integreert Yospace voor omzeilen ad blockers

18aug 201711:15
  • Online
  • 16818 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • Producten en dienstenContentVideo

nieuws Meisterplayer heeft Yospace SDK op server-side geïntegreerd. De Yospace-integratie biedt digitale uitgevers die Meisterplayer gebruiken de mogelijkheid om advertenties naadloos in video content toe te voegen die ad-blockers op gebruikersapparatuur omzeilt.

ANA-cadabra

18aug 201711:14
  • Media
  • 19580 x gelezen
  • Link
  • Gastblogger
  • MediabureauBig dataZakelijk

weblog Vorig jaar rondom deze tijd ontstond enige beroering in de mediawereld naar aanleiding van de ANA-papers. Eén van de pijnpunten die de Amerikaanse BVA in de zomer van 2016 aan het licht bracht, is het gebrek aan transparantie in de huidige advertentiemarkt. Het zou volgens het onderzoeksbureau K2, dat het veldwerk verrichtte, op twee fronten goed mis zijn. Dat is allereerst aan de financiële kant. Er was/is veel onduidelijkheid over kortingen en de omvang en richting van geldstromen.

AD dagelijks live vanuit Spanje bij Vuelta

18aug 201711:10
  • Media
  • 18071 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • NieuwsmediaSportVideo

nieuws Tijdens de Vuelta komen AD.nl en de regionale titels: De Gelderlander, Tubantia, BN deStem, PZC, Eindhovens Dagblad, Brabants Dagblad en de Stentor andermaal met een eigen online programma In Het Wiel. De presentatie is in handen van Hidde van Warmerdam. Thijs Zonneveld, Edwin Winkels en Michiel Elijzen zullen als analist optreden. Direct na de finish zullen de eerste reacties van de renners ook live uitgezonden worden.

energiedirect.nl organiseert sessie voor fans van Maradona

18aug 201710:45
  • Sponsoring
  • 18057 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • VoetbalSponsoring

nieuws Diego Maradona is bereid gevonden om op 24 augustus deel te nemen aan een meet & greet. Het evenement wordt georganiseerd door energiedirect.nl, de hoofdsponsor van PSV.

[Interview] Jorn Agterberg over Qmusic en Het Geluid

18aug 201710:12
  • Media
  • 18154 x gelezen
  • Link
  • Katja Brokke
  • InterviewRadio

nieuws Het populaire radiospel Het Geluid van Qmusic is na 12 jaar aangepast. Nu maken niet alleen kandidaten op de radio kans op een geldprijs, maar ook iedereen met de Qmusic-app kan meespelen. We spreken met marketingmanager Jorn Agterberg over de zender, het spel en de branche.

EMTÉ volledig over naar duurzame kip

18aug 201710:09
  • Food-en-retail
  • 13809 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Food

nieuws Met ingang van 14 augustus is bij EMTÉ supermarkten het volledige assortiment verse kipproducten ten minste van de kwaliteit De Betere Kip. De reguliere kip, in de volksmond ook bekend als ‘plofkip’, is bij EMTÉ niet meer verkrijgbaar.

Expand Online en Men in Green lanceren platform voor dynamische banners

18aug 201709:47
  • Media
  • 18526 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • OnlineAdvertising

nieuws Sinds de omschakeling van flash- naar HTML-banners is er een wirwar van platformen en tools ontstaan om previews van banners rond te sturen. Deze platformen worden niet alleen aangeboden door publishers zoals Google en Adform, soms zijn er ook lokale initiatieven zoals AdPiler. Het doel van al deze platformen is nagenoeg gelijk: tijdbesparing.

NOM: bereik print gelijk, digitaal stijgt

18aug 201709:19
  • Media
  • 18527 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • OnderzoekTijdschriftenBereik

nieuws Het printbereik van magazines is voor de tweede keer op rij stabiel gebleven en het digitale bereik is met 7 procent gestegen. Dit blijkt uit de rapportage NOM Mediamerken en de NOM Print en Doelgroepmonitor 2017-II die door NOM zijn gepubliceerd.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

    Alles over influencer marketing
    en duurzaam merkvertrouwen

    SCHAAL+ werft, selecteert, ontwikkelt
    en begeleidt jong digitaal talent