Telegraaf stapt uit Blendle Premium

5okt 201714:22
  • Media
  • 27673 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • ContentVerdienmodellenJournalistiekDagbladuitgevers

nieuws Opnieuw een tegenvaller voor Blendle: na het vertrek van NRC stapt nu ook De Telegraaf deels uit de media-kiosk. De krant van wakker Nederland wil niet meer verbonden zijn aan de dienst Blendle Premium, waarbij lezers voor 10 euro per maand dagelijks twintig stukken mogen lezen.

NTR skipt regenboog-Piet

5okt 201713:33
  • Food-en-retail
  • 15621 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • PolitiekEvenementFood

nieuws Een kleine stap voor de publieke omroep, een grote voor marketeers: hoe ziet het aanstaande Sinterklaasfeest er visueel uit? Daarin speelt de NTR een doorslaggevende rol via het Sinterklaas Journaal, dat de beeldvorming domineert. Marketeers en hun bureaus stemmen hier hun retail- en merkcampagnes op af. De roet-Piet speelt in het journaal vanaf half november 2017 de hoofdrol, volgens het laatste nieuws. De ontwikkelingen in Catalonië beïnvloeden de verhaallijn niet.

Shell promoot wetenschap op Generation Discover Festival

5okt 201712:26
  • Sponsoring
  • 19546 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • InnovatieSponsoringMaatschappij

nieuws Op het Malieveld in Den Haag is woensdag de tweede editie van het Generation Discover Festival geopend. Tijdens dit vijfdaagse evenement willen hoofdsponsor Shell en andere partners (zoals Arcadis en Gemeente Den Haag) jongeren spelenderwijs kennis laten maken met wetenschap en technologie.

Coolblue breidt bezorgdienst uit

5okt 201712:21
  • Online
  • 10029 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • E-commerceProducten en diensten

nieuws Coolblue wil 1.000 extra bezorgers aannemen. Zo wil de online retailer nog meer witgoedleveringen zelf in handen nemen. Vorig jaar werd CoolblueBezorgt gelanceerd. Met deze gratis bezorgservice kreeg de online retailer meer grip op de last mile delivery van zijn grote pakketten.

NU.nl start dagelijkse nieuws-podcast

5okt 201711:50
  • Media
  • 13288 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • RadioAppsJournalistiekNieuwsmedia

nieuws NU.nl is donderdag gestart met de dagelijkse podcast 'Dit wordt het nieuws'. In vijftien minuten praaten de nieuwssite je bij over het belangrijkste nieuws van het moment en de agenda van de dag. Dit wordt het nieuws is de eerste dagelijkse nieuwspodcast in Nederland en is iedere werkdag vanaf 6.00 uur ’s ochtends te vinden op NU.nl en in verschillende podcast-apps.

Jupiler League wil jongvolwassenen bereiken met mediapartner SLAM

5okt 201711:48
  • Sponsoring
  • 15277 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • MediaRadioPartnershipVoetbal

nieuws Het meest selectieve radiostation in de leeftijdsgroep 18-34 jaar en de tweede grootste sportcompetitie van Nederland gaan per direct samenwerken. Met het mediapartnership met SLAM in voetbalseizoen 2017-2018 wil de Jupiler League een jong volwassendoelgroep bereiken. Beide partijen kijken uit naar een vol jaar met activaties.

Arriva derde hoofdsponsor van Leeuwarden-Fryslân 2018

5okt 201711:47
  • Sponsoring
  • 14884 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • EvenementKunst & CultuurSponsorship

nieuws Arriva verbindt zich als nieuwe hoofdsponsor aan Leeuwarden-Fryslân Culturele Hoofdstad van Europa 2018. Het vervoerbedrijf schaart zich hiermee naast ING en het Leeuwarder Ondernemersfonds (LOF).

Wieke van Dijk nieuwe creative director MPG: 'Contentmarketing is de enige marketing die er nog toe doet'

5okt 201711:18
  • Content
  • 11570 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • PersonaliaContent

nieuws Wieke van Dijk (38) is begonnen bij contentmarketingbureau MPG als creative director. Ze gaat leidinggeven aan het creatieve team met een focus op het ontwikkelen van effectieve formats en campagnes. Van Dijk komt van Albert Heijn, waar ze onder meer werkte als brand activation manager. Een korte introductie.

Vodafone omarmt optimisme met nieuwe merkclaim: 'The Future is Exciting. Ready?'

5okt 201710:49
  • Online
  • 13465 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • CampagnesMobile

nieuws 'Power to you' is niet meer. Vodafone neemt na negen jaar afscheid van de merkclaim en presenteert: 'The Future is Exciting. Ready?' Doel van de nieuwe positionering is om de consument te laten ervaren wat er met moderne technologieën allemaal mogelijk is. MarketingTribune was aanwezig bij de lancering in Londen en sprak met onder meer manager commerciële communicatie Laura van Gestel.

Radio luisteren via DAB+ in twee jaar tijd verdrievoudigd

5okt 201710:28
  • Media
  • 7672 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • DigitaalBereikOnderzoekRadio

nieuws Hoewel online radioluisteren zich snel ontwikkelt, is FM nog steeds de belangrijkste distributeur van live radioluisteren. Het luisteraandeel van FM bedraagt 52% en houdt daarmee de digitale ‘bronnen’ op afstand. Het gebruik van DAB+ is sinds 2015 verdrievoudigd naar inmiddels 13%. Dit betekent dat er nu ruim twee miljoen mensen wel eens radio luisteren via DAB+. Dit blijkt uit de meest recente versie van het Audio Distributie Onderzoek van de Stichting Nationaal Luister Onderzoek (NLO).

Staatsloterij slaat nieuwe koers in met focus op voorpret

5okt 201709:29
  • Bureaus
  • 17401 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • MerkenCommercialsBrandingCampagnes

nieuws De Staatsloterij slaat communicatief een 'andere, vernieuwende weg' in. De eerste campagne binnen deze herpositionering door TBWA\Neboko heet 'De 10e kan het gebeuren…' en focust meer op 'het sympathieke, frivole, aanstekelijke optimistische gevoel dat je ervaart zodra je een Staatslot in handen hebt'. Simpel gezegd: op de voorpret.

Packaging Innovations naar Jaarbeurs en de European Food & Beverage Plastic Packaging Summuit naar Amsterdam

5okt 201709:18
  • Design
  • 7958 x gelezen
  • Link
  • Redactie Design
  • EvenementPackaging

nieuws Na zes edities in Amsterdam verhuist Packaging Innovations naar de Jaarbeurs in Utrecht. Organisator Easyfairs: ‘De Jaarbeurs is een centrale plek die voldoende ruimte biedt aan de flink gegroeide belangstelling van bezoekers en waar de innovators in verpakkingen zich zeker thuis zullen voelen.’ De derde editie van de European Food & Beverage Plastic Packaging Summit vindt dit jaar juist in Amsterdam plaats.

Ruim 1200 restaurants aangesloten op nieuwe reserveringsplatform BookDinners

5okt 201709:14
  • Food-en-retail
  • 9645 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • FoodMarketing

nieuws Tijdens Gastvrij Rotterdam maakte Koninklijke Horeca Nederland bekend dat zij het initiatief heeft genomen voor het nieuwe reserveringsplatform 'BookDinners'. BookDinners wordt volgens KHN hét reserveringsplatform van, voor en door restaurants: 'Dit nieuwe initiatief spreekt veel restaurants aan, want er zijn nu al 1200 restaurants actief op BookDinners. Begin 2018 lanceren we BookDinners richting de Nederlandse consument. We streven er naar dat halverwege 2018 minimaal 3000 restaurants aangesloten zijn.'

CRM-managers en C-suite executives kom uit je ivoren C-toren!

5okt 201709:05
  • Online
  • 7648 x gelezen
  • Link
  • Gastblogger
  • StrategieBig dataKlantCRM

weblog Hoewel CRM ook met een C begint, is er binnen de C-suite van veel bedrijven nog maar weinig ruimte voor de échte klant. Waar de CIO al enige tijd geleden zijn intrede heeft gedaan, is de klant vaak nog ondervertegenwoordigd in veel boardrooms. En dat terwijl de C van Customer belangrijker is dan ooit.

Designtrends in biopackaging #2

5okt 201708:53
  • Design
  • 7483 x gelezen
  • Link
  • Edwin Visser
  • Packaging

weblog Biologische merken waren tot voor kort alleen bij gespecialiseerde biologische winkels verkrijgbaar, maar veroveren nu menig schap in de reguliere supermarkt. Soms gericht op één categorie, maar ze duiken ook op in verschillende vakken. Bekende merken reageren door een biologische variant te introduceren van hun standaardproduct. Meestal met dezelfde merkuitstraling, die wellicht het hele idee van biologisch tegenspreekt. Of ze schuren ertegenaan door hun producten gezonder te maken met dito uitstraling, bijvoorbeeld door het verlagen van de gehaltes van ‘schadelijke’ stoffen, of dit nu zout, suiker, slechte vetten of onnodige toevoegingen zijn. Genoeg redenen om eens te kijken wat er internationaal gebeurt op het terrein van biologische packaging designtrends. Deze week deel 2.

Modelauto's van Max Verstappen direct na Grand Prix-winst uitverkocht

4okt 201715:42
  • Food-en-retail
  • 17637 x gelezen
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
  • CampagnesWinkelenMarketing

nieuws De populariteit van Jumbo’s spaaractie was al flink, maar nam nadat Max Verstappen in Maleisië de Grand Prix won een enorme vlucht, meldt de retailer. 'Zo razendsnel als Max Verstappen racete, zo vliegensvlug bestelden de laatste Jumbo klanten de limited edition modelauto’s op Jumbo.com.'


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

    Alles over influencer marketing
    en duurzaam merkvertrouwen

    SCHAAL+ werft, selecteert, ontwikkelt
    en begeleidt jong digitaal talent