Intersport succesvol met KNVB-partnership vrouwenvoetbal

8aug 201710:29
  • Sponsoring
  • 11443 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • MarketingSponsoringVoetbal

nieuws Intersport kijkt trots terug op het eerste jaar als KNVB-partner van het vrouwenvoetbal, met het gewonnen EK Voetbal als kers op de taart. Naast ING en Nike toonde ook het sportmerk in september vorig jaar het lef om zich aan het vrouwenvoetbal te verbinden. Intersport is daarmee de eerste partner in de historie van de KNVB die zich exclusief aan het vrouwenvoetbal verbindt.

Typisch Twente: nieuwe glossy over Twente

8aug 201710:23
  • Media
  • 6180 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Tijdschriften

nieuws Afgelopen week lanceerde Twente de eerste editie van Typisch Twente: een glossy over alles wat de regio te bieden heeft. Creative agency Lemon Scented Tea ontwikkelde het concept voor het blad als onderdeel van de overkoepelende merkcampagne ‘Tijd zat, in Twente’.

Marianne Aalders nieuwe communicatiemanager Madurodam

8aug 201710:04
  • Algemeen
  • 7907 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • PersonenPersonalia

nieuws Marianne Aalders is de nieuwe PR- en communicatiemanager van Madurodam. In haar functie is Aalders verantwoordelijk voor de ontwikkeling en uitrol van de binnen- en buitenlandse PR- en mediastrategie van het succesvolle Haagse themapark. Ook is zij het vaste aanspreekpunt voor bloggers, online influencers en samenwerkingspartners uit de toeristische sector en de travelbranche.

Daniel Ashkol en Jonathan van Loon naar Leo Burnett

8aug 201709:26
  • Bureaus
  • 9541 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • StrategiePersonaliaCreatie

nieuws Creatief team Jonathan van Loon en Daniel Ashkol maakt de overstap naar Leo Burnett. Het reclamebureau, onderdeel van Publicis One, versterkt hiermee zijn creatieve vloer.

[Kijkcijfers] NPO, RTL en SBS scoren laagste gezamenlijk marktaandeel van dit decennium - opkomst niche-televisie

8aug 201707:45
  • Media
  • 6765 x gelezen
  • Link
  • Bas Vlugt
  • KijkcijfersTelevisie

nieuws De ontwikkeling van de kijkcijfers in juli laten verschillende interessante ontwikkelingen zien. Allereerst de daling van de kijktijd. Na de dreun van min 8,3 procent in juni, viel de daling in juli - min 1,9 procent - ronduit mee.

Vloggers flagged

7aug 201718:26
  • Media
  • 11558 x gelezen
  • Link
  • Remco Klöters
  • VloggenBranded content

weblog Authenticiteit, spontaniteit, persoonlijkheid. Zomaar wat termen die onmisbaar zijn voor een succesvolle social influencer. Jongeren zijn uitermate gevoelig voor alle real life avonturen van vloggers als Enzo Knol, Monica Geuze of Rutger Vink. Maar hoe spontaan, authentiek en op eigen meningen gebaseerd zijn hun vlogs eigenlijk?

Hearst Netherlands lanceert Influencer Solutions

7aug 201714:05
  • Media
  • 10003 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • BloggenBranded contentTijdschriftenSocial media

nieuws Influencer Solutions is een nieuwe benadering van influencer marketing waarbij de combinatie van talentvolle makers, loyale fans en de merken van Hearst Netherlands centraal staan. Met Influencer Solutions speelt Hearst Netherlands in op de ontwikkelingen in influencer marketing.

Nieuwe glazen toegangsbrug voor Kasteel Ruurlo

7aug 201714:03
  • Design
  • 11249 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Geen tag

nieuws Sinds juni 2017 is Kasteel Ruurlo, de tweede locatie van Museum MORE, open voor publiek en recentelijk voorzien van een glazen toegangsbrug, ontworpen door Hans van Heeswijk architecten. Het bureau tekende ook voor het in 2015 gebouwde nieuwe museum MORE bij het vroegere gemeentehuis van Gorssel.

5 finalisten Nationale RestaurantPITCH bekend

7aug 201713:08
  • Food-en-retail
  • 11015 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Acties

nieuws Vijf kandidaten hebben de voorronde van de Nationale RestaurantPITCH doorstaan en zijn doorgedrongen tot de finale. Uit deze groep wordt de winnaar met een veelbelovende horeca pop-up idee gekozen. Deze winnaar krijgt tijdens de komende Horecava in januari 2018 zijn of haar eigen pop-up restaurant. De finalepitch van de competitie is op woensdag 23 augustus.

ING meest trots op grote progressie vrouwenvoetbal

7aug 201712:11
  • Sponsoring
  • 11180 x gelezen
  • Link
  • Wout Maas
  • VoetbalSponsoringCampagnes

nieuws De Oranje Leeuwinnen schreven gisteren historie door ongeslagen Europees Kampioen te worden na een wervelende finale tegen Denemarken. Hiermee onttroonde het Duitsland dat de afgelopen zes edities op zijn naam schreef. Ook voor hoofdsponsor ING uiteraard een prachtig succes. Manager Sportsponsoring Steven Sedee van de bank blikt terug.

Procter & Gamble betaalt mee aan transfer Neymar

7aug 201711:50
  • Bureaus
  • 12768 x gelezen
  • Link
  • Gastblogger
  • Online advertisingSportmarketingVoetbal

weblog Schrikbarend dat één van ‘s werelds grootste adverteerders haar budget voor digitaal adverteren gigantisch laat slinken. Is het dan over met digitaal adverteren of geeft Procter & Gamble hier een verkeerd signaal? Ik denk dat ze bij hebben moeten lappen aan de overstap van Neymar naar Paris Saint-Germain, omdat hij anders niet meer met Gillette zou scheren.

Kim Kreber (Kia) over sponsoring WEURO 2017: 'Passie vrouwenvoetbal hoort bij ons merk'

7aug 201711:48
  • Sponsoring
  • 7697 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • SportmarketingVoetbal

nieuws Kia is al sinds 2006 sponsor van de FIFA en dit jaar dus automatisch ook van het EK Vrouwenvoetbal. Met de eindzege zorgde het Nederlandse vrouwenelftal voor een historische en ongekende sensatie. Kia heeft tijdens het EK dankzij de steeds groeiende publieke belangstelling goede zaken gedaan in termen van awareness en merkbeleving. In gesprek met director marketing Kim Kreber: ‘Door het ongekende succes van Oranje heeft het toernooi ook in ons land de aandacht gekregen die het verdient.’

Eva Jinek beantwoordt vragen via Facebook Live

7aug 201711:45
  • Online
  • 7086 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • InnovatieInteractieMessenger

nieuws Eva Jinek neemt op dinsdag 8 augustus vanaf 12.30 uur voor even de taken van haar chatbot over en kruipt achter de knoppen om vragen van fans te beantwoorden. Dit is te volgen via Facebook Live. In januari lanceerde Jinek haar nieuwe journalistieke platform en Messenger chatbot. En met succes, het platform trekt elke maand een half miljoen unieke bezoekers.

Opel blijft sponsor van Borussia Dortmund en Feyenoord

7aug 201711:42
  • Sponsoring
  • 6290 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Voetbal

nieuws Opel is ook de komende vijf jaar sponsor van de Duitse voetbalclub Borussia Dortmund. In Nederland eindigde dit jaar het hoofdsponsorschap van Opel bij Feyenoord, maar onlangs werd aangekondigd dat het automerk de komende drie jaar mobiliteitspartner van Feyenoord wordt. Hiermee behoort Opel ook tot een van de strategische partners van de regerend landskampioen.

GroupM benoemt Robin Bach Kolling tot managing director van [m]Platform Amsterdam

7aug 201711:32
  • Bureaus
  • 35837 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • Mediabureau

nieuws Per 1 augustus start Robin Bach Kolling als de nieuwe managing director van [m]Platform Amsterdam van GroupM. Hij volgt Geert Hoogeveen op die deze zomer de groep heeft verlaten.

[Kijkcijfers] 5,4 miljoen mensen kijken naar huldiging Nederlands vrouwenelftal

7aug 201708:45
  • Media
  • 5921 x gelezen
  • Link
  • Bas Vlugt
  • KijkcijfersTelevisieVoetbal

nieuws De belangstelling voor het Nederlands vrouwenelftal heeft duizelingwekkende proporties aangenomen. De 2,9 miljoen mensen die naar de halve finale tegen Engeland keken, waren al een ongekend record maar naar de finale tegen Denemarken liep de teller nog verder op.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

    Alles over influencer marketing
    en duurzaam merkvertrouwen

    SCHAAL+ werft, selecteert, ontwikkelt
    en begeleidt jong digitaal talent