WeTransfer is partner van Adnight

23aug 201710:40
  • Bureaus
  • 4308 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • CreatieEvenementReclame

nieuws Met nog zes weken te gaan tot de tweede editie van Adnight sluit WeTransfer aan als officiële partner. Op 6 oktober openen 50 creatieve bureaus hun deuren om zichzelf te presenteren aan een publiek van vakgenoten, marketeers en andere geïnteresseerden. WeTransfer buigt zich samen met de Adnight-organisatie over de muzikale en creatieve invulling van de afterparty, waar iedereen aan het eind van de avond kan samenkomen.

Red Dot voor Das Buro voor visuele identiteit Mezz

23aug 201710:39
  • Design
  • 3056 x gelezen
  • Link
  • Redactie Design
  • Visual idAwards

nieuws Het Rotterdamse Das Buro mag op 27 oktober in Berlijn een Red Dot Award in ontvangst gaan nemen voor de visuele identiteit voor Mezz in de categorie Communication Design.

Hoe de hashtag het digitale marketinglandschap veranderde

23aug 201710:38
  • Online
  • 2600 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • MarketingDigitaalSocial media

nieuws Het is vandaag 10 jaar geleden dat de hashtag is ontstaan op Twitter. Op 23 augustus 2007 stelde Twitter-gebruiker Chris Messina voor om de hashtag te gebruiken om conversaties op het platform met elkaar te verbinden. Hashtags zijn ook voor merken een impactvolle tool geworden om hun bereik te vergroten en op relevante online conversaties in te haken. Een marketingcampagne is niet meer compleet zonder een hashtag en met het gebruik van een hastag kunnen bedrijven aandacht genereren voor hun product of merk.

Doe mee aan Marketing18, het grote marketingonderzoek

23aug 201710:02
  • B2b
  • 81617 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • DialoogMarketingOnderzoek

nieuws Eenmaal per jaar slaan NIMA, MarketingTribune, Marketingfacts en Berenschot de handen ineen om de stand van de marketingstaat in beeld te brengen via Marketing 18, het grote marketingonderzoek.

[summerclass] All About Packaging #3

23aug 201709:13
  • Design
  • 1866 x gelezen
  • Link
  • Redactie Design
  • Packaging

nieuws Aanstaande vrijdag 25 augustus organiseert de BNO de derde summerclass over verpakkingen. Marsha Simon van de BNO en tevens moderator van de dag: ‘Verpakkingen beschermen een product, zijn informatiedrager en communiceren het merk. Ze zijn tastbaar, overal aanwezig en als fast movers een “sign of the time”. Een goede packaging designer weet om te gaan met ingewikkelde randvoorwaarden en kan op de vierkante cm ontwerpen.’ Deze summerclass in Amsterdam is bedoeld voor studenten, afstudeerders en startende ontwerpers. Was je er in 2015 en 2016 ook bij? Deze editie biedt nieuwe cases, accenten en invalshoeken. BNO-leden en studenten betalen 15 euro; een regulier kaartje kost 30 euro.

Eerste Mobile Movie Days met Ruben Kazantsev

22aug 201717:16
  • Media
  • 6197 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • BioscoopMobileFilm

nieuws In september gaan de eerste Nederlandse Mobile Movie Days van start, een festival gericht op films die zijn gemaakt met de mobiele telefoon. Op 6 september wordt een expositie over dit fenomeen geopend in Museum Hilversum; de films die te zien zijn, variëren van speelfilms tot documentaires en animaties.

Blokker directeur Heesen stapt op

22aug 201716:52
  • Food-en-retail
  • 5160 x gelezen
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
  • Personalia

nieuws Blokker-directeur Rob Heesen heeft zijn werkzaamheden voor Blokker per direct stopgezet. Zijn functie wordt overgenomen door Casper Meijer, ceo van Blokker Holding. Meijer zal de rol van algemeen directeur Blokker BV naast zijn rol als ceo van het moederconcern vervullen.

Nederlandse Ski Vereniging in zee met Wintersporters.nl

22aug 201716:40
  • Sponsoring
  • 6277 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • SportSponsorRingOnlineTijdschriften

nieuws De Nederlandse Ski Vereniging (NSkiV) en Wintersporters.nl bundelen hun krachten in de vorm van een gezamenlijk mediahuis. Samen willen de partijen de komende jaren meer onderscheidende wintersportcontent maken. Door de samenwerking met de NSkiV heeft Wintersporters.nl en Wintersport Magazine de mogelijkheid om verder door te groeien.

Pathé vertoont gratis de seizoensfinale van Game of Thrones

22aug 201713:10
  • Media
  • 6684 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • Bioscoop

nieuws Game of Thrones kijk je het best op een groot scherm, samen met fans en vrienden. Dat vond ook Noah Zeeuw van FilmFabriek. Hij daagde Ziggo op Facebook uit in Ziggo Dome het wereldrecord Game of Thrones kijken te vestigen. Die locatie was zo last minute niet te regelen, maar Ziggo vond het wel een goed initiatief. Daarom benaderden ze Pathé, want samen kijken is tenslotte het leukst en waar kan dat beter dan in de bioscoop?

N=5 ontwikkelt campagne voor XS4ALL

22aug 201710:52
  • Bureaus
  • 7431 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • CampagnesCommercials

nieuws Over internet horen en lezen we de laatste jaren ook negatieve berichten. Onze privacy staat online onder druk, social media maken ons ongelukkig en hackers zijn met ransomware uit op geld in ruil voor gegevens. Door al dat nieuws vergeten we bijna dat internet de meest fantastische dingen mogelijk maakt. Mensen met elkaar verbindt. En er dagelijks unieke oplossingen en vondsten worden gedaan. Allemaal dankzij het web. Met zijn nieuwste campagne, Wonders of the Web, laat XS4ALL deze mooie kant van het internet zien.

Nieuw product Bresc verpakt door SoGood

22aug 201710:51
  • Design
  • 5688 x gelezen
  • Link
  • Redactie Design
  • Packaging

nieuws Bresc produceert koelverse knoflook- en kruidenproducten gericht op de Europese gastronomiemarkt. Ellen Spaander, marketingmanager Bresc: ‘Voor de Mediterrane gambamarinade lukte het ons niet een aantrekkelijke verpakking te ontwikkelen. Daarom zijn we op zoek gegaan naar een specialist op dit terrein en die vonden we bij SoGood.’

Managed Hulc: 'Influencer marketing is vaak nog te tijdrovend'

22aug 201710:46
  • Content
  • 6500 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • ContentMarketingcommunicatieDigitaal

nieuws Influencer marketing is hot, zo weet ook Hulc. De online marktplaats voor influencer marketing en seo stelt dat twee op de drie marketeers zich meer wil richten op deze vorm van marketing. 'Toch blijkt het altijd intensiever en daarmee duurder uit te pakken dan verwacht.' Hulc biedt daarom nu Managed Hulc aan.

3 metrics voor effectieve advertenties

22aug 201710:39
  • Online
  • 5518 x gelezen
  • Link
  • Cyril Westerhof
  • Geen tag

weblog Het plannen en uitvoeren van performance based marketing activiteiten is een spel van statistieken en gecontroleerde besluitvorming. Maar hoe kan je campagneresultaten nauwkeurig meten? En wat zijn waardevolle statistieken als het gaat om het beoordelen van de effectiviteit van verschillende marketing tools?

Premier League brengt single uit met MassiveMusic

22aug 201709:42
  • Content
  • 6475 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • CreatieContent

nieuws De Engelse Premier League heeft een single uitgebracht tegelijkertijd met de kick-off van het nieuwe voetbalseizoen. Het nummer 'This Is Premier League' is geschreven en geproduceerd door MassiveMusic, als onderdeel van de audio identiteit die het muziekbureau vorig jaar ontwikkelde voor de rebranding van de Premier League.

Digital agency Colours neemt Mangrove over

22aug 201709:30
  • Bureaus
  • 7585 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • Geen tag

nieuws Colours verstevigt haar positie in de digitale branche met de overname van Mangrove. Colours zet hiermee een volgende stap in haar 2020 ambitie, groei naar een van de grotere digital agencies in de Nederlandse markt, gedreven vanuit strategie, realisatie en conversie optimalisatie. De naam Mangrove blijft gehandhaafd en zal zij aan zij gaan met Colours.

MarketingTribune goes Content Marketing World USA

22aug 201709:19
  • Content
  • 14584 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • CreatieContent

nieuws Dat contentmarketing een hot item is in Nederland is weinig nieuws, niet voor niets besteedt MarketingTribune in samenwerking met Platform Content er een volledig nummer (eind augustus) aan. Maar ook over de grens is het onderwerp veelbesproken; in de tweede week van september is Cleveland, Ohio namelijk het toneel van het Content Marketing World 2017. Naar CMWorld komen naar verwachting 4.000 (content)marketingprofessionals uit meer dan vijftig verschillende landen tezamen om inspiratie op te doen voor hun contentmarketingstrategie voor het komende jaar. Ook MarketingTribune-redacteur Lucas Boon stapt samen met veel leden van Platform Content in september in het vliegtuig naar Cleveland om daar ter plekke de laatste ontwikkelingen te volgen. Tijd om vast voor te beschouwen.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

    Alles over influencer marketing
    en duurzaam merkvertrouwen

    SCHAAL+ werft, selecteert, ontwikkelt
    en begeleidt jong digitaal talent