Expand Online en Men in Green lanceren platform voor dynamische banners

18aug 201709:47
  • Media
  • 23672 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • OnlineAdvertising

nieuws Sinds de omschakeling van flash- naar HTML-banners is er een wirwar van platformen en tools ontstaan om previews van banners rond te sturen. Deze platformen worden niet alleen aangeboden door publishers zoals Google en Adform, soms zijn er ook lokale initiatieven zoals AdPiler. Het doel van al deze platformen is nagenoeg gelijk: tijdbesparing.

NOM: bereik print gelijk, digitaal stijgt

18aug 201709:19
  • Media
  • 21328 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • OnderzoekTijdschriftenBereik

nieuws Het printbereik van magazines is voor de tweede keer op rij stabiel gebleven en het digitale bereik is met 7 procent gestegen. Dit blijkt uit de rapportage NOM Mediamerken en de NOM Print en Doelgroepmonitor 2017-II die door NOM zijn gepubliceerd.

Contentmarketing: schoenmaker blijf bij je leest

18aug 201709:12
  • Content
  • 16559 x gelezen
  • Link
  • Sak van den Boom
  • Content

weblog Hoe komt het toch dat ik steeds vaker artikelen lees waarin de slager zijn eigen waren aanprijst. Nu weer een directielid van een pr-bureau die in een ogenschijnlijk neutraal verhaal vertelt dat de regie voor contentmarketing thuis hoort bij een modern pr-bureau.

George Steur nieuwe directeur van Bruna

18aug 201709:05
  • Food-en-retail
  • 15492 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Personalia

nieuws Postkantoren BV benoemt George Steur tot algemeen directeur van Bruna. Hij volgt per 1 september Rob Schuyt op, die sinds eind vorig jaar ad interim de positie bij de winkelketen heeft ingenomen.

Jeroen Verkroost Managing Director Digital bij Omnicom Media Group Nederland

18aug 201708:41
  • Bureaus
  • 18125 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • PersonaliaDigitaal

nieuws Er is volop dynamiek in de top van Omnicom Media Group Nederland. In januari werd Patrick Molleman de nieuwe CEO. Per 1 september wordt Jeroen Verkroost Managing Director Digital. Verkroost was van 2013 tot 2016 Chief Digital Officer bij de Persgroep en recent werkzaam voor Adoptiq. Tot voor kort vervulde Verkroost ad interim de directeursfunctie van het IAB.

FrieslandCampina verkoopt Riedel

17aug 201715:42
  • Food-en-retail
  • 17929 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Merken

nieuws De Nederlandse investeringsmaatschappij Standard Investment neemt Riedel B.V, producent van onder meer Appelsientje, CoolBest, DubbelFrisss, DubbelDrank, Taksi en Extran over van FrieslandCampina. De verwachting is dat de transactie voor het einde van het jaar zal zijn afgerond en is mede afhankelijk van de goedkeuring van de Autoriteit Consument & Markt en het afronden van het medezeggenschapstraject.

[Interview] Gian Zandonà over solliciteren via social media

17aug 201715:18
  • Media
  • 21761 x gelezen
  • Link
  • Katja Brokke
  • InterviewSocial MediaOnderzoekVideoTrends

nieuws Volgens Monsterboard gebeurt het steeds vaker: mensen vragen informatie over een vacature via WhatsApp of voeren een sollicitatiegesprek via Skype. We spreken met Gian Zandonà, Managing Director van Monster Worldwide, over deze recente ontwikkeling.

Danish Design toont de exacte tijd in digitale Mupi

17aug 201713:39
  • Media
  • 11233 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • CampagnesOutdoor

nieuws Buitenreclamebedrijf JCDecaux toont met zijn digitale Mupi-netwerk Métropole een reclame-uiting van Danish Design met een horloge dat de uren, minuten, seconden, dag en datum actueel weergeeft.

Hunkemöller gaat winkels openen in Zwitserland

17aug 201713:23
  • Food-en-retail
  • 8014 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Winkelen

nieuws Na een succesvolle lancering in september 2016 van de webshop in Zwitserland gaat Hunkemöller ook winkels openen. Het doel is in 2017 vier winkels te openen. De eerste winkel staat gepland voor medio september 2017. Daarna zullen er elk jaar 8 tot 10 winkels worden geopend.

Slimme sponsorlessen van Samsung

17aug 201711:03
  • Sponsoring
  • 18134 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • ContentSponsorRingInnovatieRio2016

nieuws De successen van prijswinnaars zijn leerzaam, maar dat geldt ook voor de fouten die zij maken - en vakkundig hebben gerepareerd. Succes én fouten stonden onlangs centraal bij een inspiratiesessie van Stichting SponsorRingen. MarketingTribune behandelt ze deze zomer in de serie Sponsorlessen. Vandaag deel 3: de uitdaging van Samsung bij de Olympische sponsoring van Dorian van Rijsselberghe. Hoe riskant was Rio?

Chris Vannitsem vertrekt bij INDIE

17aug 201711:02
  • Bureaus
  • 8485 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • PersonaliaReclame

nieuws Managing Director Chris Vannitsem is vertrokken bij INDIE. Vannitsem heeft 5 jaar voor het reclamebureau gewerkt, maar vindt het tijd voor een nieuwe uitdaging. In de periode waarin Vannitsem werkzaam was voor INDIE groeide het bureau flink en inmiddels staat het bureau volgens adverteerders in de top drie van Nederland’s beste reclamebureaus.

Genomineerden ABN AMRO Retailer of the Year bekend

17aug 201710:11
  • Food-en-retail
  • 7763 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Awards

nieuws De genomineerden van de ‘ABN AMRO Beste Winkelketen van Nederland 2017 – 2018’ verkiezing en de ‘ABN AMRO Webshop Awards 2017 – 2018’ zijn bekend. Negentig retailers maken kans op één of meerdere categorieprijzen. In de afgelopen maanden hebben ruim 260.000 consumenten meer dan 450 retailers beoordeeld. Daarmee zijn de ‘ABN AMRO Retailer of the Year’ verkiezingen de grootste consumentenverkiezingen van Nederland. HEMA is met zeven nominaties de grootste kanshebber op een categorieprijs, gevolgd door Media Markt die zes keer genomineerd is.

[Anneke Ammerlaan] Help me met niet verspillen

17aug 201710:07
  • Food-en-retail
  • 8812 x gelezen
  • Link
  • Gastblogger
  • MVOMarketingFood

weblog Een paar weken geleden gebeurde het me weer: twee bakken mascarpone voor de prijs van één. Voor mijn toetje had ik er maar eentje nodig. Maar ja: als ik die ‘gratis’ tweede laat staan, ben ik wel een dief van mijn eigen portemonnee. Vanmorgen kwam ik tot de ontdekking dat die tweede bak nog steeds in de koelkast staat. Ver over de datum. Gevolg: die tweede bak belandde in de grijze container.

Raymond van Kasterop Sales & Marketing Director Clear Channel Nederland

17aug 201709:58
  • Media
  • 6860 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • OutdoorPersonalia

nieuws Raymond van Kasterop is de nieuwe Sales & Marketing Director bij Clear Channel Nederland en geeft in deze functie leiding aan het Sales & Marketing team. De laatste vijf jaar is Van Kasterop actief geweest als Sales Director bij G+J Media.

Big data-analyse van tweets kan kansen voor toerisme onthullen

17aug 201709:52
  • Online
  • 7070 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • OnderzoekSocial mediaBig data

nieuws Door de informatie in tweets slim te combineren kun je duidelijk maken hoe grote groepen bezoekers de stad gebruiken en wat de opkomende toeristische ‘hotspots’ zijn. Dat ontdekte Tobias Brandt van Rotterdam School of Management, Erasmus University (RSM) na analyse van 600.000 in San Francisco verstuurde tweets. Zijn aanpak kan nuttig zijn voor steden die hun toeristische sector willen stimuleren en voor bedrijven die daaraan willen verdienen.

Damesvolleybal en ICT: een natuurlijke verbinding

17aug 201709:34
  • Sponsoring
  • 8274 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • SportSponsoring

nieuws ICT-dienstverlener ilionx is sinds januari 2016 hoofdsponsor van het nationale damesvolleybalteam. Er is een partnership voor vier jaar aangegaan. Informatietechnologie en damesvolleybal; een niet geheel voor de hand liggende combinatie wellicht, hoewel Wiebe de Boer (sinds 2003 algemeen directeur van ilionx) daar anders over denkt. ICT mag gezien worden en is allang niet meer het terrein van en voor louter stoffige mannen. Het is vooral ‘leuk’, en de combinatie met damesvolleybal moet gaan bijdragen aan dat gedachtegoed.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

    Alles over influencer marketing
    en duurzaam merkvertrouwen

    SCHAAL+ werft, selecteert, ontwikkelt
    en begeleidt jong digitaal talent