[Column] Arthur Terpstra: Oorlog in de ochtend

13okt 201712:51
  • Media
  • 15632 x gelezen
  • Link
  • Gastblogger
  • RadioBereik

weblog De ochtendshow van een radiozender wordt over het algemeen beschouwd als het belangrijkste tijdvak van de dag. Het is niet alleen het moment dat er luisteraars ingeladen worden voor de rest van de dag, maar ook het moment op de dag waar de band met de luisteraar en de dj het meest intens is.

Business Insider naar Vlaanderen

13okt 201711:36
  • Media
  • 18625 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • OnlineOnline advertising

nieuws Business Insider Nederland, een gratis site voor zakelijk nieuws, bedient nu ook Vlaanderen. Vlaamse lezers komen voortaan op de Nederlandse editie van Business Insider terecht. Adverteerders hebben de mogelijkheid om specifiek te targeten op de Belgische lezers.

Jumbo Veggie Chef brengt grootste huismerkassortiment vegetarische producten

13okt 201711:34
  • Food-en-retail
  • 18942 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • FoodMVOInnovatie

nieuws Jumbo Veggie Chef - het grootste huismerkassortiment vegetarische en veganistische producten van Nederland - ligt vanaf nu in de schappen. Jumbo Veggie Chef is een nieuwe productlijn van het Jumbo Huismerk met 40 verschillende producten. Jumbo speelt met Veggie Chef in op de steeds grotere groep ‘flexitariërs’ die behoefte heeft aan een uitgebreider aanbod alternatieven voor vlees of vis.

Marktplaats stapt volledig over op header bidding

13okt 201710:44
  • Online
  • 14488 x gelezen
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
  • Online advertising

nieuws Marktplaats is als eerste grote website in Nederland volledig overgestapt op real-time header bidding. Dit is een techniek die alle display advertentie posities volledig programmatic ontsluit.

[Interview] Anton van Lieshout over YouTube-succes SLAM!

13okt 201710:04
  • Media
  • 21036 x gelezen
  • Link
  • Katja Brokke
  • RadioVideoMuziek

nieuws Met 300.000 volgers is SLAM! op YouTube groter dan alle kanalen van andere landelijke radiostations bij elkaar. We spreken met zendermanager Anton van Lieshout over het belang van unieke content, crossmedia en de toekomst van radio.

Zondag met Lubach wint Gouden Televizier-Ring 2017

13okt 201710:01
  • Media
  • 18676 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • AwardsTelevisie

nieuws Ruim 2 miljoen mensen keken naar de tv-prijzen die vergeven werden en zagen dat het programma Zondag met Lubach van de VPRO de Gouden Televizier-Ring 2017 won. Andere genomineerden voor de Gouden Televisier-Ring waren Expeditie Robinson (RTL 5) en Beste Zangers (AVROTROS).

Vrijdag de dertiende gevreesd door één op vijf Nederlanders

13okt 201709:16
  • Food-en-retail
  • 19257 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • WinkelenMarketing

nieuws Vandaag is het vrijdag de dertiende, de dag die van oudsher bekend staat als ongeluksdag. Pech ligt op de loer en daarom zijn mensen over de hele wereld extra op hun hoede. Maar in hoeverre staat de nuchtere Nederlander eigenlijk stil bij deze ongeluksdag? Vermijden zij zwarte katten of gaat deze dag ongemerkt aan hen voorbij? Onderzoek van International Card Services (ICS) wijst uit: maar liefst één op de vijf Nederlanders is vandaag extra voorzichtig. Zij gaan liever niet op reis, plannen geen belangrijke afspraken en lopen al helemaal niet onder een ladder door.

Van Mulovak naar Rocketscience

13okt 201708:46
  • Bureaus
  • 15192 x gelezen
  • Link
  • Dick van der Lecq
  • Reclame

weblog Vroeger, toen de dieren nog praten konden, rolde je zo de reclame in. Je las de gratis Adfo, deed wat SRM en een Nimaatje. Je liep dag in dag uit met je bazen mee. Briefinkje voor de introductie van een nieuwe knakworst ophalen, conceptje maken en gas erop met een massamedium. Na 25 jaar kon je dan met je bolle buikje pensioneren in Toscane.

Kerrie Finch over expansie van FinchFactor: 'Grensoverstijgend durven denken'

12okt 201718:08
  • Bureaus
  • 28389 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • ReclameInnovatieInterviewPR

nieuws FinchFactor verovert vanuit Amsterdam de wereld. Na Londen opent het PR-bureau ook vestigingen in New York en Los Angeles. Oprichtster Kerrie Finch is een sleutelfiguur in reclameland. Ze wil meer met tech-innovators en bedrijven in entertainment gaan samenwerken. Wat is haar geheime succesformule? 'Ik begon niet ooit met het idee om een imperium op te bouwen.'

Weet VEA ons te verleiden?

12okt 201716:32
  • Bureaus
  • 24048 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • FilmCreatieReclame

weblog Honderd jaar reclame, hoe vat je dat pakkend én volledig samen in een documentaire van pakweg anderhalf uur? Een bomvol Tuschinski beleefde op 10 oktober de première van 'De kunst van het verleiden', de film die het 100-jarig jubileum van brancheorganisatie VEA extra cachet moest geven. Was deze productie van Big Shots een schot in de roos?

[Rondvraag] Waarom nul vrouwen in VEA-film?

12okt 201716:19
  • Algemeen
  • 23814 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • Reclame

nieuws VEA 100 jaar, reden voor een feestje dus. Tout de la famille advertising kwam gisteravond bijeen in Theather Tuschinski. Om te netwerken, natuurlijk, maar ook voor de film waarin anderhalf uur lang de meest iconische Nederlandse reclames voorbij kwamen. Grote reclamemakers als Wim Ubachs en Lode Schaeffer kwamen aan het woord, maar wat opviel: waar waren de vrouwen? In totaal kwamen er welgeteld nul in de film naar voren. Kyra Roest, Myrthe van Dijk (Jonge Honden), filmmaker Danny van den Bersselaar (Big Shots) en Dick van der Lecq (vice-voorzitter VEA) delen hun mening.

Tweede seizoen eDivisie start met vijf partners

12okt 201716:10
  • Sponsoring
  • 23409 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • Online gamingVoetbalPartnershipeSports

nieuws Het tweede seizoen van de eDivisie gaat deze donderdag officieel van start. De eSports-competitie van de Eredivisie heeft vijf partners aan zich weten te binden. Naast een uitbreiding van de samenwerking met Fox Sports heeft de Eredivisie CV ook KPN, MediaMarkt, PayPal en 538 aan de Nederlandse FIFA18-competitie verbonden. Met deze partners wil de eDivisie nog steviger eSports op de kaart zetten.

The Odd Shop maakt campagne voor H-TEAM

12okt 201716:04
  • Bureaus
  • 13690 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • CampagnesReclame

nieuws De campagne die deze week live gaat, heeft als doel mannen die seks hebben met mannen te stimuleren om zich te laten testen op hiv. Belangrijk. Want wanneer je hiv hebt, heeft het grote voordelen voor je gezondheid om snel te beginnen met de behandeling.

Musea verdienen 31 miljoen euro aan sponsoring

12okt 201713:14
  • Sponsoring
  • 14831 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • SponsoringKunst & CultuurOnderzoek

nieuws Het gaat relatief weer goed met de Nederlandse museumsector, de eigen inkomsten stijgen, de werkgelegenheid groeit en musea werken steeds meer samen met het onderwijs. Toch is de sector nog niet geheel toekomstbestendig, mede door teruglopende overheidssubsidies. Dat blijkt uit de Museumcijfers 2016. Dit jaarlijkse onderzoek van de Museumvereniging onder 420 aangesloten musea, toont trends in de sector.

Campagne referendum sleepwet maxima cum laude geslaagd

12okt 201712:21
  • Online
  • 11317 x gelezen
  • Link
  • Klaus van den Berg
  • Campagnes

weblog De campagne ten behoeve van het gewenste referendum over de sleepwet is één van de meest opvallende maatschappelijke initiatieven van dit jaar op de Nederlandse markt. Een aantal oplettende studenten hebben de koppen bij elkaar gestoken, hun mouwen opgestroopt en het ziet ernaar uit dat zij hun goede doel ook daadwerkelijk gaan bereiken. Voor hun referendumaanvraag dienen 300.000 handtekeningen opgehaald te worden voor 16 oktober aanstaande. De teller staat vandaag al op meer dan 360.000 handtekeningen.

Olvarit tackelt zijn merkchallenges in videoreeks

12okt 201711:35
  • Online
  • 17025 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • VideoCampagnes

nieuws Olvarit heeft een nieuwe campagne gelanceerd waarin video een centrale rol speelt. Met deze online campagne wil het ouders van baby’s en kleine kinderen betrekken, informeren en inspireren rond gezonde voeding voor hun kleintjes. Hiermee wil het zijn belangrijkste categorie- en merkchallenges aanpakken. De campagne is het resultaat van een samenwerking tussen TinyRiot!, MediaCom Beyond Advertising (MBA), Google en enkele bekende Nederlandse bloggers.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

    Alles over influencer marketing
    en duurzaam merkvertrouwen

    SCHAAL+ werft, selecteert, ontwikkelt
    en begeleidt jong digitaal talent