TomTom benoemt Robert Bohemen als CMO

10okt 201709:18
  • Food-en-retail
  • 9982 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • MarketingFood

nieuws TomTom, a-merk als het gaat om aanbod van navigatietechnologie, heeft Robert Bohemen (foto) aangesteld als Chief Marketing Officer. Robert heeft veel ervaring in het leiden van digitale- en veranderprojecten. Zijn belangrijkste taak wordt het verstevigen van TomTom’s positie op het gebied van navigatietechnologie. 'Nu is het tijd om onze marketingcapaciteiten te vergroten.'

[interview] 1HQ strijkt neer in Rotterdam

10okt 201708:00
  • Design
  • 9534 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
  • PackagingPersonalia

nieuws Global strategic brand design agency 1HQ - met vestigingen in Londen en New York en gespecialiseerd in FMCG - heeft onlangs een satellietkantoor geopend in Rotterdam onder leiding van regional director Eveline Rekers. Eveline is een marketingprofessional met jarenlange ervaring aan de klantzijde binnen de FMCG en werkte de laatste jaren als zelfstandige voor diverse opdrachtgevers. Met haar passie voor innovatie, branding en design was dit een prachtige kans om de overstap naar de bureauzijde te maken met de uitdaging een nieuw kantoor in Rotterdam te starten.

Video en mobile advertising stuwen groei online advertentiemarkt

10okt 201708:00
  • Online
  • 7940 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • VideoMobileOnderzoekAdvertising

nieuws In het eerste halfjaar van 2017 groeiden de online bestedingen met 13 procent naar een omzet van 954 miljoen euro. Deze groei is toe te schrijven aan internationale spelers. Binnen de totale bestedingen neemt mobile advertising een steeds dominantere plek in. Van de totale online spend is inmiddels 40 procent van search, display en video advertising afkomstig van mobile devices. Dit blijkt uit de Online Ad Spend Study H1 2017 die Deloitte uitvoerde in opdracht van IAB Nederland.

Mr. Brand laat stellen stoeien met Leen Bakker

10okt 201700:42
  • Bureaus
  • 11846 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • CommercialsInspiratieWebwinkelCampagnes

nieuws Reclamebureau Mr. Brand introduceert een brede, massamediale campagne voor Leen Bakker, waarin stellen samen moeten slagen in een loods van het woonwarenhuis. De campagne is sinds afgelopen weekend online en wordt ondersteund met uitingen op tv, in de bioscoop, via social media, de folder en winkelmaterialen.

InsingerGilissen lanceert eerste campagne met We Are Pi

9okt 201718:18
  • Bureaus
  • 13554 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • MerkenMarketingBrandingCampagnes

nieuws Private bank InsingerGilissen is voor zijn nieuwe positionering gestart met de geïntegreerde campagne 'Every Step of the Way'. Het werk, dat voortkomt uit de creatieve samenwerking met het Amsterdamse reclamebureau We Are Pi, laat de vernieuwde positie van de bank in de Nederlandse markt zien.

'Verandermanager' van Buma Stemra ligt nu zelf onder vuur

9okt 201717:50
  • Media
  • 16936 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • MediaMuziekZakelijkContent

nieuws Buma Stemra is altijd een dankbaar onderwerp voor kritiek, maar toch blijkt er ook nu weer ruimte voor een nog feller relletje. Lijdend voorwerp is ditmaal directeur Wim van Limpt, die door de Volkskrant keihard wordt aangepakt vanwege zijn exorbitante onkosten. En dat terwijl hij juist schoon schip wilde maken binnen Buma. Er klinkt ook kritiek op deze karaktermoord, maar dat lijkt een achterhoedegevecht: het merk Buma Stemra is wederom besmeurd.

Gouden Freelancer Award voor multimedia-docu VPRO

9okt 201717:48
  • Media
  • 8239 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • RadioJournalistiekCrossmediaAwards

nieuws Een crossmediale winnaar van een journalistieke vakprijs die wordt gedomineerd door print-producties. De freelance journalisten Maartje Duin, Daan Dekker en Jaasir Linger wonnen vrijdag de Gouden Freelancer Award 2016/'17 voor hun VPRO-multimediaproductie ‘Gliphoeve, een vergeten strijd’, over de integratie van Surinaamse Nederlanders in de jaren zeventig in de Amsterdamse Bijlmermeer.

Wat marketeers van Kakhiel en Rumag kunnen leren

9okt 201716:36
  • Content
  • 9438 x gelezen
  • Link
  • Gastblogger
  • MakersContentSocial media

weblog Rumag heeft op het moment van schrijven zo’n 816.000 volgers op Instagram, tegen de 700.000 op Facebook en 16.000 op YouTube. Kakhiel verzamelde meer dan 344.000 fans op Facebook, 151.000 op Twitter, 405.000 op Instagram en 12.000 op YouTube. Een snelle schatting leert dat het potentiële digitale vermogen van elk hun ecosysteem al snel richting de 4 à 5 miljoen euro loopt. Wat kunnen marketeers, bestuurders en organisaties leren van Kakhiel en Rumag?

Btw omhoog: boodschappen duurder

9okt 201715:01
  • Food-en-retail
  • 9010 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • KlantPolitiek

nieuws Het lage btw-tarief gaat van 6 naar 9 procent, meldt De Telegraaf na uitgelekte plannen van Rutte III te hebben opgevangen. Hierdoor worden de dagelijkse boodschappen duurder, net als een bezoek aan horeca, de kapper of een dagje pretpark. Terwijl meer groentenconsumptie vanuit volksgezondheidsoverwegingen door diverse instanties wordt aangemoedigd, worden de kosten hiervoor op de AGF-afdelingen in de retail straks door 9 procent btw omhoog gejaagd.

Campagne Frans Hals Museum brengt stillevens tot leven

9okt 201713:23
  • Bureaus
  • 9742 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • CreatieKunst & CultuurCommercialsCampagnes

nieuws Wat vertellen stillevens uit de 17e eeuw over onze handelsrelaties toen en wat zijn vandaag de dag de effecten van die koloniale verhoudingen? De tentoonstelling ‘A Global Table’, sinds 23 september te zien in het Frans Hals Museum en De Hallen in Haarlem, biedt een alternatieve blik op de bewogen geschiedenis van Nederland. New Amsterdam Film Company ontwikkelde de stijlvolle campagne.

'Ouwe taart' tegen eenzaamheid bij ouderen

9okt 201711:36
  • Food-en-retail
  • 8788 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • MarketingMVOFood

nieuws Gezellig samen met je opa of oma een ambachtelijk appeltaartje eten en tegelijkertijd een bijdrage leveren aan Stichting 'Met je hart', die lokale ontmoetingen organiseert voor eenzame ouderen. Twee vliegen in één klap volgens het trio Marc van Nieuwkerk, Smilde Bakery en Stichting Met je hart, dat horecaondernemers in heel Nederland uitnodigt om deel te nemen aan het initiatief 'Ouwe taart'.

KLM biedt budget-reizigers virtuele Flight Upgrader

9okt 201711:22
  • Bureaus
  • 9125 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • ActivatieVirtual RealityCampagnes

nieuws KLM lanceert de allereerste virtual reality experience waarmee passagiers van budget airlines toch nog enig plezier kunnen beleven aan hun vlucht: de KLM Flight Upgrader. Om het gemis aan service en voorzieningen op budget vluchten iets draaglijker te maken, kunnen passagiers met de Flight Upgrader de voordelen van vliegen met KLM ervaren, zonder dat ze daar extra voor hoeven te betalen.

McDonald's test McVegan in Finland

9okt 201711:15
  • Food-en-retail
  • 8189 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • OnderzoekMarketingFood

nieuws McDonald’s is met de zogenaamde ‘McVegan’ aan het testen in Finland, waar de nieuwe burger in een restaurant verkrijgbaar is. Wereldwijd is er grote belangstelling voor deze food-innovatie door het merk dat voor velen synoniem is aan vlees. De McVegan burger is gemaakt van soja, de Finse vestiging biedt ook vegan frietjes, waar de McDonald’s friet normaliter in dierlijk vet worden gebakken.

Facebook checkt controversiële reclame handmatig

9okt 201711:14
  • Online
  • 8038 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • Social Media

nieuws Facebook laat advertenties door eigen werknemers nakijken als ze over etniciteit, religie, politiek of sociale problemen gaan. Dit soort reclames werd voorheen altijd via een algoritme gecontroleerd en online gezet. Omdat het meer werk kost, waarschuwt Facebook adverteerders dat het iets langer kan duren voordat zulke reclames online komen.

Nikos Vlachopoulos (marketing director Vodafone UK): ‘Nieuwe merkpropositie is bottom up aangepakt’

9okt 201711:11
  • Online
  • 18257 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • CampagnesMobile

nieuws Vodafone neemt na negen jaar afscheid van 'Power to you' en presenteert de nieuwe merkclaim: 'The Future is Exciting. Ready?' MarketingTribune was aanwezig bij de lancering in Londen en sprak met Nikos Vlachopoulos, marketing director bij Vodafone Group UK.

Contentmarketeers: hoe is het met je storybeing als je talent zoekt?

9okt 201711:02
  • Content
  • 6283 x gelezen
  • Link
  • Sak van den Boom
  • MakersContent

weblog Sprak onlangs een dertigjarige it-er met behoorlijk wat creatieve aspiraties. Had zich laten verleiden voor een baan bij een grote bank. Een duidelijke taakomschrijving kreeg hij niet. Wel volop weken om zich in het bedrijf te verdiepen en de nodige cursussen te volgen. Hij had wel een duidelijke opdracht. Maak je eigen job-omschrijving en laten we daar over twee maanden eens over praten. Wow.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

    Alles over influencer marketing
    en duurzaam merkvertrouwen

    SCHAAL+ werft, selecteert, ontwikkelt
    en begeleidt jong digitaal talent