Hoe lokaal moet content zijn?

11aug 201709:38
  • Content
  • 14167 x gelezen
  • Link
  • Sak van den Boom
  • Content

weblog Het gebruik van social media voor lokale marketing neemt een enorme vlucht. Facebook ontwikkelde zelfs al een speciale optie voor grote merken om al hun winkels onder centraal beheer te brengen. En wat te denken van Snap, dat Places overnam om meer grip te krijgen op offline lokale aanwezigheid? Kortom, er is heel wat gaande op het vlak van lokale social media-marketing.

Sponsorlessen van The Voice Kids

10aug 201715:40
  • Sponsoring
  • 43913 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • ActivatieSponsorRingInstore marketingTelevisieproductieMarketing

nieuws Van de successen van prijswinnaars kun je leren, maar dat geldt ook voor de fouten die zij maken - en vakkundig hebben gerepareerd. Succes én fouten stonden onlangs centraal bij een inspiratiesessie van Stichting SponsorRingen. MarketingTribune behandelt ze deze zomer in de serie Sponsorlessen. Vandaag deel 2: de uitdaging van WE Fashion met The Voice Kids.

Brexit kan Amsterdam de Europese mediahoofdstad maken

10aug 201715:20
  • Media
  • 19375 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • ZakelijkRechtenTelevisieMedia

nieuws Amsterdam maakt grote kans op het binnenhalen van mediabedrijven die Groot-Brittannië na de brexit moeten ontvluchten om hun Europese uitzendrechten te behouden. Ook datacentra maken zich op Engeland te verlaten. De Nederlandse hoofdstad geldt als kansrijk alternatief. Daarmee krijgt de lokale strijd met Hilversum een nieuwe impuls.

Gr8 Industries schrijft brandstory FC Utrecht

10aug 201715:12
  • Bureaus
  • 16901 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • CreatieBrandingStorytellingVoetbalMerken

nieuws Creatief bureau Gr8 Industries heeft een nieuwe brandstory ontwikkeld voor voetbalclub FC Utrecht. Dit merkverhaal is vastgelegd in een manifest dat is opgehangen bij de entree van het clubkantoor.

JCDecaux gaat adverteren op Amsterdamse veerpont

10aug 201715:09
  • Media
  • 11158 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • BereikPromotieReclameOutdoor

nieuws JCDecaux introduceert vervoersreclame te water: adverteerders kunnen voortaan ook de veerpont van OV-bedrijf GVB tussen Amsterdam Centraal en stadsdeel Noord inzetten voor een volledige bestickering.

Talpa legt zich neer bij overname TMG door Mediahuis

10aug 201713:33
  • Media
  • 14758 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • ZakelijkDagbladuitgeversNieuwsmediaUitgevers

nieuws Talpa-topman John de Mol staakt zijn pogingen om Telegraaf Media Groep (TMG) over te nemen. De grootaandeelhouder (29%) is er niet in geslaagd om meer dan 50% van de aandelen in handen te krijgen. Concurrent Mediahuis bood iets minder, maar heeft het vertrouwen van TMG, plus een meerderheid van de aandelen. Het tegenbod van Talpa verliep woensdagmiddag. Talpa blijft wel aandeelhouder. TMG laat weten blij te zijn dat er nu rust is om op de toekomst te focussen.

Fries Museum brengt Mata Hari in nieuw expoconcept

10aug 201712:17
  • Design
  • 8925 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Innovatie

nieuws Van 14 oktober 2017 tot en met 2 april 2018 presenteert het Fries Museum in Leeuwarden de tentoonstelling Mata Hari: de mythe en het meisje. Precies honderd jaar na haar dood vertelt het museum voor het eerst het volledige levensverhaal van Margaretha Geertruida Zelle. Het vernieuwende tentoonstellingsconcept werd ontwikkeld in samenwerking met Studio Louter. Opera Amsterdam tekent voor de theatrale vormgeving.

RTL zoekt nieuwe gangmakers (m/v)

10aug 201712:10
  • Media
  • 10246 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • MakersNieuwkomersJournalistiekTelevisie

nieuws Commerciële omroep RTL Nederland is deze zomer op zoek naar 'nieuwe, nieuwsgierige Gangmakers met lef en een goeie dosis zelfspot'. De naam 'Gangmakers' verwijst naar het dit voorjaar gestarte online programma met dezelfde naam dat verhalen vertelt achter de muren, merken en mensen van RTL.

AI-gedreven beeldherkenning als goudmijn voor de marketeer

10aug 201711:43
  • Online
  • 7849 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • Producten en dienstenMarketingautomation

nieuws Salesforce introduceert Einstein Vision for Social Studio, waarmee marketeers in de social media-omgeving van Marketing Cloud gebruik kunnen maken van AI-gedreven beeldherkenning. Hierdoor kunnen marketeers automatisch foto’s waar hun product of dienst op staat opsporen, identificeren en eventueel opvolgen met een actie. Met het inzicht dat ze verkrijgen door het monitoren van beeld, krijgen marketeers de mogelijkheid om consumenten te bereiken, zelfs wanneer hun product of dienst niet met naam en toenaam genoemd wordt.

Kroon Casino 'sponsort' talentprogramma ijshockey

10aug 201711:37
  • Sponsoring
  • 8120 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • Online gamingSponsoringSport

nieuws Jonge, getalenteerde Nederlandse ijshockeyers moeten in de toekomst meer mogelijkheden krijgen om zich te ontwikkelen tot topsporter. IJshockey Nederland gaat hiertoe samen met de Internationale IJshockeyfederatie IIHF en Finland, Canada en de Verenigde Staten, de regionale talentencentra in Heerenveen, Dordrecht en Tilburg nieuw leven inblazen. Het project wordt mogelijk gemaakt door een vrijblijvende donatie van Kroon Casino.

Maken we contentmarketing niet onnodig complex?

10aug 201711:16
  • Media
  • 14865 x gelezen
  • Link
  • Gastblogger
  • StorytellingOnlineContentMarketing

weblog Pickwick wil 'het theemoment betekenisvoller maken'. En zo zijn er nog wel meer voorbeelden te bedenken van merken met een ambitieuze contentstrategie. Maken we met dit soort bewoordingen storytelling en contentmarketing niet veel te gewichtig, te technisch en te complex? Waar hebben we het eigenlijk over in de basis?

Laggard TCA lanceert nieuwe app

10aug 201711:01
  • Online
  • 7227 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • Apps

nieuws Taxicentrale Amsterdam lanceert zijn nieuwe app die te vinden is in de Apple App Store. De app stelt mensen in staat om de dichtstbijzijnde taxi te bestellen of te reserveren, maar ook een keuze te maken uit een normale taxi, een busje, ‘groene’ taxi of Schiphol-taxi. Betalen kan via de app, maar ook nog steeds cash of met pin bij de chauffeur. De Android-versie is over een paar weken beschikbaar. TCA loopt met deze nieuwe dienst ver achter op andere taxidiensten zoals Uber en Abel.

Arne Mosselman is partner bij Helden Media

10aug 201710:43
  • Media
  • 12192 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • DigitaalMediaSportmarketingContentTijdschriften

nieuws Arne Mosselman wordt partner bij Helden Media, het mediabedrijf opgericht door Barbara en Frits Barend. Mosselman blijft verantwoordelijk voor strategie en creatie bij Helden Media.

De nieuwe shoppingzone heet Alexa

10aug 201710:42
  • Food-en-retail
  • 9382 x gelezen
  • Link
  • Gastblogger
  • InnovatieWinkelen

weblog Spraak gestuurde systemen vervangen het toetsenbord en worden onze nieuwe vriend of vriendin. Apple, Facebook, Google, Samsung, allemaal werken ze aan het fenomeen spraak gestuurd. Amazon is op dit moment de leider in deze nieuwe techniek met een ongekend fenomeen dat in 2015 werd geïntroduceerd: Alexa.

Brandmanager Rijks (Hertog Jan): onze authenticiteit is ons marketingwapen

10aug 201709:44
  • Food-en-retail
  • 9221 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Merken

nieuws Hertog Jan lanceerde recentelijk ‘Het Genootschap’: een verbond van cafés met liefde voor bier. Het Limburgse biermerk heeft 27 cafés geselecteerd die Hertog Jan op het hoogst mogelijke niveau presenteren. De cafés zijn verspreid door heel Nederland. Paul Rijks, Senior Brand Manager van Hertog Jan, over het initiatief: ‘Wij vinden het belangrijk dat wij deze café-eigenaren kunnen helpen om de juiste beleving van het merk en al onze bieren neer te zetten.’

Van Heertum Design VHD wint Red Dot Award 2017

10aug 201709:38
  • Design
  • 6960 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Awards

nieuws VHD won de Red Dot Award in de categorie Packaging Design voor het Cráneo Organic Mezcal verpakkingsontwerp. Eerder dit jaar won VHD ook al een NL Packaging Award met dezelfde fles. De prijsuitreiking voor de Red Dot Award: Communicatie Design 2017 vindt plaats op 27 oktober in Berlijn.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

    Alles over influencer marketing
    en duurzaam merkvertrouwen

    SCHAAL+ werft, selecteert, ontwikkelt
    en begeleidt jong digitaal talent