AKO brengt winkelbeleving zoals 'back to school' tot leven

10aug 201700:02
  • Food-en-retail
  • 10886 x gelezen
  • Link
  • Paul Moers
  • MarketingFood

weblog AKO begeeft zich op het vlak van high-traffic retail met een belangrijke focus op lezen. De boekenmarkt heeft de afgelopen jaren onder druk gestaan, maar is weer volop in beweging. Met een eigenzinnige visie en insteek probeert AKO de markt naar haar hand te zetten. Dit blijkt meer dan aardig te lukken. Daarbij worden experimenten niet geschuwd. De directie heeft het lef om nieuwe dingen te proberen.

Kleinere merken vinden klant belangrijker

9aug 201714:07
  • B2b
  • 8637 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Verkoop

nieuws Europese consumenten (53%) vinden dat kleinere merken hun behoeften belangrijker vinden dan grotere merken. Dit blijkt uit onderzoek in opdracht van technologiespecialist Ricoh. Slechts een vijfde (21%) van de respondenten gelooft dat grotere merken meer aandacht aan hen besteden, ook al hebben deze bedrijven meestal meer middelen ter beschikking.

Voetbalclub Arsenal gekleed door Cavallaro Napoli

9aug 201712:23
  • Sponsoring
  • 10979 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • MarketingPartnershipVoetbal

nieuws Cavallaro Napoli is een tweejarige overeenkomst aangegaan met de Britse voetbalclub Arsenal. De komende twee jaar is het Nederlands-Italiaanse kledingbedrijf de 'formal wear partner' van 'The Gunners'. Zowel de spelers, de technische staf als het managementteam worden voorzien van een compleet nieuwe look.

[Ingezonden artikel] Maatschappelijk betrokken ondernemen is ook marketing

9aug 201711:23
  • Algemeen
  • 6337 x gelezen
  • Link
  • Sales
  • Geen tag

nieuws Maatschappelijk betrokken ondernemen is eigenlijk een vorm van marketing die meebouwt aan de visie en het bestaansrecht van een bedrijf.

Facebook update: Verandering voor linkberichten

9aug 201711:10
  • Online
  • 6961 x gelezen
  • Link
  • Gastblogger
  • Social media

weblog Graag brengen we je op de hoogte van niet één nieuwe Facebook update, maar twee! Deze updates kunnen behoorlijke gevolgen hebben voor het websiteverkeer naar jouw website. Wat houden deze updates precies in en wat zijn de gevolgen van de Facebook Updates voor jouw Facebookpagina?

Miriam Huizing contentmanager van Team Communicatie

9aug 201711:02
  • Bureaus
  • 10076 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • StrategieContentCommunicatiePersonalia

nieuws Miriam Huizing is de nieuwe contentmanager van Team Communicatie. Met haar wil het communicatiebureau uit Drachten zijn dienstverlening op het gebied van contentmarketing nog verder professionaliseren en uitbreiden.

Disney stopt met Netflix

9aug 201710:48
  • Media
  • 5774 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Televisie

nieuws Disney stopt met de verkoop van films aan videobedrijf Netflix en start haar eigen onlinediensten. De lopende overeenkomst met Netflix om films van Disney te streamen wordt, zo meldt fd.nl vandaag, per eind 2019 opgezegd.

VodafoneZiggo-experiment De Tweede Kelder dingt mee naar Europese communicatieprijs

9aug 201710:25
  • Media
  • 9110 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • MediaContentPolitiekVideoOnline

nieuws Het VodafoneZiggo-project De Tweede Kelder is genomineerd voor een Digital Communication Award. Uit meer dan 750 inzendingen vanuit heel Europa zijn de beste campagnes en projecten geselecteerd op het gebied van digitale communicatie. Met De Tweede Kelder gaf VodafoneZiggo studenten en net afgestudeerden de mogelijkheid om een dagelijks televisieprogramma te maken, gericht op de landelijke verkiezingen.

Spotify beschikbaar voor Xbox One

9aug 201710:16
  • Online
  • 5646 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • Producten en dienstenInnovatieGamification

nieuws Spotify is vanaf vandaag beschikbaar op de Xbox One in 34 landen. Deze nieuwe integratie betekent dat miljoenen Xbox One gebruikers nu tijdens elke game sessie passende muziek vanuit Spotify kunnen afspelen.

[#8 Content Rally] Michan Tolman (SalesKracht): 'We worden tegenwoordig overspoeld met content'

9aug 201710:14
  • Content
  • 7426 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • ContentPersonen

nieuws In de Content Rally laten we contentmarketeers aan het woord over hun favoriete merken en uitdagingen en misvattingen op het vlak van hun eigen vakgebied: content. Vervolgens geeft hij/zij het stokje door en komt er een nieuwe contentmarketeer- of creatief aan het woord. Ditmaal: Michan Tolman, eigenaar van contentbureau SalesKracht.

B2B-marketeer Kadric (Monsterboard) : Belangrijk om weer top of mind te worden

9aug 201709:29
  • B2b
  • 5835 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • CampagnesArbeidsmarkt

nieuws Anela Kadric (28) is gestart als B2B-marketeer bij Monsterboard Nederland. Zij was al werkzaam bij het recruitment platform in de rol van e-commerce specialist. In haar functie wordt zij verantwoordelijk voor de ontwikkeling en uitvoering van alle marketingactiviteiten voor de zakelijke markt. Wij belden haar over de B2B-marketingaanpak van Monsterboard.

De Bijenkorf bezorgt gratis thuis

8aug 201715:09
  • Food-en-retail
  • 11896 x gelezen
  • Link
  • Wout Maas
  • E-commerce

nieuws E-commerce klanten van De Bijenkorf kunnen vanaf nu gebruik maken van de nieuwe PostNL-optie om bestellingen op afspraak en zonder extra kosten te laten bezorgen. Dat geldt voor zowel de standaard- als de avondbezorging van De Bijenkorf. Er geldt geen minimum orderwaarde.

Sanoma stopt met WTF.nl en Naar School

8aug 201712:19
  • Media
  • 13046 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • ContentJournalistiekTijdschriftuitgeversUitgevers

nieuws Sanoma stopt per direct met het magazine Naar School, een spin-off van Ouders van Nu. Het nummer dat nu in de winkels ligt, is het laatste. Stiekem heeft de uitgever ook de stekker getrokken uit 'online tabloid' WTF.nl. Alle content is verdwenen en de url verwijst door naar de sectie Opmerkelijk van NU.nl.

Vogue en Glamour in etalage, maar wel met 'dikste' zomernummer ooit

8aug 201711:15
  • Media
  • 12717 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • MediaTijdschriftuitgeversJournalistiekTijdschriften

nieuws Wie heeft de grootste? Ook in tijdschriftenland speelt deze vraag, zeker waar het de modetijdschriften betreft. Hun septembernummer is doorgaans het dikste van het jaar. Glamour claimt dit jaar zelfs het dikste modenummer ooit. Vogue, eveneens van G+J Media, heeft natuurlijk ook het 'dikste nummer van het jaar' aangekondigd. Over het mogelijk afstoten van beide titel heeft de uitgever het liever even niet.

Lieke Martens meest populaire Leeuwin op social media

8aug 201710:50
  • Online
  • 8174 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • Social mediaOnderzoek

nieuws Lieke Martens is online de meest populaire speelster van het Nederlands Elftal. De aanvalster van FC Barcelona blijft sluitpost Sari van Veenendaal op een haar na voor. Dit blijkt uit een analyse van media intelligence bureau Meltwater. Het bureau onderzocht hoe vaak de namen van de speelsters tijdens het Europees Kampioenschap werden genoemd in Nederlandstalige berichten op social media.

Concertgebouw en Robeco: al 29 jaar een succesformule

8aug 201710:45
  • Sponsoring
  • 7209 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Kunst & Cultuur

nieuws Robeco - The Investment Engineers - sponsort al 29 jaar de Robeco SummerNights van het Concertgebouw in Amsterdam en die zijn daardoor een begrip geworden in cultureel Nederland. Vooral de gemeenschappelijke kernwaarden duurzaamheid, kwaliteit en langdurige relaties zorgen voor een bestendige en succesvolle sponsorverbinding. In gesprek met Carlien Blok, hoofd marketing, communicatie & verkoop bij Het Concertgebouw (op foto boven in grijze jurk) die ook keynote spreker is op het komende sponsorcongres van 26 september a.s. ‘De concerten vormen voor Robeco een fantastisch relatieplatform.’


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

    Alles over influencer marketing
    en duurzaam merkvertrouwen

    SCHAAL+ werft, selecteert, ontwikkelt
    en begeleidt jong digitaal talent