Actie 3FM vraagt aandacht voor zelfmoord

9okt 201710:16
  • Media
  • 9684 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • MaatschappijMuziekCampagnesRadio

nieuws Op dit moment draait NPO 3FM regelmatig de track van Logic, Alessia Cara en Khalid met de bijzondere titel: 1-800-273-8255. Het is het Amerikaanse telefoonnummer van de zelfmoordpreventielijn. In Nederland lopen jaarlijks 500.000 mensen per jaar rond met dit soort gedachten. Het is doodsoorzaak nummer 1 onder de 40 jaar. Met name de jonge doelgroep 15-34 is erg moeilijk te bereiken als het om dit onderwerp gaat.

Toon Vuursteen directeur van Sherb & Kahneman

9okt 201700:50
  • Bureaus
  • 10058 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • KlantenCustomer JourneyPersonaliaDigitaal

nieuws ClickValue-oprichter Toon Vuursteen is per 1 september gestart als directeur van Sherb & Kahneman, een mkb-adviesbureau op het gebied van klantbeleving en klantenbinding. Daarnaast blijft hij lesgeven aan de Hogeschool Leiden.

Campagne #CompliMentos van start op World Smile Day

6okt 201717:01
  • Bureaus
  • 23394 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • Social MediaCampagnes

nieuws Your Social en MEC Global zijn verantwoordelijk voor de Mentos-campagne #CompliMentos. Mentos wil graag sociale contacten tussen mensen versterken en ze aanzetten tot het delen van complimentjes via mentos.nl/complimentos. De altijd positieve Olympisch atleet én Mentos-fan Churandy Martina is het gezicht van de video campagne.

Oproep aan de trendwatcher

6okt 201716:35
  • Media
  • 32153 x gelezen
  • Link
  • Rogier van Kralingen
  • InnovatieTrendsStorytellingEffect

weblog Lange tijd waren trendwatchers perfecte vertalers van onze tijd: optimistisch, een tikkeltje gek en diep verliefd op technologie. Maar nu de tijden veranderen, is het beroep aan erosie onderhevig. Tijd voor de beroepsgroep om het hele verhaal te vertellen.

[FIM] Binge Watch editie > top food video's

6okt 201715:18
  • Food-en-retail
  • 23313 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • MarketingStorytellingFood

nieuws Het nieuwe Food Inspiration Magazine is uit. Surprise! Voor deze bingewatch pop-up editie van Food Inspiration heeft de FIM-redactie aan het hele team gevraagd een top 3 te maken van hun favoriete Food Inspiration video's allertijden. 'Pak de popcorn erbij en ga er lekker voor zitten.' FIM geeft traditiegetrouw aan volgers van platform Food&Retail van MarketingTribune een gratis link naar dit spetterende online magazine. Enjoy in enorme mate!

Bas Ording (ex-Apple): 'Een goed merk heeft één duidelijke boodschap'

6okt 201713:01
  • Design
  • 18652 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • OnlineDigital design

nieuws Designer Bas Ording, ex-Apple en nu werkzaam voor Tesla, was een van de sprekers gisteravond op het Digital Dinner Amsterdam in Hotel de Goudfazant. Na het diner maakte hij voor MarketingTribune tijd voor een paar vragen, over zijn oude en nieuwe werkgever en zijn kijk op design en marketing in het algemeen. Ook blikken we kort terug met organisatoren Annemieke Deering en Bert Hagendoorn.

Consument negatief over security, mobile & wifi

6okt 201712:23
  • Online
  • 18448 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • MobileConsumentenTrendsOnderzoek

nieuws Het sentiment onder de Nederlandse consument voor de onderwerpen security en mobile & wifi is voornamelijk negatief. De berichten over IoT (3.300) en automatisering (1.500) zijn opvallend genoeg aanzienlijk positiever. Dit blijkt uit een trendanalyse van kwaliteitsgesprekken op fora en social media door onderzoeksbureau MWM2 in opdracht van contentmarketingbureau Mediatic.

Het Facebook van de Gouden Eeuw

6okt 201712:00
  • Design
  • 15625 x gelezen
  • Link
  • Hans van der Vliet
  • Social media

weblog Je zou het niet verwachten, maar sociale media zijn niets nieuws… Letterkundige Sophie Reinders promoveerde onlangs (cum laude) op het proefschrift ‘De mug en de kaars. Vriendschap en liefde in alba amicorum van adellijke vrouwen uit de Noordelijke Nederlanden 1575-1640’.

Yessica Zwetsloot en Rutger Mackenbach leiden Stroom

6okt 201711:27
  • Bureaus
  • 22090 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • Mediabureau

nieuws Yessica Zwetsloot en Rutger Mackenbach hebben de dagelijkse leiding over mediabureau Stroom overgenomen. De afgelopen jaren vormden zij al onderdeel van het managementteam. Oprichters Patrick Veldhuis en Titus Eikelboom blijven tot eind 2017 betrokken bij Stroom en zetten hun carrière verder voort binnen de Candid Group.

'Behagen van shoppers vraagt ook om nieuwe durf'

6okt 201711:21
  • Food-en-retail
  • 19326 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • OnderzoekMarketingWinkelen

nieuws Marktpenetratie is king. ‘Availability’ speelt immers een cruciale rol bij het verleiden van shoppers. Een merk dat niet in de schappen staat, wordt immers niet gekocht, zo geldt de gedachte van marketinggoeroe Byron Sharp. Op het recente Smart Insights Event, dat gehouden werd vlakbij Wijk bij Duurstede, werd die gedachte nog eens haarfijn ontleed. Michèle van Waterschoot, Head of Brand and Customer Experience van GfK, komt tot de conclusie dat Byron Sharp het vaak bij het rechte eind had, terwijl de nieuwe tijd ook om nieuwe marketingwetten vraagt.

Sanoma en RAI meten wat beursbezoekers triggert

6okt 201710:06
  • Media
  • 20042 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • EvenementTijdschriftuitgeversOnderzoek

nieuws Wat ziet en raakt een bezoeker tijdens een event? Dat testen RAI Amsterdam en Sanoma deze week tijdens de vt wonen&designbeurs. Door middel van onder meer eye tracking en galvanic skin response (GSR) wordt onderzocht hoe een event wordt beleefd. De gebruikte onderzoeksmethoden zijn nieuw in beurzenland.

[Interview] Edward van de Ridder over aanstelling bij Alfred

6okt 201709:56
  • Bureaus
  • 19536 x gelezen
  • Link
  • Katja Brokke
  • StrategieInterviewPersonalia

nieuws Edward van de Ridder vertrok eind 2016 bij Noise, het bureau waarvan hij medeoprichter was. Nu zet hij zijn carrière voort als Head of Strategy bij Alfred. We spreken hem over koffie drinken onder palmbomen, zijn liefde voor de inhoud van het reclamemaken en de digitale versplintering.

[Interview] Jorrit Kuipers over de samenwerking tussen EEN Media en Kin Community

6okt 201709:11
  • Media
  • 18922 x gelezen
  • Link
  • Katja Brokke
  • Social MediaVloggenBranded content

nieuws Het Amerikaanse digital media- en entertainmentbedrijf Kin Community en EEN Media maakten onlangs een strategisch partnership bekend. We spreken met Jorrit Kuipers, CCO en oprichter van EEN Media.

Mediahuis werkt samen met freelancers-platform Jellow

6okt 201708:57
  • Media
  • 18555 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • NieuwsmediaJournalistiek

nieuws Mediahuis en Jellow, een online matchingplatform voor freelancers, hebben een strategische samenwerkingsovereenkomst gesloten. De Belgisch-Nederlandse mediagroep tekent in op een kapitaalsverhoging die de groeiplannen van Jellow in de Nederlandse markt moet gaan versnellen.

[interview Ondernemer 116] Hubrecht Duijker - wijnschrijver

6okt 201708:41
  • Food-en-retail
  • 16064 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • FoodInterview

nieuws MarketingTribune prolongeert de successerie 'Ondernemer van de Week'. Check de eerdere 115 gesprekken hieronder. Als nummer 116 interviewt de redactie Food&Retail de legendarische wijnschrijver en -persoonlijkheid en Nijenrodiaan Hubrecht Duijker, die net een nieuw boek uitbracht: 'Gejaagd door de wijn'. Het is zijn 118de uitgave. Duijkers persoonlijke wijnfavoriet is Grüner Veltliner uit Oostenrijk. Het vak van proeven, ruiken en beschrijven van wijn evenals de marketing van wijn blijven hem boeien. 'Maar aan handelen in wijn ben ik nooit begonnen. Ik moet er niet aan denken om mijn relatie met wijnleveranciers te verstoren door ineens concurrent van ze te worden.'

[Interview] Lauren van der Heijden (Persgroep) over The Pitch

6okt 201706:15
  • Media
  • 17342 x gelezen
  • Link
  • Katja Brokke
  • NieuwsmediaPitches

nieuws De Persgroep heeft een pitch uitstaan voor adverteerders. Wie de beste campagne instuurt, wint 300.000 euro aan campagnebudget. We spreken met een van de juryleden: Lauren van der Heijden, directeur corporate sales van De Persgroep.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

    Alles over influencer marketing
    en duurzaam merkvertrouwen

    SCHAAL+ werft, selecteert, ontwikkelt
    en begeleidt jong digitaal talent