Biografie Marvin Jacobs is creative director bij Airborne, het audio agency dat verbonden is aan het Utrechtse Born05. Airborne richt zich specifiek op audio, zoals voice driven content voor smart speakers en vooral podcasts. Vanaf januari 2020 blogt hij maandelijks voor MarketingTribune. Hij schrijft voor verschillende vakmedia, bijvoorbeeld als Professor Podcast voor Linda.nl. Hij is ook de man achter de The Journey voor KLM, de campagne die nationaal en internationaal veel awards in de wacht heeft gesleept. In 2019 werd hij tijdens de Grand Prix Content Marketing uitgeroepen tot Content Marketeer van het Jaar. Voor MarketingTribune schrijft hij over (inter)nationale ontwikkelingen op het gebied van podcasts. Daarnaast zal hij verwijzen naar interessante cases en goede vakinhoudelijke podcasts waar je als marketeer je voordeel mee kunt doen.
Marvin Jacobs
[column] Wat betekent AI voor podcasts?
Marvin Jacobs is Creative Director bij audio agency Airborne. Voor MarketingTribune houdt hij de ontwikkelingen in het audiolandschap bij. In zijn nieuwe column vraagt hij zich af wat de consequenties van AI zullen zijn en neemt gelijk de proef op de som door verschillende tools toe te passen.
[column] Waar zijn de blockbusterpodcasts gebleven?
Het ontbreken van een blockbusterpodcast duidt op een stormachtige groei van het medium.
[column] Hoe blijf je overeind in de 'attention economy'?
Nu voor de meesten de zomervakantie op z'n einde loopt, verschijnt 2023 aan de horizon en staan de komende maanden in het teken van jaarplannen maken. Wat zijn ontwikkelingen om rekening mee te houden? Marvin Jacobs is Creative Director bij audio agency Airborne en zet 7 belangrijke trends op een rij, waarbij digital audio uiteraard onmisbaar is.
[column] Betalen voor podcasts wordt de norm, maar wat zijn de gevolgen?
Marvin Jacobs van audio agency Airborne schrijft regelmatig voor MarketingTribune over het audiolandschap. De komst van het Deense Podimo op de Nederlandse markt gaat veel veranderen, volgens hem. Hij signaleert 8 belangrijke ontwikkelingen.
[column] Dit zijn de 5 belangrijkste audiotrends voor 2022
Marvin Jacobs is creative director bij audio agency Airborne, waar hij onder meer podcasts ontwikkelt voor merken als ANWB, Rituals en Randstad. Voor MarketingTribune kijkt hij vooruit naar 2022: wat gaat er binnen de wereld van audio komend jaar gebeuren?
[column] Netflix laat zien hoe je een merk bouwt met tijd
Netflix breidt zijn dienstverlening uit naar podcasts en gaming. Een verrassende stap voor een videostreamingservice. Althans, zo lijkt het. Marvin Jacobs, Creative Director van audio agency Airborne, bepleit dat het een logische strategie is - iets waarvan ook andere merken kunnen leren.
[column] Einde van het push-tijdperk
Bij Spotify en Apple zullen luisteraars steeds vaker moeten gaan betalen voor podcasts, zo kondigden beide partijen deze maand aan. Marvin Jacobs, Creative Director bij audio agency Airborne, stelt dat de podcast daarmee een belangrijke nieuwe fase in gaat. Dit past bovendien in een veel bredere ontwikkeling die vooral merken voor grote, nieuwe uitdagingen plaatst.
[column] 7 aanjagers voor de audiorevolutie
In ons dagelijkse mediadieet groeit luisteren het hardst. Of dat nu muziek is via streaming services, podcast of Clubhouse: we brengen een steeds groter deel van de dag door met een koptelefoon op of de speakers aan. Maar waar komt die verandering van ons luistergedrag vandaan? Marvin Jacobs, Creative Director bij audio agency Airborne, ziet 7 aanjagers die van invloed zijn.
[column] Hoe Clubhouse het audiolandschap op scherp zet
Wat betekent Clubhouse voor het audiolandschap? Gaat deze nieuwe social audio-app de manier veranderen waarop we luisteren? En wat zijn de gevolgen voor andere vormen van audio, zoals podcasts? Marvin Jacobs ziet duidelijk de nieuwe contouren van het snel veranderende audiodomein.
[audioblog] 2021: Luisteren wordt het nieuwe kijken
Marvin Jacobs is creative director bij audio agency Airborne en ontwikkelt onder meer podcasts in opdracht van organisaties en merken, zoals ANWB en Velux. Voor MarketingTribune bericht hij maandelijks over de belangrijkste ontwikkelingen binnen het snel groeiende audiodomein - binnen en buiten Nederland. In deze eerste bijdrage van 2021 blikt hij vooruit: wat kunnen we komend jaar verwachten?
[audioblog] De opkomst van social audio
Marvin Jacobs is creative director bij audio agency Airborne en ontwikkelt onder meer podcasts in opdracht van organisaties en merken, zoals ANWB en Rituals. Voor MarketingTribune bericht hij maandelijks over de belangrijkste ontwikkelingen binnen het snel groeiende audiodomein - binnen en buiten Nederland.
[audioblog] BMW verkent grenzen audio-entertainment
Marvin Jacobs is creative director bij audio agency Airborne en ontwikkelt onder meer podcasts in opdracht van organisaties en merken, zoals de BankGiro Loterij en Rituals. Voor MarketingTribune bericht hij maandelijks over de belangrijkste ontwikkelingen binnen het snel groeiend audiodomein - binnen en buiten Nederland.
[audioblog] Groeiend aantal platforms aast op de luisteraar
Marvin Jacobs is Creative Director bij audio agency Airborne en ontwikkelt onder meer podcasts in opdracht van organisaties en merken, zoals ANWB en Rituals. Voor MarketingTribune bericht hij maandelijks over de belangrijkste ontwikkelingen binnen het snel groeiend audiodomein - binnen en buiten Nederland.
[audioblog] Terugpraten tegen je podcast
Marvin Jacobs is Creative Director bij audio agency Airborne en ontwikkelt onder meer podcasts in opdracht van organisaties en merken, zoals Rituals en ANWB. Voor MarketingTribune bericht hij maandelijks over de belangrijkste ontwikkelingen binnen het snel uitdijende audiodomein - binnen en buiten Nederland.
[audioblog] Hoe audio steeds meer omarmd wordt
Marvin Jacobs is Creative Director bij audio agency Airborne en ontwikkelt onder meer podcasts in opdracht van organisaties en merken, zoals Rituals en ANWB. Voor MarketingTribune bericht hij maandelijks over de belangrijkste ontwikkelingen binnen het snel uitdijende audiodomein - binnen en buiten Nederland.
[audioblog] Nederlandse start-ups willen audiolandschap veranderen
Marvin Jacobs is Creative Director bij audio agency Airborne en ontwikkelt onder meer podcasts in opdracht van organisaties en merken, zoals Rituals en ANWB. Voor MarketingTribune bericht hij maandelijks over de belangrijkste ontwikkelingen binnen het snel uitdijende audiodomein - binnen en buiten Nederland.
[audioblog] Podcast blijft geliefd bij adverteerders
Marvin Jacobs is Creative Director bij audio agency Airborne en ontwikkelt onder meer podcasts in opdracht van organisaties en merken, zoals Rituals en ANWB. Voor MarketingTribune bericht hij maandelijks over de belangrijkste ontwikkelingen binnen het snel uitdijende audiodomein - binnen en buiten Nederland.
[audioblog] Podcasts populair tijdens coronacrisis
Marvin Jacobs is Creative Director bij audio agency Airborne en ontwikkelt onder meer podcasts in opdracht van organisaties en merken, zoals Rituals en KLM. Voor MarketingTribune bericht hij maandelijks over de belangrijkste ontwikkelingen binnen het snel uitdijende audiodomein - binnen en buiten Nederland.
[audioblog] Hoe Google podcasts vindbaar maakt
Marvin Jacobs is Creative Director bij audio agency Airborne en ontwikkelt onder meer podcasts in opdracht van organisaties en merken, zoals KLM en het Rijksmuseum. Voor MarketingTribune bericht hij maandelijks over de belangrijkste ontwikkelingen binnen het snel uitdijende audiodomein - binnen en buiten Nederland.
[audioblog] Hoe televisie de podcast omarmt
Marvin Jacobs is Creative Director bij audio agency Airborne en ontwikkelt onder meer podcasts in opdracht van organisaties en merken zoals KLM en het Rijksmuseum. Voor MarketingTribune bericht hij maandelijks over de belangrijkste ontwikkelingen binnen het snel uitdijende audiodomein - binnen en buiten Nederland.
Leren van podcast S-Town
S-Town is de meest succesvolle podcast ooit. De 7-delige serie verscheen op 31 maart en is sindsdien ruim 40 miljoen keer gedownload. Bijzonder, als je het mij vraagt. Het team achter S-Town maakt het luisteraars namelijk niet makkelijk. Dat blijkt al meteen bij het begin. Een citaat uit de openingscène: 'I'm told fixing an old clock can be maddening. You're constantly wondering if you've just spent hours going down a path that will likely take you nowhere.'
- AlgemeenNieuws HG komt naar je toe deze lenteNieuws DOSSIER MERKENBOUW Marketeers op...Nieuws Rijksmuseum en Heineken verlengen...Nieuws Campagne moet (vak)mensen naar...Nieuws DOSSIER MERKENBOUW Merk toch hoe...Nieuws [onderzoek] Het voorkomen van...
- B2BNieuws Joris van Dijk van BoerenBed Ik klim...Nieuws Bestedingen digital advertising...Nieuws Beeckestijn start opleiding AI...Nieuws Martijn Delahaye van Afas Software:...Weblog [column] Jezelf als marketeer slim...Nieuws Thijs Gussenhoven van Heineken over...
- BureausNieuws Verzekeraar Zzuper en Indie schudden...Nieuws OrangeValley, MvH Media, AdResults...Weblog [column] OntmenselijkingNieuws [branded content] Crisp wil groter...Nieuws Flexa Creations zet droomhuis in in...Nieuws Foodafdeling Hema krijgt...
- ContentmarketingNieuws Heineken lanceert ‘saaie telefoon’...Nieuws Ziekenhuis lanceert wervingscampagne...Nieuws Snickers en Noa Lang maken en vragen...Nieuws Videoserie De Impact vraagt aandacht...Nieuws Nieuwe campagne Toegift brengt...Nieuws Ambulance werft verpleegkundigen via...
- DesignNieuws Dopper lanceert digital product...Nieuws Nieuwe huisstijl voor Opel-showroomsWeblog [column] Adidas: we wisten het nietNieuws Samsung speelt met werkelijkheid in...Nieuws KNVB en Nike presenteren Oranje...Nieuws The Drum over SXSW 2024
- Food en RetailWeblog [column] Battle of the smartphonesNieuws Duitse automerken tegen inmenging P...Nieuws Al meer dan 500 kinderen melden zich...Nieuws Jan Beckers van SodaStream Benelux:...Weblog [column] Wayfinding in de winkel:...Nieuws [RMD24] Retailmedia vragen om...
- MediaNieuws DPG lanceert nieuw mediamerk voor...Weblog [column] Top 5-TikTok-trends:...Weblog [column] BvA: Wees zuinig op...Weblog [column] Stijgende tv-tarieven en...Nieuws Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in...Nieuws Onderzoek: podcastadvertising loont
- Online MarketingNieuws [DOSSIER SOCIAL MEDIA ] 15 vragen...Nieuws OrangeValley erkend als Great Place...Weblog [column] TikTok China beschermt de...Nieuws Energieleveranciers scoren gemiddeld...Nieuws KLM zet AI in voor 'reisinspiratie'...Nieuws Marktplaats: steeds meer...
- SponsoringNieuws ING en Concertgebouworkest 35 jaar...Nieuws Heineken hoofdsponsor 10e editie...Nieuws Atradius shirtsponsor Nederlandse...Nieuws MediaMarkt nieuwe hoofdsponsor...Nieuws Partnership Herbalife met...Nieuws Duitse voetbalbond ruilt vanaf 2027...
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Onderzoek: podcastadvertising loont
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
- [column] Top 5-TikTok-trends: lentekriebels, oude hitjes en...
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
MarketingTribune | Vacatures
Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:
Laatste Nieuws
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
- Talpa en Viaplay sluiten... 02-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing
- Toon alle events »